• monnie

BF Juli-07 Nr3

jessa6- det beror oxå lite på hur bebisen ligger så om bebisen flyttar på sig ex. så kan sf måttet ändras.

baby2006- jag har gått upp hela jag inte bara magen tyvärr men & stor mage har jag haft båda gångerna nu, men helt enligt sf kurvan så där har det varit "normalt" men det ser stort ut tycker jag.

• monnie

lindaojohan- jag har för mig att man ska helst unvika solarium, för man kan få pigmentfläckar om jag minns rätt.

Idag sa jag till chefen att efter påsk så går jag ner till 75% & att jag blir hemma från mitten av maj!

• monnie

åhh vad anfådd jag känner mig mest hela tiden nu, så jobbigt!

baby2007- det brukar vara lägre vid pojkar säger man, men det stämmer inte alltid.

Men när vi väntade Tilda så hade hon 155-165 & våran lillkille har legat på 140-144 så det verkar stämma hittils för oss.

• monnie

sylt- är du sjukskriven så har du rätt att ha barnen på förskolan på heltid eller den tid du skulle ha jobbat eg. men det kan du bestämma lite själv över.

jag orkar tyvärr inte läsa igenom allt ni är för duktiga på att skriva medan jag är på jobbet

• monnie

teenpregnancy- ska ni åka bort under helgen? du får säga till på skarpen att dom inte hela tiden behöver hålla på med din mage sånt kan verkligen bli jobbigt & vissa förstår inte att det blir för mycket.

• monnie

tusen tack för tipset om jordgubbar, köpte idag & det var ju såå gott gäller att passa på att äta innan bebisen kommer ut om man ska amma i sommar. tänk vad gott det hade varit med vitchokladfondu....
    (sorry L2K )

• monnie

teenpregnancy- fy vad trist att folk reagerar så, jag har hur många kompisar som helst som fick barn när dom var 17-19 år så det är inge konstigt för mig alls. men tyvärr så berättade dom oxå att folk bemöter en dåligt om man är ung.

vi har firat påsk hos svärföräldrarna idag, så skönt att få allt serverat!
    vi tänkte hyra en film till ikväll, men jag rekomenderar verkligen filmen "dagboken - jag sökte dig & fann mitt hjärta" som går på 2:an ikväll såååå bra film men ladda med näsdukar om ni ska se den!

• monnie

god morgon!

tbmh- vi har inte heller gett godis till våran tjej tidigare men nu har hon fått börja eftersom hon själv har börjar räkna ut att det kan vara något att äta så nu fick hon några att smaka.

det var eg. min tur med sovmorgon men Tilda ville vara med mamma nu på morgonen när jag är ledig så det var bara att kliva upp nu.

hoppas det fina vädret håller i sig resten av dagen!

• monnie

åhh jag börjar få panik för jag har inte handlat några kläder alls till lill killen. men vi ska börja se över vad vi redan har sen tilda var liten men lite nytt måste han få.

mina fogar är hyfsat bra & tänker jag mig för så har jag inte så ont men nu är det 1 vecka kvar innan jag börjar gå ner til 75% så då har jag läkartid så jag hoppas han skriver en sjukskrivning till mig

vickyb- vilopaus behöver man oxå

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3