Fragmin sprutor??????????
någon mer som tar blodförtunnande som jag under grav??
någon mer som tar blodförtunnande som jag under grav??
Jag vill bara peppa alla er som tar fragmin! Jag själv har fött två fina pojkar med fragminbehandling under graviditeten. Det kändes tröstlöst med alla sprutor ibland men det tar ju slut. Jag har firat sista sprutan med champagne båda gångerna!
Fira sista sprutan med champagne lät som en strålande idée
Hejsan!
Får man vara med?
Jag tar också Fragmin, gjorde det när jag väntade dottern och även nu när jag väntar hennes syskon. Tar under hela graviditeten samt sex veckor efter förlossningen. Hade en propp i huvudet 1995 efter att ha ätit p-pillret Deslotte. Håll i er...jag tar 2 x 7500 ie, en ganska hög dos så epidural är inte ens att tänka på för mig. Tar både morgon och kväll. Magen är snyggt blålilla...hehe
Usch, jag är usel...har aldrig tvättat innan sprutorna.
Ska i alla fall få barn nummer två och är beräknad till 1/7.
Marianova: ingen epidural här heller
men det ska väl gå bra i alla fall antar jag! Blodpropp i huvudet lät mindre roligt- är du helt återställd nu? Fick mina som tur var bara i benet.
Nickis: Ja då, jag hade tur...den satt så jag fick syre till hjärnan! Tar inga mediciner och har inte fått några men av proppen. Jag tyckte inte att det var så himla jobbigt att föda dottern med bara akupunktur och lustgas så jag oroar mig inte över att inte få epiduarl den här gången heller. Vad läskigt det är ändå med dessa proppar...*hua* När ska du ha, nu antog jag att du var gravid utan att ha läst hela tråden...hihi
marinova,jag känner mej lättad nu när ja läst ditt inlägg.jag har varit väldigt orolig just över förlossningen,.men nu när du skriver om det och att du inte oroar dej så känns det bätte b´för min del.tack,kram
Pumie: Det var så lite!
Vi klarar mer än vi tror men jag ska erkänna att det var liiiite jobbigt att få beskedet att dosen skulle höjas så jag inte fick ta epidural. Den här gången så var det bara med ett ryck på axlarna för visst fixar man det ändå! *kram*
Marianova: ja det är rätt läskigt med proppar men tur att man inte fått några större men att tala om. Låter som om du fick din propp precis på rätt ställe!
Japp jag är gravid i v23 och ska förhoppningsvis få en liten runt den 24 juni! Ett tag kvar med andra ord
Skönt att höra att du klarade dig bra på lustgas och akupunktur!!
Nickis: Vad kul, jag går in i v.23 på söndag så våra bf ligger ju ganska nära varandra.
Marianova: roligt! då är vi 3 som ska ha i juni här inne
Bra månad eller hur tjejer
?
Jag kan bara hålla med Marianova om att man kan föda barn utan epidural. Särskilt om man är inställd på det. Jag har också haft tvådosbehandling vilket utesluter sådan bedövning vid förlossning. Första barnet födde jag med lustgas och varm vetekudde och andra helt utan smärtlindring.
Arvnor: coolt
Nickis: Hade liksom inget val...
Nej men i alla fall
Kanner nagon av er att ni blir lite lattare yr med sprutorna?
AHöst: Nix, men jisses vad jag kan blöda näsblod! *blä*
juni mammor e vi alltihop!;) näästan..=)) ja känner inte av någonting alls av mina sprutor.precis som vanligt!=)
känner inte något speciellt jag heller och har inte gjort det på varken högre eller lägre dos. Men visst kan man blöda näsblod bättre än tidigare
Pumie: ja så kanske det är - en hel drös med junimammor
Otroligt bra månad
Någon här som vet om man får föda på BB Stockholm om man tar fragmin?! Är i valet och kvalet om jag skall byta från MVC i Sundbyberg till Östermalm i samband med flytt i mars. Har fått olika bud från min BM i Sundbyberg huruvida jag får föda på BB Stockholm när jag tar fragminsprutor...
astra 77: nej det får man tyvärr inte. Man får bara föda på BB -stockholm om man är helt "riskfri" vilket man inte är när man tar fragmin.