Inlägg från: LindaoJohan |Visa alla inlägg
  • LindaoJohan

BF Juli-07 Nr3

mammab; ja det blir lätt så... jag skulle ha vilat ryggen i sängen en stund med min vetekudde... men alla sängkläder e i tvätten å täckena med... Funderar på att gå ut och se om det knoppar på någon buske eller så som man kan tjuva med in å sätta i  en vas.....

• LindaoJohan

har inte heller pengar... 250 spänn på kontot å dagarna till lön vill jag inte räkna. Dessutom har jag ju varit halvt sjukskriven nu så lönen blir väl p i s s....

• LindaoJohan

mammab; jag sitter å funderar på hur man ska få det att gå ihop när man är mammaledig... är ju van att ha typ 6000 att röra mig med när alla räkningar är klara... Sedan får man väl ut runt 8-9000...

• LindaoJohan

mammab; å va jiobbigt! men la ni inte undan skatten på vinsten...? Ja vi har nu sparat typ 20000 till barngrejer och lite möbler. Men vi behöver ju bil... var hittar man dom pengarna då.?

• LindaoJohan

tbmh; *kramar* hoppas allt löser sig snart så du kan andas ut och inte behöva vara orolig...

zandrisen; nä fy va jobbigt! Hoppas du snart känner dig bättre *kramar*

• LindaoJohan

godmorgon på er! ang järntabletter så tar jag niferex, mitt värde va nere på 101... Min mage har knasat lite men tror kroppen börjar vänja sig vid dem nu. Känner mig dock fortfarande snurrig. Öser i mig kiwi som någon här i tråden tipsade mig om. Försöker äta mer frukt oxå... Men anstränger jag mig för mycket blir jag snurrig på en gång.

Vilken underbar dag hörrni! Vaknade en halvtimme innan klockan ringde å var hur pigg som helst. Solen skiner och allt känns bara superbra idag. Ska till sjukgymnasten idag å få tensplattor igen, skönt, för då slipper jag ha ont i ryggen i typ två dagar!! ha en bra dag !!

• LindaoJohan

Hallonfot; å va mysigt med lite lyx sådär i vardagen! ja jag jobbar ju på förskola så vi blir ute hela förmiddagen!!! härligt. nä nu måste jag åka!

• LindaoJohan

solstraalen: på förskolan jag jobbar är vi och barnen ute på fm fram till lunch. Är det superkallt går vi in tidigare med de små barnen. Efter lunch sover de ute i sina vagnar. Då har föräldrarna skrivit i ett "sovschema" där det står hur länge de vill att barnet sover. Allt följs väldigt bra, men såklart alla kan glömma nån gång att fylla i när barnet somnade, men i stort sett funkar det superbra!

Nu ska jag städa lite på min balkong! Äntligen vår!

Fick hyra tens plattor idag, för 180 spänn ända till den 31 juli! Skönt att kunna bestämma själv när jag vill använda dem!

• LindaoJohan

madeleine; ja det funkar otroligt bra där jag jobbar, sedan är det ju skillnad på alla förskolor. Föräldrarna får ju bestämma själva om barnen ska vila eller ej, vill dom inte får dom vara med på vakenvila. Då kör vi oftast med avslappningsmusik. Vid enstaka fall lyssnar vi på en saga. En del barn somnar då på madrasserna och andra inte!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3