Nä nu är jag så himla upprörd och ledsen!
Min chef ringde nyss, 30 minuter innan jag ska åka och jobba! Kan säga på en gång att jag INTE åker till jobbet idag å imorn!
Jag jobbar på förskola och är sjukskriven på 50%. Jobbar lite skifttider. Hon säger att min avdelning tycker detta är jobbigt, både för dem och för barnen när jag typ "kommer och går".
Jag vill hellre ha bara förmiddagar att jobba då ryggen fortfarande är "färsk". Men hon säger att det står ju inte i mitt sjukintyg att jag bara kan jobba förmiddagar.
Hon vill nu att jag vikarierar på 50% på hela huset istället för att vara stationär på en avdelning. Jag säger att jag inte kan jobba på småbarn.
Där är det mycket böja, hjälpa till på ett annat sätt. Klä på kläder osv...
Hon säger ungefär att "ja vad ska vi göra då" Jag bryter typ ihop och säger att jag ändå bara har ett vik till juni och inget att gå tillbaka till sen, börjar grina och ha mig!
Hon måste ju tycka att jag är skitlöjlig! Hon säger att jag ändå har min plikt att jobba så länge jag är anställd och inte är sjukskriven på 100%.
Sedan säger hon att hon vill prata med min läkare!!! Fan, tror hon inte på att jag har ont eller??? JAg vill ju jobba, men måste tänka på mig själv oxå säger jag till henne.
Jag sa oxå att då kanske det är bättre om jag blir sjukskriven på 100%... Stannar som sagt hemma pga detta samtal då jag blev ledsen besviken och arg!
Känns inte som hon tror på mig alls! Väntar nu på att läkaren ska höra av sig till mig, så ska jag säga hur jag mår å att jag vill ha 100%.... *suck*