BF Juli-07 Nr3
humlan; ledsen men jag har inte en aning...
humlan; ledsen men jag har inte en aning...
Ang fp; någon som vet vad jag kommer att kunna få ut? Vikariat från augusti 06 till juni 07. Sjukskriven nu på 50%från den 13 mars tillsvidare än så länge..... Hela 16500 kr i månaden. Har jag 80% av lönen? eller blir det mindre då jag varit sjukskriven?
jessa; okej, ja man fattar ju typ noll av allt det där med fk... nä nu ska jag ta en dusch!! ha en bra kväll på er allihopa!
godmorgon på er!
Helt sjukt ju att dom kan sänka fp om man blir sjukskriven under graviditeten!!! Som det känns just nu kommer jag ju gå på 50% resten av tiden... men vad får man för fp då om man har en fet månadslön på 16500!!!!!!!!!!! Får väl kanske ut mellan 56000.... blir väl till att börja jobba så tidigt som möjligt å låta sambon gå hemma...*suck* vill ju va hemma länge...
ha ha, ja 5-6000 ska det såklart vara!! Annars hade jag nog inte behövt fundera så mycket!
jag ringde fk i veckan och frågade; minskas min fp om jag blir sjukskriven? Tanten svarade: nä det ska inte hända något. den ska bli 79-80% av lönen....
Hoppet växte ju lite, kanske va hon okunnig eller så?? Här inne sägs det ju att den sänks vid sjukskrivning.....?
förra årets inkomst va csn så det hoppas jagINTE dom går efter....
Sgi papper? jag fick något papper av fk som handlade om att jag skulle fylla i hur jag vill at ut mina dagar, redan nu!!! Men jag behövde tydligen inte skicka in pappret...Är det så att man i vanliga fall fyller i det såhär tidigt? begäran om fp, hette det
Tindrasson; kan dom räkna efter en inkomst jag hade 2003-2005??? Då tjänade jag bättre, med massa ob och allt... men nu har jag ett vikariat som är betydligt sämre betalt...
zelda: skönt med någon som kan reda ut ens snurriga hjärna lite!! Ja pappret är inskickat, intyget om att jag ska bli förälder... så sgi pappret dyker väl upp! Antar att det blir sån där lägstanivå då jag haft ett vikariat bara sedan i augusti som går ut i juni... vad är lägstanivå-beloppet?