Sylt skrev 2007-04-19 08:43:33 följande:
Godmorgon tjejer!Humlan --> köp inte en vagn du tycker är ful.... det blir bara att köpa ny sedan ändå Dagis --> Jag är såååå tveksam till hur vi skall göra. Är inte nöjd med stället där sonen går idag. Lite personal (som känns oengagerad), känns mest som förvaring. Sonens favvo-fröken har slutat, han kommer att få vara kvar i bebisgruppen (1-3år) fast han fyller 3 i sommar mm mm. Han vill aldrig gå dit, fast när han är där verkar han glad. Har honom i kö på ett annat ställe, där han får plats aug -08! Känns liite långt tills dess....Har ytterligare ett alt. som t om ligger nära där vi bor. MEN, jag har fått så konstiga vibbar (ja, jag är känslig). Jag var o hälsade på när vi letade första platsen o blev bara beklämd.... Två av fyra i personalen verkade utvecklingsstörda - OBS! inget fel i det, men det känns konstigt när de skall ha stort eget ansvar i en barngrupp!! Lokalerna är fr 70-talet, det är ett väldigt stort dagis m massor av barn. Sen har de platser lediga - enda stället i hela kommunen som inte har kö eller är fullsatt (skumt?). Men vi har kompisar som har sina barn där o är nöjda (de är kräsna).Ska man verkligen byta dagis när man har bebis på gång? Eller ska sonen få behålla sin trygghet (iof på ett kasst dagis)???? Är de jag som är känslig? Känns nästan som att det hade varit bättre att vi inte hade haft ngra alt. , att man slapp att välja. Nu känns det som att det är upp till BARA oss om det skall bli bra (=vi väljer rätt).Vad säger ni kloka kvinnor????lååångt
svårt det där. Det är ju lätt när man har ett bra dagis som man trivs med. Men jag säger att gör som ni tycker verkar kännas bäst för er. Ha ha, lätt att säga för mig men inte lika lätt för er