Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Tror ni 3 päron och 3 bananer kan göra så att magen blir lösare?
    Eller låt säga 5 frukter om dagen?

Funderar pga jag idag var risig i magen trots niferex igår. ( blir ju förstoppad av järnpiller ).

Funderar på om ja ska våga äta niferex flera ggr i veckan nu då jag äter mycket frukt.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen

Hmm, får hoppas, isf kanske ja lyckas få upp järnvärdet, vilket vore bra

• solstraalen
    Jessa6 skrev 2007-04-11 14:25:55 följande:
    Någon som vet en sida där det var två tecknade bilder på en kvinnokropp, den ena var ett embryo i magen och hur det utvecklades under 8 veckor om man flyttade en spak så såg men vecka för vecka. Den andra bilden var från v 8-40 och då såg man hur stort barnet var vecka efter vecka och hur alla organen i kvinnans kropp flyttade på sig. Någon som känner igen detta? Jag har haft länken innan men sen lade de om den och nu hittar jag inte den....
    Det skulle jag oxå vilja veta.
     Nu kommer jag bara hit
    http://www.umm.edu/pregnancy/9monthmiracle/tools/fetaltool.html
  • solstraalen

Hualigen, ni pratade ju sf-mått här nyligen.
    Jag har mätt min mage efter och före varje bm-besök då jag vart gravid.
    Haft rätt alla ggr typ.

Idag mätte jag min mage och den mäter så här vid 28 fulla veckor, minst 32cm!
    Får se på tisdag vad bm får de till, då har jag gått 29 fulla.

• solstraalen

Om man inte jobbat och blir sjukskriven, då får man väl ingen ersättning från fk?

Tänkte på de du L2K skrev angående om ja var mammaledig eller sjukskriven.

• solstraalen

Är inne på min tredje dag nu av stenhård koll på antal kalorier osv jag stoppar i mig.
    Inget godis eller så heller ännu
    Igår visade vågen 0.5kg mindre än då jag började i tisdags, idag totalt -0.9kg.

Jag klagar inte om vågen går lite neråt nu. Innan ja började med min viktkamp nu i tisdags så  hade jag ju redan gått upp 19kg. Så det går ingen nöd på bebisen.

• solstraalen
    Hallonfot skrev 2007-04-12 08:25:35 följande:
    Starkt jobbat, Solstraalen!Lindisen: Vad jobbar din sambo med som kan få gratisprover på glass? Ha ha, tur att inte min man jobbar på glassbolag för då skulle jag och dottern kunna hoppa över kvällsmaten och bara äta glass. Är inte så mycket för kakor och godis men glass...mmmmmm, det kan man nog inte äta för mycket.Oj, sorry...inte meningen att läska dig Solstraalen när jag precis gratulerat dig till ditt fina resultat och karaktär.
    Hehe de e lugnt

Tack för alla era uppmuntrande ord tjejer!

När jag väl kommit in i de här om 1-3 veckor så kommer jag bara njuta av att läsa om alla era kalorier ni stoppar i er och det får mig att bli ännu mer motiverad

Tex då jag har "bantat" efter graviditeterna förut och jag har hållt på i några veckor, då finns de inge bättre än att följa med kompisar som ska käka glass eller hamburgare eller så, då blir jag så motiverad av att se dom trycka i sig onyttigheter

( Man får ganska bra koll på hur mycket kalorier ens favoritgrejer innehåller, iaf jag )

Så ni kan skriva hur mycket ni vill om era glassar och bakerier hit och dit, för mig är det lugnt
  • solstraalen

Men HALLÅ?!
    Såg att HM fått in nya mammalinnen idag, så jag prövade XL ( brukar ha L eller XL ) och den var ju för kort!?!?!

Så extrem e jag inte.

Vad tror de som tillverkar kläderna, att man har ett sexpack som gravid eller?

Nä fy för dåliga mammakläder!!

• solstraalen

Gina tricot har jag en svart lång långärmad ifrån, men den sitter preeeeecis nu. Likaså deras långa linnen. Så de kommer jag inte kunna ha hela graviditeten..

Har prövat nån kortärmad på Lindex och den var betydligt längre än HMs tröjor.

Köpte en amnings/gravidtröja på HM för ett tag sen, efter en tvätt var den för kort.

Så idag lämnade jag in en stoooor kasse med mammakläder till en butik här i stan som säljer beg mammakläder å bebiskläder å bebisgrejer. SÅ tar hon 50% av de hon säljer de för.

Tjänar mer på å göra så än å sälja på tradera iaf, har jag erfarat

• solstraalen

Alltså, hur de ut om man har jenas, med mudd som går upp på magen och sen ett linne där mudden lyser igenom??
    Har ett MEGAlångt ljusrosa linne från GINA som verkligen täcker min mage *otroligt*, men vill ju slippa ha dubbla linnen på mig eftersom de blir såååååååå varmt.

Men de ser ju knäppt ut när man ser mudden igenom.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3