Inlägg från: Mjukis82 |Visa alla inlägg
  • Mjukis82

BF Juli-07 Nr3

Beckah: Nu blir jag med ens orolig... Vaddå inte behandla??? Dom kommer väl hålla extra koll på dig får jag hoppas?!

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82
    Beckah: Ja, det låter ju väldigt konstigt, men som du själv skriver så får vi ju hoppas att läkaren vet vad han gör!
    Men lova att du åker in o kollar om du märker några förändringar! Det kan dom absolut inte neka dig!
  • Mjukis82

Här e en till som är, kanske inte helt oväntat, rädd för förlossningen... men det känns som att jag kommer få bra uppbackning och övervakning och jag kommer kräva snitt-beredskap. Det jag är mest rädd för är att mitt psyke inte ska orka.
    Har redan diskuterat igångsättning med min läkare... han verkar dock inte lika intresserad av det som jag, men skam den som ger sig! Bara tanken på att komma igång av mig själv här hemma får mig nästan att skaka av rädsla... usch!
    Men föda vaginalt vill jag trots allt, om jag kan... dels för att det definitivt inte är riskfritt med ett snitt, och dels för att jag trots allt hade en ganska bra förlossning med Isabelle. Men jag är skiträdd ändå.

• Mjukis82
    Hello flickor!

Kikar in en liten snabbis innan jag ska iväg till dietisten. Hoppas att allt är bra med er alla! Här e det ganska OK nu, men hade en fruktansvärt jobbig dag igår, slutade med att vi åkte in till förlossningen för att vi var superoroliga... lilla pluttan hade varit så stilla hela dagen. Men allt var bra, tack o lov! Finns mer att läsa i min blogg (http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b40973.html) För den som är intresserad!

Ska iväg nu som sagt, men vi ses senare idag!

zandrisen: Vill inte skrämma upp dig vad gäller ersättning från FK... MEN! När jag blev halvt sjukskriven i juli (pga förlusten av Isabelle) och fick inte de första pengarna förräns i november. Detta är säkerligen ett extrem-fall, men jag tror inte att du ska räkna med att du har pengar till detta månadsskifte, men ring och tjata på dom - det är det enda som hjälper!

mammab: Tuff sits med ekonomin... hoppas att det löser sig!

Ang. skukskrivning under grav. Så har det förslaget om att man ska räkna på de faktiska 12 månaderna bakåt inte gått igenom! Det är vad jag har hört när jag har frågat dom på FK... tur för mig kan jag säga som inte har jobbat fullt sen Isabelle föddes och har varit helt sjukskriven sen i januari!

kissmekate: Välkommen hit!

JoNaLi: Usch, det låter tufft! Hoppas att det ordnar sig!
    Min sambo yrkar också på att han vill ha ganska mycket av dagarna... vi får väl se!
  • Mjukis82

Beckah: Vad arg jag blir för din läkares och BMs nonchalans! Förstår att du är orolig!

Jag skrev ett jättelångt inlägg i förmiddags, bla om att vi hade varit inne på förlossningen, men det verkar bara som L2K såg mig Lite osynlighetsvarning!

L2K: Tack! Ja, jag hoppas också vi slipper mer sånt här nu... det var första men säkerligen inte sista gången vi är så oroliga... tror vi kommer vara väl igenkända på förlossningen när det väl är dags!

Var ju hos dietisten i förmiddags, kändes bra... fick tom beröm för att jag bara gått upp 2.5 kilo! *stolt*

• Mjukis82
    Beckah: Ingen fara! jag blir inte ledsen på riktigt!
    Jag försvann nog som sagt i allt snack om FK... blir lätt så!
  • Mjukis82
    Någon som har tips att dela med sig av?
    En av mina bästa barndomsvänner fyller 25 nu i dagarna och önskar sig antingen ett armband eller en klocka, någon som vet ngn trevlig butik på nätet?
  • Mjukis82
    Little baby: Tack men nej tack... du får gärna ge dom till ngn annan!

Beckah:
    Tack för tipset!
  • Mjukis82
    teenpr. Jag har inte eksem... men däremot läcker jag genomskinlig råmjölk som också blir gul och hård efter ett tag och liksom fastnar i bröstvårtan... så det kanske är mjölk iallafall?
    Havandeskapspenning kommer du väl inte få om du inte jobbar? Krävs att man har ett ganska tungt och ansträngande arbete för att kunna få det. Men det är iallafall 60 dagar innan BF har jag för mig.
  • Mjukis82

Tack för alla era tips om present till min väninna förresten! Sitter o letar för fullt men det är verkligen inte lätt!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3