BF Juli-07 Nr3

Grattis mammab
ja, det är perfekt kalas väder. Vi ska ha barnkalas idag för Adam (han fyllde 2 i onsdags). Så nu ska jag baka äppelpaj och moccarutor. Medan sambon tar Adam och hunden på promenad
ska till plantagen imorgon och se om man hittar nåt kul till balkongen. Hade gäster idag och då la jag en trasmatta på balkongen, det gjorde den lite mysigare också.
För mig är det tvärtom med magen. När de ser att jag är gravid och frågar när det är dags, och jag säger juli, då säger de typ: Men det är ju snart, vad liten mage du har, och end el får tom en bekymrad min. Så jag får snabbt förklara att jag var lika "liten" med Adam så det är nog helt normalt. Det är lite jobbigt när folk antyder att nåt kanske är fel för att magen är liten. Nu vet jag ju med egen erfarenhet av Adam hur det är men annars hade man ju kunnat bli orolig själv.
har också börjat svullna på kvällarna i händer och fötter. funderar på stödstrumpor men jag är en barfota människa och nu när det är varmare ute kan jag omöjligt ha strumpor. kan man kanske bara ha dem på kvällen, hjälper det då?
solstraalen - usch vad jobbigt. Adam har också varit dålig mycket sista tiden (sen han började på dagis i januari). han har haft en öroninflammation, så det är inte så farligt, men han är konstant förkyld. tror han snart är uppe i 5 veckor med rinnande näsa och hostan försvann för bara några dagar sen. Nu klagar han på att han har ont i munnen, vill inte ens ha nappen. Han hade några blåsor på tungen igår men de är inte kvar. Kanske har han blåsor längre in där jag inte ser, blä!! Och så råkade jag smälla igen ytterdörren på hans fingrar idag känner sig som världens sämsta när man råkar göra nåt sånt. Men det var inte så farligt som tur var. Tog en timme att lägga honom idag, han var så hängig och ont i munnen.
när jag beskrev hur jag får för bm och läkare så sa de att det inte var karpal tunnelsyndrom. Och om det är det kan det tydligen sitta i efteråt också, om man har otur.