Inlägg från: Mjukis82 |Visa alla inlägg
  • Mjukis82

BF Juli-07 Nr3

Sol: Jag lider verkligen med dig! Jag är ganska kraftigt överviktig men har inga problem med mina kän, inte min mamma heller som är i samma situation. Men det kan kanske vara så att när vikten kommer så plötsligt så hinner inte lederna med?!
    Jag går hos dietist, och jag har fått utträknat att jag ska äta 2400 kcal om dagen och 80 gram fett. Om du vill kan jag skriva ner mitt matschema senare idag och maila över till dig så får du en hum om hur mycket mat det är osv? Bara om du vill alltså. Jag hjälper dig gärna om jag kan! *kramar*
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82
    sol: Jag ver faktiskt inte riktigt hur hon räknade ut det, men det har ju med min aktivitetsnivå (låg) och sånt att göra... och är baserat på att jag inte ska gå upp för mycket i vikt. Har inte följt det slaviskt men har bara gått upp runt 4 kg, så det funkar... när jag väntade Isabelle hade jag gått upp runt 10 kg vid denna tiden. Ska iväg nu under dagen, men jag mailar det när jag kommer hem igen!
  • Mjukis82
    Guten Morgen alla goa töser!

Långfredag idag ja... hmm, ska på påskfest här på gården med bostadsrättsföreningen i eftermiddag. Innan dess har vi bara planerat in att åka o göra lite påskfint på kyrkogården.

Här e en till som sover fruktansvärt dåligt för tillfället... och anledningarna avlöser varandra. Antingen så är det för att jag måste gå upp o kissa (inatt var jag uppe 6 gånger) eller så snarkar sambon eller så bökar lillan rundor i magen eller drömmer jag riktigt otäcka mardrömmar (vet inte hur många gånger jag har förlorat detta barn vid det här laget! ) eller så är jag hungrig osv osv... det tar aldrig slut! Konstigt att man är konstant trött eller???

mammab: Tips mot huvudvärk och migrän borde jag ju vara expert på vid det här laget eftersom jag har haft det konstant sen i julas typ, men nä... jag har inget sådär konkret! Prova att ta panodil och gå o lägg dig i ett svalt och mörkt rum och sov/vila.

L2K: Vi har berättat för alla att det är en tjej till vi väntar. Dels kan vi inte hålla oss och dels så är alla så nyfikna och dom frågar ju o så.
  • Mjukis82
    Hej o hallå!

Har varit ganska passiv här inne nu under påsken, men hoppas att alla har har och har haft en underbar påsk! Här e alla dessa högtider mer eller mindre en pina nuförtiden... det fattas ju en familjemedlem! Men ändå har påsken varit den minst jobbiga har vi konstaterat nu när vi faktiskt har gått igenom alla (förutom valborg).
    Vi har tagit det ganska lugnt hela helgen... var på påskmiddag hos mina föräldrar igår... MYSIGT! Idag är sambon på golfbanan och jag sitter här hemma o längtar efter kvällens middag som kommer bestå av TACOS!
    Igår gick jag in i vecka 27... har 97 dagar (max) kvar! Känns skönt faktiskt! Min stackars kropp har fått utstå med mycket pga dessa två täta graviditeter!
    På onsdag är det dags för första földragruppsträffen... känns riktigt nervöst, och vi vet inte riktigt hur vi ska presentera vår lilla familj, men det löser sig säkert!

Ang. godis och sockerberoende så förstår jag inte heller varför man ska ge barn det innan dom ens frågar efter det... har en väninna som gav sin flicka dumle och liknande när hon var runt 5 månader! Ser absolut ingen anledning till det! Med tanke på mina "övervikts-gener" kommer inte våra barn få godis förräns de själva frågar efter det, och då bara på helgen/lördagar.

Ang. andningslarm så kommer vi ha ett. Jag TROR att vi kommer kunna låna ett på sjukhuset (med tanke på vår bakrund). Annars får vi helt enkelt köpa ett. Det är inget jag hade tänkt skaffa till Isabelle, men nu är jag tyvärr alldeles för orolig och påläst!
  • Mjukis82
    Teen: PSD står för Plötslig Spädbarnsdöd och anledningen till att det kallas för det är att det inte finns någon orsak till att barnen dör. Dom stänger liksom av andningen eller hur man ska säga. Inga fel hittas på dessa barn, tyvärr.
  • Mjukis82
    SyrranH: Jättebra länk du hittade!
  • Mjukis82
    Halvblod: Synd att jag inte visste att du kände dig ensam lite tidigare... hade ju kunnat hänga med mig till Väla annars!
  • Mjukis82

Förstår inte varför folk måste ha så förbannat mycket fördomar om allt! Varför kan inte var och en sköta sitt och inte bry sig om hur folk gör, lever osv... blir så trött! *morrar*

• Mjukis82
    Halvblod: Så lite så! Får ses en annan gång!
  • Mjukis82
    Beckah82 skrev 2007-04-08 17:32:48 följande:
    Helt OT i diskussionen men jag känner att jag ändå inte arit med i pratat idag så jag kan lika gärna hoppa in med ngt OT:Vad har ni för vilopuls? ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Ingen aning faktiskt...
    Tänkte förresten på dig innan idag... hur har det blivit med dina SD?
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3