• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • humlan1973

Nathalie009:Inte for att jag vill var nagon moraltant, men sola inte solarium nar det finns sprytan eller brun utan sol...

Jo, man kan fa pigmentflackar, och jag tror ju inte att det ar sa farligt for bebisen, men den vander sig automatiskt fran ljuset, den har ju inga glasogon for sina ogon.. det maste vara obehagligt.

• Nathalie009

ja ne ja vågar nog itne sola men anvädner INTE brun utan sol tycker färgen itne blir snygg alls spelar ingen roll vilken ja testar d blir adlrig bra tycker jag :)

• Mjukis82
    Godmorgon!

Tog lite sovmorgon idag och har precis vaknat! Skönt!
    Idag ska det städas och handlas lite.... Och LITE handling kommer det få bli, för pengarna är slut! Men en kompis ska komma över i eftermiddag så det kan ju vara bra att ha ngt att bjuda på... tänkte göra pannkakor, MUMS! Hade nojja på det när jag väntade Isabelle. Denna gången har jag inte fått någon mat-nojja än, hur har ni andra det på den fronten?

Pusselbiten: Stor kram till dig... ord är överflödiga, men som sagt så finns vi här om du behöver skriva av dig!

jennsans: Krya på dig!

Beckah: Sorry att jag inte kom förbi med ngn kladdkaka till dig igår, det blev så sent!
    Jättebra tråd du har gjort! Tycker det är skandal att MVC inte informerar om att GBS finns. Min BM har inte sagt ett ord om det till mig heller, men jag känner ju till det från änglarummet. Och jag ska kräva att dom testar mig nästa gång jag ska till BM. Har inga symptom dock, men är livrädd för allt och lite till just nu.
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mommmy  Dearest

Nej snälla. börja INTE med kladdkakorna igen... annars måstej ag börja baka nu också, och jag är ingen höjdare på det....

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Jessa6

Natalie009: Jag använder Dove, brun utan sol, finns som vanlig bodylotion. Den är bra, blir inte så brunt direkt utan men får stryka på fler gånger, då slipper man dessa fula fläckar som kan bli. Annars brukar jag använda solspray. Det är kanon men man måste vara försiktig...

• zandrisen

Mjukis, pannkakor va gott! Nja, ingen riktig matnojja ännu, fast jag har börjat drömma om glass... Nåt annat somär extremt gott ibland, är Läkerol giants salmiak, men det blir bara några st då det inte är bra att käka salmiak när man har bebis i magen...

pusselbiten, så jobbigt! Som Mjukis sa, så finns vi här när du vill skriva av dig lite!

Här är deten lugn morgon, förutom att pelletspannan stannat IGEN (typ 4e gången på några dagar) och jag förstår mig inte på det där, så jag måste vänta tills maken tar itu med det fram mot 15-snåret...Ledsen Sitter här hur påpälsad som helst! *hutter*

• L2K
    Gomorron gomiddag!

Pusselbiten - massor med kramar till dig! Vad jobbigt ni måste ha det just nu!

Vad massor med gottis ni åt och bakade igår! Vi bakade sockerkakstårta i söndags = sockerkaka med grädde och jordgubbar till. Ungarna tyckte det va jättekul att baka.

Här blir det några lugna dagar. Har Sebastian hemma med öroninflammation. Fast peppar, peppar har han knappt haft ont hittills. Det är nästan så vi missade det helt och hållet.
    Själv har jag en helt okej period med lite snällare fogar... Hoppas det håller i sig för imorn kväll ska jag och sambon på bio utan barn. Har vi inte gjort på år och dar... Glad

Mjukis82 - Visst är det gott med pannkisar!!! Vi äter det i nån form nästan en gång i veckan. Får ungarna välja ska det vara plättisar och ska sambon välja ska det vara i ugnen med fläsk.  Skrattande 
    Har nog inte nån direkt noja däremot har jag inte kunnat äta lax eller kycklingfilé sen jag blev gravid. Det bara vänder sig i magen på mig om det hamnar på tallriken. Lustigt för jag kan äta kyckling i andra former.

gbs - bara hört talas om, mest på fl. Aldrig hos BM.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • FruRundberg

Pussel: Kram på dig...din mamma kommer nog kunna njuta av din lilla bebis ändå.. kärleken finns där ändå! Kram kram!

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • Pusselbiten86

Jo men ja vill ju att hon ska kunna hlla o gosa med den precis som hon gjorde med Noah...

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3