• monnie

BF Juli-07 Nr3

så har jag åter igen suttit & storgrinat över film, kikade en så bra film ikväll så tårarna bara sprutade här som vanligt. det behövs verkligen inte mycket för att det ska forsa tårar nu

sannakaarin- men det är ju bra att du får hjälp direkt så det kanske blir lite lättare sen. vattengympa låter ju kanonbra, skulle oxå vilja gå på det.

• monnie

jag skulle inte sagt att mina fogar varit så bra senaste tiden för det får jag äta upp idag....vi var in till stan idag & nu så har jag ont ont så det är bara soffan som gäller nu.

nena72- bältet hjälper inte så mycket tycker jag men för mig är det en bra påminnare om att jag måste ta det lugnare & hur jag rör mig när jag har bältet på. så den funkar lite i alla fall

• monnie

idag har vi varit & badat, så härligt! Men jag insåg att det börjar bli dax att köpa en mammabaddräkt för den här passar nog inte så länge till så kanske det kan behövas i början av sommarn innan den lille vill titta ut.

Jag tränar heller ingenting, skulle vilja med tröttheten har helt tagit över mig & nu är det liksom ingen idé nå mer.

Jennsans- jobbigt med städning, men ta lite i taget så kanske det går bättre. här ser det ut som ett bomdnedslag, vi har ju båda varit sjuka så det ser hemskt ut här hemma.

• monnie

vi ska ut & grilla lite med några kompisar idag så det ska bli roligt, synd att det inte är soligt ute igår hade vi sååå härligt väder men satt i möte hela fm

• monnie

jag har faktiskt haft det ganska bra med fogarna nu *peppar peppar* men så fort jag gör något dumt så straffar det sig så jag tar det väldigt lugnt. Men det börjar bli lite jobbigt att klä på alla barnen på förskolan nu med magen i vägen & större ska man bli

åhh vad skönt att det är några som bokat resor, vi kommer ingenstans nu heller vi har satsat på att vara hemma länge med tilda så reskonto finns inte just nu.

• monnie

ojoj vad länge sen jag hann med att skriva här, vi har varit borta & sen har jag jobbat mycket men nu medan Tilda kikar bollibompa så får jag lite tid!

Är det fler än jag som har en hjärtformad livmoder? Tilda vände sig till säte på slutet & det berodde säkert på att jag har hjärtformad livmoder så nu är det bara att vänta att se hur det blir den här gången. Men han ligger alltid & trycker på höger sida som Tilda brukade göra så det är väl mest plats där.
    Men jag har inte pratat med min BM om det men ska fråga lite mer nästa gång.

tbmh- vad bra att personalen ändå erkänner att dom inte vet vad dom ska göra så att det blir bäst för honom & att dom kan bemöta honom!

• monnie

på mig såg dom det på UL när jag väntade Tilda för då syntes det väldig tydligt att den var lite annan form & då hade jag nog en liten skiljevägg oxå (har väl det ännu men det är väl lite mer uttöjt där nu), men det var inget jag tänkte på då.
    men nu har jag läst att risken för säte är vanligare med hjärtformad livmoder så det förklarar varför tilda vände sig bara inte den här oxå vänder sig på slutet.

• monnie

hur länge har ni tänkt att jobba innan bf? ¨
    Jag funderar på att ta föräldraledigt redan i mitten på maj (bf5/7) & tänkte prata med chefen imorgon. sambon är pappaledig så vi kommer inte vara så rika dom sista månaderna innan bf, men skattepengarna kommer så det blir bra. jag tänkte inte ta någon ersättning från fk innan bf.

• monnie

jag kommer oxå att behöva gå ner massor efter bebisen är ute så vi får fixa en pepptråd om det sen. jag gick upp nästan 20kg förra gången & har bara gått ner 10 av dom & nu är jag på väg upp i vikt igen men men det blir höstens problem.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3