• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg

just ja kort är ja oxå...162..

nej nu ska ja lägga mig och vila lite medans ja kan sen ska ja hämta saga..får endå inget gjort här hemma...

får fan ont av att bara resa mig upp...urk

• Prinsessan Zelda

jag är 167 lång och vill väga strax under 60 kg, helst 55 kg. Låg innan Adam på 60kg, nu innan denna grav på 63kg (gick upp 5 kg på en vecka när jag slutade amma Adam). Har bara gått upp till 68kg än så länge och hoppas på att kunna gå ner till 55kg under amningen. Och då ska jag äta bra så jag inte går upp igen när jag slutar amma denna gången.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • humlan1973

Men herregud, hur ser ni ut nar ni ar 167 och vager 55 kg, det ar ju forfan sjukt! Sorry, men den gar jag inte med pa!

Jag ar 168cm och tycker 70kg ar normalt for mig. Hur fan raknar ni. Det later ju helt anorektiskt!!!!!!!!!!

Jag forstar att 70 kg kanske ar mycket men komigen! Detta blir jag faktiskt led sen over!

• Beckah82
    humlan1973 skrev 2007-05-21 14:35:09 följande:
    Men herregud, hur ser ni ut nar ni ar 167 och vager 55 kg, det ar ju forfan sjukt! Sorry, men den gar jag inte med pa!Jag ar 168cm och tycker 70kg ar normalt for mig. Hur fan raknar ni. Det later ju helt anorektiskt!!!!!!!!!!Jag forstar att 70 kg kanske ar mycket men komigen! Detta blir jag faktiskt led sen over!

Nja, alltså jag vet inte äckligt smal ens när jhag vägde 48 kg ju... när jag väger 55 har jag rumpa och höfter å så.

Det är ju olika hur man är byggd också

Här väger jag ca 55 kg:

Några minuter innan detta foto vägde jag 70 kg:

Nu väger jag 72 kg och ser ut så här:

Sååå med andra ord säger inte vikten så mycket...jag såg tjockare ut när jag vägde 70 än 74 och jag såg inte alls anorektisk ut när jag vägde 55

Jag tycker inte 70 kg till 167 cm är för mycket. det beror ju på hur det sätter sig. Eftersom jag har NOLL bröst men breda höfter så sätter det sig verkligen inte snyggt på mig.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • humlan1973

OK, om du har noll brost kanske det ar ok. Nej du ser inte anorektisk ut. Men alla har inte noll brost, sanna har diskutioner kan ju fa vemsomhelt att kanna sig gegantisk. Jag blir bara sa ledsen nar detta ar vad som diskuteras.......

• mrsbygg

tycker oxå d är lite skummt..

jag är vekligen smal vid 55 kg..eller ja inte sjukt smal för d vill ja inte vara.
    men jag ser normal och frisk ut..

mitt bmi blir då 21. vilket är helt perfekt..

undervikt; <18,4
    normalvikt; 18,5-24,9
    övervikt; 25-29,9
    fetma; 30-39,9
    svår fetma; 40<

• Helenander

Usch, här pratar ni vikt ser jag, mitt hatämne... Jag vet att jag behöver gå ner i vikt, är 162 cm lång och vägde innan jag blev gravid 76,6 kilo, nu när jag är i vecka 30-31 sådär väger jag 78 så inte mycket har satt sig på mig under graviditeten. Däremot har jag gått hos en gynekolog för att bli gravid över huvud taget, har PCO-S och ju mer jag lägger på mig desto sämre blir mina hormonhalter och insulinresistensen och desto lättare lägger jag på mig, blir som en ond cirkel Jag vet att jag är överviktig (min läkare var så bussig att han sa att jag inte bara är överviktig utan på gränsen till fet rakt i ansiktet på mig vilket inte är så roligt att höra...) och att jag måste gå ner till åtminstone under 70 men fy vad svårt det är...

• mrsbygg
    Helenander skrev 2007-05-21 14:56:41 följande:
    Usch, här pratar ni vikt ser jag, mitt hatämne... Jag vet att jag behöver gå ner i vikt, är 162 cm lång och vägde innan jag blev gravid 76,6 kilo, nu när jag är i vecka 30-31 sådär väger jag 78 så inte mycket har satt sig på mig under graviditeten. Däremot har jag gått hos en gynekolog för att bli gravid över huvud taget, har PCO-S och ju mer jag lägger på mig desto sämre blir mina hormonhalter och insulinresistensen och desto lättare lägger jag på mig, blir som en ond cirkel Jag vet att jag är överviktig (min läkare var så bussig att han sa att jag inte bara är överviktig utan på gränsen till fet rakt i ansiktet på mig vilket inte är så roligt att höra...) och att jag måste gå ner till åtminstone under 70 men fy vad svårt det är...
    ohh vi är lika långa men ingen läkare har någonsin vågat säga att jag är fet rakt i ansiktet på mig...och då har ja endå vägt över 85kg...