BF Juli-07 Nr3
ja...suck....
ja...suck....
Mammab - hoppas allt är bra med dig, att inget allvarligt hänt. Från vårdguiden.se ang Afte: Du får välavgränsade, gulvita, runda sår på insidan av kinden eller vid tungans kanter. Dessa gör ordentligt ont när du äter och dricker. De försvinner av sig själva efter sju till tio dagar.
solstraalen - det kan ju vara mjölkprotein hon är allergisk mot, inte bara laktosen? Mjölkprotein finns ju i så mycket mer, då hjälper inte laktosfritt heller. Är inte så jätteinsatt. Hoppas ni får ett svar nån gång i alla fall.
Ang bärsele - jag har en ergo sele. den sitter mycket skönare än babybjörn (har en sån också) och den är bättre för bebben också. Provade sjal men det blev för varmt helt enkelt. och Adam tyckte inte om att sitta så fast som man gör i sjal. han gillade selen bättre.
Först vart jag till vc med Adam idag. Han hade öroninflammation och var uttorkad av att inte ätit och knappt druckit. Hans snabbsänka var 72 (ska vara under 10). Så läkaren skickade oss till barnakuten på Huddinge. Som tur var fick inte vänta allt för länge, en dryg timma bara. Adam fick massa saft och alvedon mot febern. Sen tittade de igenom honom extra noga. Fick tillslut pencillin mot öroninflammationen och alvedon mot afte som han hade i munnen vilket gör att han har ont i munnen och inte vill äta.
Tyvärr hatar Adam pencillin och alvedon. Han bara spottar ut och man blir helt galen när man ska ge honom det. Han förstår inte att det är för hans bästa. Ska prova imorgon att muta i honom det. med typ russin eller glass.
och sen sa de på sjukhuset att det är viktigt med lite salt för att vätskan ska bindas i kroppen.
Solstraalen
vet ej med vegetabiliska fetter. men titta alltid på innehållsförteckningen på saker. I zendiums tandkräm (som jag använder) finns mjölkprotein.
bra att det börjar hända saker nu då.
var inte för sen med att åka in om hon inte kissar. det är väldigt viktigt. igår när jag var på barnakuten sa de flera gånger till mig att se till att han drack och kissade ordentligt.
grattis till pojken Becka.
jag röstade på pojke på din mage förut
skönt att höra av dig mammab, synd att du inte mår bra