• Pumie

Fragmin sprutor??????????

någon mer som tar blodförtunnande som jag under grav??

• Svar på tråden Fragmin sprutor??????????
  • Pumie

jag åt yasmin, har ni anmält det nångonstans??

• fillie

epidural...e det det som e ryggmärgsbedövningen..?

• Pumie

de vet ja inte ja vet bara att hon sa att ja inte skulle få ryggmärgsb om ja tagit fragmin sp en viss tid innan

• fillie

hmm oki....men det är det väl värt i sånt fall...vill ju överleva..Skrattande

• Nickis

Hej hej! här är en till som sprutar fragmin pga blodproppar . Dock inte relaterat till p-piller utan till själva graviditeten. Fick dvt i vänsterbenet i v8 och sprutar nu 2x7500 varje dag så visst är man blå och snygg nu på magen såhär i v23

Om jag förstått saken rätt så är den ökade blödningsrisken högst individuell och det är inte så att man per automatik blöder som en stucken gris om något händer - däremot finns ju alltid risken. Fragminet tunnar ju inte ut blodet utan ser till att det inte koagulerar (hårfin skillnad men i alla fall).

Jag går enbart på spec mvc på SÖS i stockholm och har redan nu inbokat i v32 ett samtal inför förlossningen - tycker som du Pumie att v36 är liiite sent. Be att få en tidigare tid tycker jag - man vill ju känna sig trygg inför förlossningen!!

Skönt att höra att det finns lite fragminsprutare som klarat sig bra utan epiduralbedövning

• Pumie

NIckis.,ja visst är det sent!jag ska tala med min bm om det på torsdaf.känner att han kanske redan e här då..hehe..vem vet!=) men,e du blå??? de ju inte ja,.min mage e jäte fin juh.,jag trodde den skulle bli blå för de blev den då jag tog förtr år sedan då ja hade propparna. konstigt.. ja ja,ja e glad så länge sen e så fin som den e nu!!=) ja e i vecka 23. när ska du haa????

• Nickis

Pumie: japp lätt blåfläckig väldigt snyggt! Skönt att du slipper det den här gången!
    Jag har bf 24 juni - när har du?

• Nickis

Roligt!! Ska man vara riktigt korrekt så har jag precis gått in i v23 och är i v22+3 Då ska jag hålla lite koll på dig så vet jag hur allt fungerar sen när det är min tur

• AHöst

Jag tar mina pga antifosfolipida antikroppar och MTHFR som antagligen orsakat mina 2 tidigare mf. Blodkoagulations problemet ar inget jag marker annars men tydligen sa orsakar det miniproppar i moderkakan, eller om det nu ar livmodern.

Jag ar ocksa lite lagom blaflackig. I borjan var det mycket varre, med stora blamarken och forhardnader. Men det var for att ingen brydde sig om att tala om att jag inte skulle sticka in nalen hela vagen, vilket jag gjorde. Forstar inte varfor nalen ar sa lang da.

Nagot som fungerar bra for mig ar att lagga is pa omradet innan jag sticker, da kanns det inte lika mycket.

Svar på tråden Fragmin sprutor??????????