BF Juli-07 Nr3
Ja, jag ska kontakta min bm igen och få det kollat igen. Eftersom jag haft det här i över 2 år nu.
Ja, jag ska kontakta min bm igen och få det kollat igen. Eftersom jag haft det här i över 2 år nu.
Jaha. då sitter man hemma med en son som är dålig. Han har så ont i munnen, ser små små blåsor där inne. Antagligen höstblåsor eller nåt sånt. Han vill inget äta, bara dricka och typ yogurt. Inte ens nappen duger. Dregglar som aldrig nånsin. Hämatde han från dagis för en halvtimma sen.
Har massor att göra hemma men ingen lust när vädret rä fint osv. Ska ringa bm dock och få en läkartid för foglossningen som blivit värre och mina konstiga händer som gör ont då och då.
Fick avslag på havandeskapspeningen för i sommar, ska överklaga men tror inte mycket på det. Blir till att ta ut min semester istället. Det går ju det med. Men man blir så sur, står på beskedet att jobbet som fritidspedagog inte är tillräckligt hårt och att jag inte har mer än 1/4 nedsatt arbetsförmåga pga graviditeten. Har de låtit en läkare kolla mig? Nej! Därför ska jag nu skaffa intyg från läkare. Och vaddå inte tillräckligt hårt jobb? Jag har ju förklarat att jag jobbar på särskola med utåtagerande barn som gör saker helt apropå, ingen förvarning. Och att jag inte kan gå med på utflykter eller nåt sånt pga foglossningen. Tunga lyft då man måste bära barn ibland (då de slåss eller ligger på varandra utan att vilja gå av osv) Och vi är inte många personal. Jag kan ju inte ställa mig och ropa på nån annan när ett barn slår ett annat. Jag måste ju kunna ingripa hela tiden. Suck. Ja ja.
Var tungen klaga lite jag med, då jag inte har nån övervikt att klaga på
Ja, det är konstigt att det ska vara så beroende på handläggaren om man får beviljad HP eller ej. Kommer nog också bli sjukskriven i sommar om jag inte får HP. Det beviljade de sist så då borde man ju tycka att det ska beviljas den här gången också. Men men....
Nä nu måste jag visst titta på Pingu med sonen min
Är liiiite trött. Har sovit mellan 6:00 och 8:00. Var uppe hela natten med Adam som vaknar varje kvart för att han har ont i munnen och har feber. Suck....
jag jobbar på ett särskolefritids med bla utåtagerande barn. och barn som kräver konstant övervakning och man måste hela tiden kunna lyfta upp och springa ifatt barn. Helt otroligt, vad tänker dem med
jag fick svar efter typ 1-2 veckor.
ja tycker det ja. plus att jag har foglossningen. Får jag det inte beviljat får jag väl sjukskrivas när det blir dags.
Grejen är också att jag ändrat mina arbetsuppgifter just för att kunna jobba så länge som möjligt. Men efter skolterminens slut måste jag återgå till de vanliga arbetsuppgifterna. Jag har ju verkligen visat att jag gör allt jag kan för att jobba och verkligen förösker.
Fick läkartid för Adam senare idag. Är lite orolig för han. Han har ju bara haft feber inatt och idag, men han är helt apatisk och bara sover. Så har han aldrig varit förut, han vil alltid leka osv. När han vaknar sitter han bara i sängen, säger inte ett knyst. Han lutar sig mot mig en stund och somnar om igen. Han sover fortfarande, han är sån som alltid ska upp 6:00 annars.
Det kommer antagligen inte vara nånting men man känner att man måste kolla upp ändå.