Inlägg från: Mjukis82 |Visa alla inlägg
  • Mjukis82

BF Juli-07 Nr3

Godmorgon!

Ngn som har hört från Annki?

Välkommen Donna69!

Ang. hicka så har vår lilltjej det ganska ofta, i natt hickade hon dessutom så mycket att jag vaknade av det! Förvånad

Jahapp... föräldrautbildning idag då!

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82
    humlan: Såg precis att det ska bli runt 20 grader här nere i Skåneland i helgen! *myyys*
  • Mjukis82
    little baby: Lider med dig! Det var inga problem för mig att gå från 50% till 100% sjukskriven, men det kan hända att dom vill att man ska testa att jobba 25% först... men stå på dig. Ofta hjälper det att gråta en skvätt också, speciellt när man pratar med FK sen om dom skulle börja strula.

JoNaLi: Tiptopp är god! Härligt att läsa om hur det har blivit mellan dig o din R!
  • Mjukis82
    Milla: Grattis till ännu en påg! Ja, visst är det coolt med 3D!? Kommer definitivt göra det OM det blir fler barn här!
    Jobbigt med din moderkaka dock, och konstigt att dom inte har sagt ngt om det innan... vad det gäller sysselsättning så vänjer man sig absolut! Jag har ju varit hemma sen i januari, och jag klättrade på väggarna i början, nu däremot, förstår jag inte hur jag skulle ha tid att jobba!
  • Mjukis82
    Humlan: Nä, tyvärr... såg inte det, men har hört att det ska bli värmebölja i hela landet så vi får hoppas att det gäller er också!

mammab: Jag har läckt mjölk i 7-8 veckor nu... inte så lite heller! Räcker att jag petar på dom så sprutar det mjölk! Hade en av mina kompisars flicka i famnen häromdagen och då tog hon spjärn, mot mina bröst... det slutade med en plaskvåt BH!

Annki: Hoppas att dina SD avtar snart! Du borde ju kunna bli sjukskriven av en läkare innan... så du slipper ta VAB!

sol: Usch! Din stackare! *krama*
  • Mjukis82
    Hej hej!

Hoppas att ni alla har haft det bra idag! Här har det som sagt varit första föräldragruppsträffen... fick lite aha-upplevelse där och kom fram till att det faktiskt inte är jättelångt kvar nu!
    Påminde BM också om att dom har missat att boka in mig på den obligatoriska sockerbelastningen som ska vara i vecka 28. Bara för det ska jag dit och göra den redan imorgon! Ser inte alls fram emot att dricka den där äckliga sockerlösningen... på tom mage dessutom! Får inte varken äta eller dricka efter klockan 12 inatt!

Jeanette: Grattis till tösen!

Ang. sex så är min lust näst intill obefintlig! Tills för en vecka sen hade vi inte haft sex sen början på februari... och nu har jag ställt upp för hans skull två gånger på en vecka! Men jag vet inte - tycker mest det är jobbigt och obekvämt pga den stora magen, plus att jag faktiskt tycker det gör lite ont! Jättetråkigt är det, men det var likadant när vi väntade Isabelle, så jag är inte förvånad!

solstraalen: Jo, det borde du få. DU har ett jobb som du är mammaledig från, eller? Din sjukpenning beräknas ju på din SGI, precis som mammapengen gör. Men ring FK och fråga. Men man kan ju vara tillfälligt sjukskriven under sin mammaledighet också, och då få ersättning, så det bör inte vara några problem!
  • Mjukis82
    Lindisen81 skrev 2007-04-11 19:56:05 följande:
    hej på er! vi ska ha en liten flicka!! Tyvär verkar hon inte vara någon linslus direkt så det blev inte några bilder. Men alla mått var jättebra, följer alla kurvor å sånt. hjärtat å hjärnan såg så fint ut! känns jätteskönt. Efter ultraljudet var vi på gruppinfo med försäkringskassan. massa info om föräldrapeng, nästan mer funderingar nu än förut! men det var väl bra att gå på sånt möte, lite klarare nu i huvudet om hur man gör med dagar å sånt!
    Grattis!
  • Mjukis82
    nasse: Det är ju bara typ 1 år sen jag gjorde det sist, så det har kanske inte hunnit ändras sen dess, men man kan ju alltid hoppas!

mammab: Oliver (namnet alltså) är fint ju... och väldigt passande i ert fall! Min katt heter det!
  • Mjukis82
    Jisses vad ni skriver!

Nu är jag hemma från den hemska sockerbelastningen! Fy f*n va äckligt det är rent ut sagt! BLÄ! Men nu är det gjort iallafall, och mitt värde var bra, så det är skönt!
    Fick även lyssna på pluttan, och hon mådde så bra så! Mitt SF-mått mättes till 30 Förvånad (går in i vecka 28 på lördag)... men det var inte samma BM som brukar mäta mig, tror det kan ha med saken att göra också, eller jag vet inte... men hon sa att det inte var ngt konstigt!
    Mitt blodtryck var lite lågt, tyckte jag... jag brukar ligga på 120/75, men idag var det 110/65. Vad brukar ni ha?

sol:
    Va bra att ditt kämpande redan ger resultat!

Milla: Nja träning o träning... jag går på vattengympa en gång i veckan, underbart skönt är det!

Lindisen: Förstår absolut vad du menar! Jag har kunnat knyta an till bebisen på ett helt annat sätt sen vi fick veta att det är en tjej! Det har blivit så mycket mer personligt!
    Ang. din fråga om semester så e faktiskt mitt råd att iallafall hålla er i Sverige! Man vet aldrig vad som änder och när det händer... bebisen kanske får för sig att komma för tidigt, och då är det inte så häftigt att vara på kryssning kanske?

Zandrisen: Japp, jag blir också andfådd hela tiden... jobbigt är det! Och pinsamt när man är bland folk!

Ang. deklarationen så får min sambo tillbaka runt 5 000, och som det ser ut just nu för mig får jag tillbaka 13 000... men det är inte klart än. Jag var fortfarande egen företagare förra året så jag måste deklarera det också, och kommer inte få mina pengar förräns i december! Men det kommer bli goa julklappspengar i så fall!

mammab: Jag blir också jätte-fisig av niferexen... och inte luktar det hallon precis!
  • Mjukis82

Wihooo!!!! Såg precis att jag har gått in i trimester 3 nu!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3