Inlägg från: Mjukis82 |Visa alla inlägg
  • Mjukis82

BF Juli-07 Nr3

Sitter här med lite svag molande "mensvärk" och bli med ens jätteorolig!

Har blivit ändrade planer ikväll... vi ska hem till mina föräldrar på middag istället. Får hoppas att värken släpper, annars ringer jag nog upp och ber att få komma in o kolla. Fan - jag önskar att jag kunde få slappna av ngn gång! Det är ju säkert ingen fara men det lugnar föga!

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82
    Nathalie: Nja... det beror väl på... den känslan jag har nu är typ samma som strax innan förlossningen satte igång med Isabelle, så det är därför jag blir orolig.
  • Mjukis82
    Godmorgon!

Om det är någon som har undrat så avtog mensvärken senare i lördags, så vi behövde aldrig åka in, skönt!

Sommarvädret verkar hålla i sig här idag med, så det blir nog en runda ut i trädgården sen o lapa lite sol!

När ni skriver om er övervikt så känner mig som en jätte! Önskar att jag "bara" hade haft 5 kg eller vad det nu var... men innan denna graviditet hade jag 40 kg övervikt, skulle iallafall vilja väga 30 kg mindre! Ingen rolig sits alls vill jag lova! Har dock ca 12-13 kg kvar sen graviditeten med Isabelle. Så jag kan säga att jag önskar att jag vore i er sits... men det är ju så - den enes himmel den andres helvete!
    Dock tycker jag inte att man kan säga att de kilona man väger extra nu som gravid är övervikts-kilo... man SKA gå upp när man är gravid, och det är ju inte så att alla kilona sitter kvar när barnet har kommit ut.
  • Mjukis82
    humlan: Jag är också väldigt beroende av nässpray! Och nej - det skulle aldrig gå att sluta tvärt! Berätta gärna om du får veta hur du ska gå till väga för att sluta!
  • Mjukis82
    Humlan: Ja, det är hemskt!
    Menade inte att ALLA kilona försvinner... men det som automatiskt försvinner när barnet föds (fostervatten, moderkaka, bebis tex) DET går man ju ner... iallafall så gjorde jag det.
  • Mjukis82
    vickyb: Vi får också ny tid direkt, både när vi varit på MVC och hos läkaren på spec.
  • Mjukis82
    HEJ HEJ!

Har inte skrivit på ett tag... mår inget vidare!
    Men jag läser det mesta iallafall!

Var hos BM idag, och allt ser bra ut. Hon mätte magen och konstaterade att den BM som mätte förra veckan måste mätt fel då hon fick det till 30 (i vecka 27). Idag fick MIN bm det till 29 och det känns mer rätt eftersom jag hade 26 i vecka 25, och nu då 29 i vecka 28...

Har haft vår bil på reperation idag också eftersom den inte gick genom besiktningen... 3240 j*vla spänn gick det på, och jag kan säga hejdå till min tänkta ullareds-resa! Hatar bilar! Vi har lagt 12000 kr på den sen i juli... och då ska väl tilläggas att vi aldrig kommer få tillbaka dom när vi säljer den, för vi får nog max 10 för den, surt som bara den!

Beckah: Grattis till pågen! Dock blev jag lite chockad, jag trodde faktiskt att det var en tjej som bodde i din mage!

mammab: Hoppas att du snart är i balans igen *kramar*
  • Mjukis82
    Tindrasson: Vet inte alls vad jag ska säga, men jag har tänkt mycket på er... Skickar massor av kramar!
  • Mjukis82
    Jessa: Anar hur det känns...
    Har varit på väg att göra samma sak med min kise flera gånger på kort tid sen jag blev gravid denna gången... pga att han blivit aggresiv. Men varje gång jag ärpå väg att ta beslutet så har han blivit lugn.. och nu har han varit lugn i mer än 1 månad *ta i trä*...
  • Mjukis82
    ladyluck: Tack vännen! *kramar tillbaka*
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3