Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

Ja, jag ska kontakta min bm igen och få det kollat igen. Eftersom jag haft det här i över 2 år nu.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda

Jaha. då sitter man hemma med en son som är dålig. Han har så ont i munnen, ser små små blåsor där inne. Antagligen höstblåsor eller nåt sånt. Han vill inget äta, bara dricka och typ yogurt. Inte ens nappen duger. Dregglar som aldrig nånsin. Hämatde han från dagis för en halvtimma sen.

Har massor att göra hemma men ingen lust när vädret rä fint osv. Ska ringa bm dock och få en läkartid för foglossningen som blivit värre och mina konstiga händer som gör ont då och då.

Fick avslag på havandeskapspeningen för i sommar, ska överklaga men tror inte mycket på det. Blir till att ta ut min semester istället. Det går ju det med. Men man blir så sur, står på beskedet att jobbet som fritidspedagog inte är tillräckligt hårt och att jag inte har mer än 1/4 nedsatt arbetsförmåga pga graviditeten. Har de låtit en läkare kolla mig? Nej! Därför ska jag nu skaffa intyg från läkare. Och vaddå inte tillräckligt hårt jobb? Jag har ju förklarat att jag jobbar på särskola med utåtagerande barn som gör saker helt apropå, ingen förvarning. Och att jag inte kan gå med på utflykter eller nåt sånt pga foglossningen. Tunga lyft då man måste bära barn ibland (då de slåss eller ligger på varandra utan att vilja gå av osv) Och vi är inte många personal. Jag kan ju inte ställa mig och ropa på nån annan när ett barn slår ett annat. Jag måste ju kunna ingripa hela tiden. Suck. Ja ja.

Var tungen klaga lite jag med, då jag inte har nån övervikt att klaga på

• Prinsessan Zelda

Ja, det är konstigt att det ska vara så beroende på handläggaren om man får beviljad HP eller ej. Kommer nog också bli sjukskriven i sommar om jag inte får HP. Det beviljade de sist så då borde man ju tycka att det ska beviljas den här gången också. Men men....

Nä nu måste jag visst titta på Pingu med sonen min

• Prinsessan Zelda
    Vicke skrev 2007-04-17 09:54:18 följande:
    idag har jag ringt å skällt på fk. Man skaskicka in papprena om hp så tidigt för att dom ska ha tid att kolla på dom. För en vecka sedan ringde jag och frågade hur de går till svar fick jag att dom inte ens kollat på det . Tänkte jag skulle ringa idag igen så jag skällde på dom och sa att jag vill veta nu det är en månad kvar tills jag ska gå hem och vet ingenting. Men hon lät lite bekymrad å bad mig vänta jag väntade en långstund. Sen sa hon att min hp var beviljad från 17/5. Så nu är jag nöjd !!!!
    vad jobbar du med då? jag fick inte min beviljad men ska överklaga.
  • Prinsessan Zelda

Är liiiite trött. Har sovit mellan 6:00 och 8:00. Var uppe hela natten med Adam som vaknar varje kvart för att han har ont i munnen och har feber. Suck....

• Prinsessan Zelda

jag jobbar på ett särskolefritids med bla utåtagerande barn. och barn som kräver konstant övervakning och man måste hela tiden kunna lyfta upp och springa ifatt barn. Helt otroligt, vad tänker dem med

• Prinsessan Zelda

ja tycker det ja. plus att jag har foglossningen. Får jag det inte beviljat får jag väl sjukskrivas när det blir dags.

Grejen är också att jag ändrat mina arbetsuppgifter just för att kunna jobba så länge som möjligt. Men efter skolterminens slut måste jag återgå till de vanliga arbetsuppgifterna. Jag har ju verkligen visat att jag gör allt jag kan för att jobba och verkligen förösker.

• Prinsessan Zelda
    Donna69 skrev 2007-04-17 11:44:59 följande:
    Vad jobbigt alla verkar ha det med FK!Vännerna runt omkring här har oxå haft en massa krångel hit o dit *suck*Jag fick besked idag om att jag är beviljad HP from 23 maj. Känns riktigt bra....får se på torsdag om jag får fortsatt sjukskrivning tills dess eller om dom tycker att jag ska jobba... *nervös*Zelda; Hur f-n tänker dom? Försök o få sjukskrivning på halvtid eller nåt iaf!! *nötter!!!*Vi flickor kan komma o kasta lite trevliga hormoner på dom *asg*
    grejen är ju att sjukskriven för i sommar kan jag ju inte bli nu. Jag vill och orkar jobba som det är nu. Det är i sommar som läget på jobbet blir annorlunda. Hur kan jag säga nu hur jag mår då????

De vill ju man ska skicka papprena i tid ju. Ochjag har inte ens sökt för hela tiden utan 3 veckor!!
  • Prinsessan Zelda

Fick läkartid för Adam senare idag. Är lite orolig för han. Han har ju bara haft feber inatt och idag, men han är helt apatisk och bara sover. Så har han aldrig varit förut, han vil alltid leka osv. När han vaknar sitter han bara i sängen, säger inte ett knyst. Han lutar sig mot mig en stund och somnar om igen. Han sover fortfarande, han är sån som alltid ska upp 6:00 annars.

Det kommer antagligen inte vara nånting men man känner att man måste kolla upp ändå.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3