Inlägg från: Mjukis82 |Visa alla inlägg
  • Mjukis82

BF Juli-07 Nr3

Har förresten uppdaterat foto-tråden med en bild från vårt UL i fredags!

Här har det varit en ganska mysig helg... e ju så underbart väder här nere nu! VI har passat på att ta fram utemöblerna och jag har planterat lite blommor i krukorna i trädgården! Mysigt!
    Har precis haft besök av min guddotter Engla som är 8 månader och hennes föräldrar, och vi har mumsat i oss våfflor! *slurp*

Ang. att ta reda på könet så har vi ju gjort det denna gången, men förra gången fick det bli en överraskning. Det jag känner nu när jag vet är att det blir lite mer personligt, och jag tycker att mycket av spänningen finns kvar ändå...

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82
    Hej hej!

Jag har svullnat liiiite... inte mycket men så pass att förlovningsringen inte är på längre! När jag väntade Isabelle svullnade jag ngt så kopiöst, fötterna var stora som elefant-fossingar och det var definitivt inte skönt! Antar att det kommer bli lika denna gången på slutet, då det förmodligen kommer vara ganska varmt!

Har precis kommit hem från BM... mätte magen för första gången och jag hade 26 Förvånad i SF-mått (är i vecka 24+2) så inte helt oväntat är jag lite större än vad jag var i förra graviditeten. Blodtrycket var som vanligt... *skönt* Och hjärtljuden låg på ca 150-160 precis som det brukar.
    Fick dessutom köpa ett par kryckor för mina foglossningar... ska ha dom när jag ska gå längre sträckor, hoppas det hjälper lite iallafall!

På fredag är det äntligen dags för vårt 3D/4D-UL i Köpenhamn! *längtar* Ska bli så mysigt! Dessutom ska jag och älsklingen bo över på hotell... så det blir en liten mini-semester!
  • Mjukis82
    Jessa: Mysigt att lyssna på bebben! Va högt ditt socker låg, hoppas att det är bättre på måndag!
  • Mjukis82
    SyrranH: Grattis till lillkillen!
  • Mjukis82
    JoNaLi: Vs glad jag blev av att läsa ditt inlägg! Tror och hoppas att ni kommer få det superbra tillsammans igen!

Beckah: Usch va obehagligt att trilla så! Och att du har så mycket sammandragningar!

Jag har också börjat få lite sammandragningar... men inte ofta och dom gör inte alls ont, så jag försöker tänka att det är normalt (inte så lätt)

mammab: Ledsen att göra dig besviken men tredje trimestern börjar inte förrän vecka 27 Om du delar 40 veckor på 3 blir det 13.33333, gånga det med 2 så blir det 26.6666. En trimester motsvarar ju en tredjedel av graviditeten.

tbmh: Usch... hatar folk som ska hålla på o pruta på allt! Har man satt ett pris så är det ju det man vill ha för sin grej, eller hur!? Speciellt om ni får mer i inbyte... då måste människan vara rent trög som tror att h*n kan köpa den billigare. Hoppas att ni får sålt bilen iallafall!

little baby: Jag har också problem med att sova.. springer på toa stup i kvarten, plus att min sambo snarkar massor så jag vaknar av det!
  • Mjukis82

SF-måttet säger egentligen inte så mycket om hur stor bebisen är... det kan vara mycket fostervatten eller att livmoder ligger långt ut eller vad man ska säga...

• Mjukis82
    Beckah: Det låter obehagligt det där... jag blir mer o mer orolig för dig faktiskt! Borde du inte åka in o kolla iallafall? Förstår att det tar emot om dom bara rycker på axlarna och tycker att du är i vägen... men iallafall!
  • Mjukis82
    Beckah: J*vla kärring hon verkar vara då! Vissa är verkligen fel människa på fel plats! Åk in du, håller tummarna för att du blir väl bemött när du väl är där, och att det inte är ngn fara! *kramar*
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3