• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vickyb
    L2K skrev 2007-03-20 13:31:54 följande:
    Vickyb - vi har en fin blå vagn med blåa pingviner som har passat otroligt bra till killarna men jag kan tänka mig att det bara behövs en rosa filt och nån söt liten rosa nalle eller så för att göra den flickig.Måste ju vara likadant med en röd vagn för en kille. Nånting grabbigt på suffletten och en mörkare filt. Sen klär man ju dom oftast efter kön när dom är så små med ju.... Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Precis. Skall åka och beställa den idag.. Kan ju alltid hoppas på att den finns inne. Vill ha hem den idag.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Calylite

Vickyb

4dl kokosmjölk (vi använder 2 dl bara dock)
    300 gram pasta
    3 kycklingfileer (ca 350 g)
    2 paprikor (vi hade 1)
    ½ - 1 pepparrotfrukt
    1purjolök
    1 msk smör
    1 tsk ingefära
    1tsk salt
    1 hönsbuljong
    1 msk vetemjöl
    2dl matyoghurt

1. Hetta upp mjölken och lägg i kokosen. Låt den stå och dra tills den svalnar (vi blandade i vanlig mjölk)
    2. Koka pastan
    3. skär kycklingen i tunna strimlor
    4. skär paprikan i tärningar och finhacka pepparfrukten, strimla purkjolöken.
    5. stek först kycklingen. Rör ner paprika, peppar och purjo. låt fräsa några minuter.
    6. Krydda med ingefära och salt. Tillsätt buljongen och häll på kokosmjölken. låt koka upp.
    7. rör ut mjölet i yoghurten och rör ner i såsen.
    Låt såsen koka ca 3 min
    8. häll av vattnet från pastan och blanda ner kycklingsåsen.

Voila

• zandrisen
    vickyb, röd vagn passar hur bra som helst till små gossar!

Calylite, lät smarrigt det där... Är dock inte speciellt förtjust i pepparrot, kan man byta ut den mot nåt? Smakar det mycket pepperrot?

Humlan, vi ska också ha en teutonia! Vad har ni för modell?
  • Mommmy  Dearest

Calylite, låter riktigt gott

Har precis druckit upp en Soja chokladmjölk och käkat en soja chokladpudding mmmm..
    Är allergisk mot choklad sen jag föddes, därav alla sojaprodukter.

Funderar på att laga till lite chili con carne mm...

Vickyb, Självklart passar en röd barnvagn på en pojke. Vad skulle det spela för roll? Vi har beställt en i grön röd är ju fint oavsett kön Använd det du vill ha helt enkelt...

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • humlan1973

Vi har en teutonia Mistral, super nojd, med mjuk lift. Vi ska byta till en P&T sp, nu nar vi far 2 som ska ha vagn.

Vilken ska ni ha?

• zandrisen

letar en begagnad mistral nu, fins så mycket fina vagnar begagnat nu... Finns dck mest i svart å sånt, vill gärna ha lite färg, så vi letar vidare... Har ju tid på oss!

• Jen2006

Vi köpte en blå brio 2006 års model (fick den till halva priset så det känns toppen). Nu får vi ju en liten pojk, så det passade ju jätte bra, men även med en tjej så kändes det helt ok med en blå.

• mrsbygg

suck..va trött jag är på depression..den får ta och gå över NU...

vill va glad å njuta, jag ser bara massa problem och allt blir bara negativt..

• Trollie

Pusselbiten:
    Massor med kramar till dej och din mamma! Du får försöka tänka som så att bebisen är en allt igenom positiv sak för din mamma och får henne säkert att må lite bättre psykiskt!

Zandrisen:
    Tror du inte Calylite menar pepparfrukt typ chili? Verkar passa bättre med resten av ingredienserna.

Vickyb:
    Hoppas att allt ordnar sej för er! Röd vagn är ju jätte fint, passar till både killar och tjejer!

Mammab:
    Kan inte va så kul att ha depression hoppas att du får stöd och hjälp att komma ur det! Kramar till dej!

• FruRundberg
    mrsbygg skrev 2007-03-20 14:20:31 följande:
    suck..va trött jag är på depression..den får ta och gå över NU...vill va glad å njuta, jag ser bara massa problem och allt blir bara negativt..
    Jag förstår.. jag är oxå inne i en upp å ner period å har börjat hos en psykolog för att komma ur det.. jag mår väldigt dåligt emellanåt å vill bara må bra å få upp mitt självförtroende som knappt finns..
    Vill vara glad å positiv å inte se det värsta i allt!

Får du hjälp med samtal? Hoppas det blir bättre för dig snart!

Kram!!
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3