• Pumie

Fragmin sprutor??????????

någon mer som tar blodförtunnande som jag under grav??

• Svar på tråden Fragmin sprutor??????????
  • Pumie

sticker ni inte in hela nålen???? ja norpar tag i hud o sticker in hela ja.

• Nickis

jag sticker också in hela nålen- klämmer som Pumie tag i huden och sticker in den hela vägen. Fick instruktioner om att göra så när jag gick "sprutkurs". Däremot är det viktigt att byta ställen - annars kommer förhårdnaderna har jag också lärt mig.

• AHöst

Nu vet jag ju inte hur era sprutor ser ut. Mina ar ca 1,5 cm langa och nar min lakare sag min mage for forsta gangen blev hon ganska forfarad och fragade hur jag gjorde. Hon sa da att jag inte ska sticka in hela nalen utan det ska bara precis in under huden. Dessutom i ca 45 graders vinkel. Sa nu sticker jag in halva ungefar. Men nagon vinkel fungerar inte for mig for da tycker jag det ar sa svart att fa hal pa huden.

Nagot annat som jag tycker fungerar ibland ar att snurra lite pa nalen om jag lyckats fa in den lite i vinkel. Det ar som om det hjalper om det liksom blir utspritt lite mer.

• AHöst

fillie, epidural ar ryggmargsbedovning.

• Pumie

japp mina är också 1,5 cm lång ja sticker in den som ja håller en penna typ.

• AHöst

Pumie, det gor jag med. Fast inte hela nu langre da. Skulle sa garna vilja veta hur du lyckas att inte fa blamarke. Vill ju kunna ga till poolen i sommar utan att folk undrar. Maken ar redan orolig att folk ska tro att han misshandlar mig.

Min lilla guddotter ville titta pa min mage, sa rynkar hon pannan lite och sager blabar och gav den en klapp.

• AHöst

Pumie, satter du den rakt in eller i vinkel?

• Pumie

näee,ja har inte ett enda blåmärke..kolla mina bilder. eller ja har nog bara en mag bild.

• Pumie

i vinkel,som ja håller en penna.

• Nickis

Pumie: så ser mina ut också och jag sticker dem rakt in.

www.lakemedelsverket.se/upload/SPC_PIL/Pdf/humpil/Fragmin%20solution%20for%20injection.pdf

här finns beskrivet med ord "stick in nålen med 45-90* vinkel i huden så långt som det går". Vilket var vad de sa på sjukhuset också.

Men men - spelar väl antagligen ingen roll. Bara man får in det.

Svar på tråden Fragmin sprutor??????????