• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • annki72

Stämmer bra tjejer, jag väntar som sagt var INTE en pojk   

Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • Beckah82
    TVILLINGBABYN 22 MAJ - 21 JUNI

Med din Tvillingbaby får du fullt upp. Han gör sig hörd praktiskt taget hela tiden med små lustiga, ofta härmande läten. Han är otroligt nyfiken på allt och alla och vill för allt i världen inte missa någonting. Därför är han också väldigt rastlös och har inte tid att stanna länge på ett och samma ställe. Det ska vara omväxling och nya saker att leka med hela tiden.

KKRÄFTBABYN 21 JUNI - 22 JULI 

Kräftbabyn är full med starka, varma känslor redan från start. Han knyter genast till sig sina föräldrar och verkar ha det hur mysigt som helst. Kräftan tar gärna all din uppmärksamhet och vill gärna bli bortskämd, men lika mycket som han tar ger han också igen med märkbar uppskattning och massor av värme och kärlek.

LEJONBABYN 22 JULI - 21 AUGUSTI

Lejonbabyn vill hemskt gärna bli ordentligt bortskämd och ha precis all uppmärksamhet. Det är ett ståtligt barn som tidigt förstår när man säger vackra saker till honom. Han besitter därför ett starkt självförtroende men även en väldig charm som få människor kan stå emot. Ett lejon visar väldigt tydligt vad han vill ha, med en röst som hörs och inte kan bli ignorerad!
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    annki72 skrev 2007-05-21 13:12:31 följande:
    Stämmer bra tjejer, jag väntar som sagt var INTE en pojk   
    sorry haha meeen som sagt...drömmar kan ju vara lite hur som helst
  • Karttu

Tjolahopp! Jag hoppas att Karttu var på plats nr 6 då enligt Beckahs lista, jag har ju ändå bf 29.6 (enligt ul 26.6).

Jag tycker att det börjar bli tungt nu med magen. Jag har märkt att jag inte kan "vila armarna" PÅ magen längre, för då drar det och känns obehagligt i magen. Jag brukar annars ha armarna på "hyllan" på magen. Dessutom trycker bebisen på urinblåsan om jag trycker på magen uppifrån, t.ex. har sonen i famnen.

Inatt hade jag nog rekord med wc-besök... Jag gick o lade mig kvart över tio och efter att ha slumrat en stund fick jag resa mig på wc redan halv elva. Sen gick det väl knappt två timmar var det dags igen. Ingen vila...

Annars har jag haft fl-paus i helgen och det har varit skönt!

• Beckah82
    Karttu skrev 2007-05-21 13:19:01 följande:
    Tjolahopp! Jag hoppas att Karttu var på plats nr 6 då enligt Beckahs lista, jag har ju ändå bf 29.6 (enligt ul 26.6). Jag tycker att det börjar bli tungt nu med magen. Jag har märkt att jag inte kan "vila armarna" PÅ magen längre, för då drar det och känns obehagligt i magen. Jag brukar annars ha armarna på "hyllan" på magen. Dessutom trycker bebisen på urinblåsan om jag trycker på magen uppifrån, t.ex. har sonen i famnen.Inatt hade jag nog rekord med wc-besök... Jag gick o lade mig kvart över tio och efter att ha slumrat en stund fick jag resa mig på wc redan halv elva. Sen gick det väl knappt två timmar var det dags igen. Ingen vila... Annars har jag haft fl-paus i helgen och det har varit skönt!
    Hihi ja jag vet...vissa har juni ja. Typ vad heter hon...syrranH å så också ju...
  • mrsbygg

urk...såååå godissugen...ohh hungrig..kom på att jonas glömde sin matlåda hehe ska äta upp den

maten från igår så jäkla gott....mmmmm

• misan84

Nehepp tjejer nu ska jag dra iväg på föräldragruppen. Ha det så bra så länge o hitta inte på nått hyfs hehe  

♥ Vecka 34♥ 45 dagar kvar♥ BF 070704♥
  • Theresa1

Önska mig lycka till nu tjejer Jag ska till bM o kolla om bebben vänt sig... Jag är psykosrädd för att barnet ska fixsera sig i säte, vill inte föba bakofram o vägrar bli snittad. Eller vägrar kan man ju inte göra men ni fattar va?

• Theresa1

kan man bli igångsatt v37 eller är det from 38 de gör sånt? Tänkte att man kanske kan föda i v37 i säte, att det är lättare...

• mrsbygg
    Theresa1 skrev 2007-05-21 13:33:59 följande:
    Önska mig lycka till nu tjejer Jag ska till bM o kolla om bebben vänt sig... Jag är psykosrädd för att barnet ska fixsera sig i säte, vill inte föba bakofram o vägrar bli snittad. Eller vägrar kan man ju inte göra men ni fattar va?
    lycka till!! hoppas bäbis är påväg åt rätt riktning!!