Inlägg från: Mjukis82 |Visa alla inlägg
  • Mjukis82

BF Juli-07 Nr3

Beckah: Ok, men då behöver jag kanske inte oroa mig om mitt blodtryck då?
    Socker/glukosbelastningen gör man för att kolla så att man inte har fått graviditetsdiabetes. Här i Helsingborg är det obligatoriskt, alla gravida gör det i vecka 28... men vet att det inte är så överallt. Och förmodligen inte där du bor då eftersom du inte hört ngt om det!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82

Jo, man kollar med stick i fingret... först när man kommer dit ska man vara fastande! Jag skulle vara där klockan 8 i morse och fick inte äta efter klockan 24 igår. sen dricker man en sockerlösning, typ ½ liter (sååå jävla äckligt), och sen ska man sitta där i två timmar och inte göra ngt alls (för att man inte ska öka förbränningen)... och SEN sticker dom en i fingret för att kolla blodsockret!

• Mjukis82
    Beckah: Ja, under 10 är bra om jag har förstått det rätt... jag hade 6.4 idag, och det var godkänt!

vickyb: Tyckte jag med!
  • Mjukis82

Antagligen är det nog så!

Nu måste jag gå o ta ngt att äta... är vrålhungrig!!!

• Mjukis82
    JoNaLi: Grattis till tösen!
  • Mjukis82
    nasse: Tycker absolut att du ska ringa BM ... för det kan vara tecken på havandeskapsförgiftning, även om du är migränare sen tidigare. Det är jag med, men måste ändå vara uppmärksam...

Beckah: Vilken fin mage du har!

tbmh: Fy farao för din kompis som fortfarande röker... och stackars bebis! Bara att hoppas på att allt kommer gå bra för dom trots allt... alla risker ökar ju markant!

sol: Har samma problem med H&M´s mammatröjor ibland... som sagt - undrar hur dom tänker!
  • Mjukis82
    Godmorgon!

Halvblod:
    Jag är inte ett dugg avis på dig! Jag gjorde ju sockerbelastningen igår... Hoppas att det går bra iallafall!

Vickyb: För att kolla så att man inte har graviditets-diabetes.

Japp, idag är det fredagen den 13:e och jag har exakt 3 månader kvar till BF! Wihoo!

sol: Jag brukar också ha så att mudden syns igenom ibland... har fått dille på vita toppar nämligen. Inte jättesnyggt, men det funkar!

Humlan: Jag är en sån som måste vänja mig vid ett namn... och när jag rent spontant ska svara på vad jag tycker om Ringo så är jag nog väldigt tveksam... men om jag får smaka på det ett tag så vänjer jag mig nog!
  • Mjukis82

Grattis mammab!!!

Vilket sommarväder det är idag!  Har precis kommit in... har varit ute i trädgården och ätit pannkakor till lunch, o sen har jag sått en massa blommor i krukor! Så mysigt! Sambon e på väg till soptippen nu med en massa skit som ska slängas, skönt att bli av med det från tomten!

Ikväll blir det grillning... MUMS!

• Mjukis82
    Donna: Nja, jag kan ringa o höra med honom!

Karttu: Har ju inget barn i livet tyvärr, men jag tror nog att jag hade låtit han vara ute en stund iallafall... frisk luft har aldrig skadat!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3