• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Tania

För att prata om något helt annat.

I förrgår fick vi lamm ute hos mamma och pappa
    Det blev en flicka och en pojke båda svarta men flickan har lite vita strån i pannan. 
    Så himla söta.
  • Tania

På onsdag ska vi till banken och fixa lite pengar till nya bilen. Fast med min tur så har bilen försvunnit innan vi kommer till skott.

Men det är lite spännande ändå att vi kanske har en ny bil nästa vecka.
    Synd att ingen hört av sig om vår bil. I morgon ska den in i tidningen så jag hoppas att någon är intresserad.
  • Beckah82
    tbmh skrev 2007-03-19 19:08:38 följande:
    Men Beckah... ingen har väl skrivit graviditetsanemi utan bara anemi.
    OJ förlåt...jag tog förgivet att Vicke, som är gravid och fick ett samtal från sin barnmorska hade graviditetsanemi och inte tex B12-brist eller något annat...

Du frågade vad anemi var och jag svarade (utifrån Vickes situation) att jag tror det är rejäl järnbrist.

Ja, då kan vi lämna frågan då.
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • mrsbygg
    tbmh skrev 2007-03-19 19:11:29 följande:
    För att prata om något helt annat. I förrgår fick vi lamm ute hos mamma och pappa Det blev en flicka och en pojke båda svarta men flickan har lite vita strån i pannan.  Så himla söta.
    åhh va gulligt me lamm!
  • Vallmar

Tbmh: Har ni herrgård eller har ni bara stor tomt? Va kul med lamm!!

• Tania
    Vallmar skrev 2007-03-19 19:17:03 följande:
    Tbmh: Har ni herrgård eller har ni bara stor tomt? Va kul med lamm!!
    Mina föräldrar bor på en liten gård strax utanför stan.
    De har ett litet stall med fyra boxar varav två är bebodda syrrans gamla ponny och mammas avdankade westernhäst står där. Sen har de två katter, en jakthund, ett tjugotal höns och sen tre tackor, en bagge och två små lamm.
    Snart blir det väl ännu fler eftersom de andra tackorna troligtvis också är lyckligt havande
    Det är sååå himla skönt där ute. 
  • Tania

Det skönaste med att vara där ute är att jag inte behöver oroa mig för att Melle ska göra sig illa eller att djuren ska skada honom. Baggen är så snäll så man nästan har lust att ta med honom hem och ha honom som gosedjur i sängen

Det enda som kan hända är väl att han snubblar på sig själv och slår sig på gräset hehe...
    Traktorn och alla andra "farliga" sakerna är i traktorgaraget och det ligger lite längre bort där vi aldrig är.
  • Vallmar

Ja det låter då sannerligen skönt!!
    Jag är sugen på införskaffa höns, men man får väl ta lite i taget, dvs först bebis:)

Neh nu ska jag nog ta o baka kladdkakaRäcka ut tungan

• Tania
    Vallmar skrev 2007-03-19 19:27:47 följande:
    Ja det låter då sannerligen skönt!!Jag är sugen på införskaffa höns, men man får väl ta lite i taget, dvs först bebis:)Neh nu ska jag nog ta o baka kladdkaka
    Ja hönsen är goa de med
    Innan vi fick barn jag och syrran så gick de lösa på tomten men sen när barnen kröp omkring i gräset var det ingen höjdare att det gick fjäderfän överallt och sket
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3