Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

SannaKaarina skrev 2007-04-13 22:01:54 följande:
    jag oroar mig inte alls för förlossning kanske för att jag aldrig varit med om det undvikit alltför många förlossningsberättelser och för att jag inte tänker så långt fram just nu bakar jag för min födelsedag nästa vecka, och sen är dte valborg och sommar så poff så är det dags. är det någon mer som har hund? min vovve har blivit så mattig . vart jag än går ska han följa och bara vara nära? han har alltid varit en mattegir men nu är han extrem får inte ens stänga dörren mellan oss utan att han börjar yla.
    jag har hund. han är både mattig och hussig
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda

ja, det är perfekt kalas väder. Vi ska ha barnkalas idag för Adam (han fyllde 2 i onsdags). Så nu ska jag baka äppelpaj och moccarutor. Medan sambon tar Adam och hunden på promenad

• Prinsessan Zelda
    Karttu skrev 2007-04-14 14:33:46 följande:
    Jag puffar lite för min fråga här. Hur har ni gjort efter att era barn har varit febriga, får de vara ute den första feberfria dagen??
    men varför kan man inte vara ute när barnet är febrigt. När Adam varit febrigt har vi varit ute på promenader osv. Inte ute bland folk. Men frisk luft är väl aldrig skadligt??
  • Prinsessan Zelda
    misan84 skrev 2007-04-14 12:36:27 följande:
    Vad säger ni om urkopplad airbag fram?? Hur ska ni göra med era bilar?? Har beslutångest:)
    känner också att jag inte kan lita 100% på det. Vi har Adam bak och ska ha nya bbben bredvid bak också. Så har de sällskap av varann också
  • Prinsessan Zelda

ska till plantagen imorgon och se om man hittar nåt kul till balkongen. Hade gäster idag och då la jag en trasmatta på balkongen, det gjorde den lite mysigare också.

För mig är det tvärtom med magen. När de ser att jag är gravid och frågar när det är dags, och jag säger juli, då säger de typ: Men det är ju snart, vad liten mage du har, och end el får tom en bekymrad min. Så jag får snabbt förklara att jag var lika "liten" med Adam så det är nog helt normalt. Det är lite jobbigt när folk antyder att nåt kanske är fel för att magen är liten. Nu vet jag ju med egen erfarenhet av Adam hur det är men annars hade man ju kunnat bli orolig själv.

• Prinsessan Zelda
    solstraalen skrev 2007-04-15 14:45:57 följande:
    Alltså jag får tuppjuck.VAD 17 är det med Saga???I torsdags bara sådär så spydde hon upp all välling i en hostattack. "ok " tänkte vi, " de beror på hostattacken". Sen har hon vart lös i magen sen dess.Så idag, 3 dygn senare så kräktes hon lite, sen plötsligt nyss i bilen nu.Hon har betett sig precis som om hon haft skräp i halsen precis innan hon har kräkts och det luktar inte magsjuka.Verkar som att hon är irriterad eller så för hon vill gärna stoppa ner fingrarna långt i halsen sista dagarna. ( Hon har dock inte gjort de vid kräkningarna )I övrigt är hon frisk å kry å glad.¨Någon som har en teori?
    Adam var så när han varit förkyld med hosta ett tag. Hade nog slem i halsen. Han spydde ibland och det var inte magsjuka utan något i halsen som gjorde det. Det har gått över nu i alla fall.
  • Prinsessan Zelda

har också börjat svullna på kvällarna i händer och fötter. funderar på stödstrumpor men jag är en barfota människa och nu när det är varmare ute kan jag omöjligt ha strumpor. kan man kanske bara ha dem på kvällen, hjälper det då?

solstraalen - usch vad jobbigt. Adam har också varit dålig mycket sista tiden (sen han började på dagis i januari). han har haft en öroninflammation, så det är inte så farligt, men han är konstant förkyld. tror han snart är uppe i 5 veckor med rinnande näsa och hostan försvann för bara några dagar sen. Nu klagar han på att han har ont i munnen, vill inte ens ha nappen. Han hade några blåsor på tungen igår men de är inte kvar. Kanske har han blåsor längre in där jag inte ser, blä!! Och så råkade jag smälla igen ytterdörren på hans fingrar idag känner sig som världens sämsta när man råkar göra nåt sånt. Men det var inte så farligt som tur var. Tog en timme att lägga honom idag, han var så hängig och ont i munnen.

• Prinsessan Zelda
    mrsbygg skrev 2007-04-15 21:33:13 följande:
    mina händer har börjat låsa sig totalt..eller fingrarna rättare sagt..jätte jobbigt får som kramper i dom och det gör svin ont..sticker rätt ut och kan inte röra dom öveherhuvud taget...svin drygt...blir så fort ja "andränger" händerna. tex om ja står å lagar mat, står och hackar eller skär någonting..minsta fel vinkel på handen så blir det som ja beskrev..
    jag får samma sak. började förra graviditeten och fortsatte efteråt också. Undrar nästan om det är nåt reumatiskt eller så. Får det när jag anstränger händerna och om det är kallt.
  • Prinsessan Zelda

när jag beskrev hur jag får för bm och läkare så sa de att det inte var karpal tunnelsyndrom. Och om det är det kan det tydligen sitta i efteråt också, om man har otur.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3