• Pumie

Fragmin sprutor??????????

någon mer som tar blodförtunnande som jag under grav??

• Svar på tråden Fragmin sprutor??????????
  • Pumie

men min läkare sa att man inte behöver göra rent på stället innan..

• AHöst

Kanske det ar just vinkeln som gor skillnad. Ar det vinkel pa nalen sa gar den ju anda under huden och inte lika langt som nar den bara satts rakt in som jag gor.

Jag tror att det har ar sa individuellt. Det som fungerar pa en del blir blamarken pa andra. Jag har tex kommit pa att det gor mindre ont pa min vanstra sida an min hogra.

• AHöst

Pumie, ja ingen sa det till mig heller. Fast de sa ju som sagt inte mycket till mig nar jag borjade.

• Syrran79

Hej tjejer!

Förlåt att jag lägger mig i, men jag vill bara berätta om hur jag har lärt mig att ge injektioner. För det första tar jag ett rejält tag om "fettet" och sedan använder jag vinkel. Eftersom Fragmin ska injeceras "subkutant" så behöver man inte sticka in hela nålen, utan bara så att man injecerar läkemedlet i fettvävnaden. Angående rengöring så gör man alltid rent huden innan med sprittorkar på sjukhus, men det är ju en annan sak när man är hemma, där finns ju bara ens "egna" baciller. Det är så jag har fått lära mig i alla fall!

• Pumie

heh...jahar kommit på tvärtom.=) tvättar ni med sprit innan ni sticker in nålen??

• AHöst

Jag tvattar inte innan. Det var inte forran tre menander efter att jag borjat anvanda dem som nagon namnde det pa nagon internetsida jag laste pa. Och det har ju gatt bra anda i alla fall. Jag ar sa halvvaken pa morgonen anda och tycker det ar sa jobbigt att ta dem att jag nog valjer att fortsatta hoppa over det. Att gora proceduren annu langre skulle bara driva mig till vansinne.

• Pumie

ja tar mina på kvällen,och jag tvättar inte med sprit.jag kom på att de sved så fruktansvärt o gjorde allt ondare.

• Juniorsmamma27

Hej hej nope inte under grav men däremot efter....*S*
    KRAM

• Nickis

Pumie/Ahöst: jag tvättar med sprit (för det mesta i alla fall ) morgon och kväll men när jag är för trött så skippar jag det och det har inte hänt något hittils.

Är det förresten någon som sticker sig i låret? Har provat en gång men får faktiskt inte igenom nålen utan har nu börjat vandra bakåt till midjan/ryggslutet då det gör så j*la ont att sticka sig på magen nuförtiden. Sen tänkte jag att det kanske skulle vara kul att inte för en gångs skull vara blå om magen

Juniorsmamma27: får jag fråga varför efter grav och inte under?

• maria81

har man en stor gravidmage och inte vill sticka i n hela nålen fick jag ett tips av min läkare, klipp av halva gummikorken och sätt sedan tillbaka den på sprutan innan du sticker så kan du sticka rakt in

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
Svar på tråden Fragmin sprutor??????????