Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Lite kortfattat:

18kg visar vågen en uppgång på nu
    ( Gick upp totalt 35med Saga och 41 med Anton. KANSKE hinner jag inte upp i 41, de e ju iaf positivt )

Namn, ja vad vår lillkille ska heta har vi ingen aning om faktist (!!)

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28
  • solstraalen

Om någon har ett tips på hur jag ska hantera psyket vad gäller viktuppgången så får ni gärna komma med det.
    Mitt psyke är helt åt skogen och blir bara sämre å sämre och så lär de väl vara enda tills grabben är ute och jag får börja "banta".  

• solstraalen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-03 06:55:36 följande:
    Menar du att det är svårt att inte låta bli att äta? Jättejobbigt sånt där. Känner inte att jag kan yttra mig så mycket då jag inte gått upp så mycket, och aldrig haft problem med mycket övervikt. Jag hoppas du kan få stöd nånstans ifrån. Det kan inte vara lätt för kroppen att gå upp 40 kg så här fort (9 månader) som det ändå är. bli biten: www.monstersgame.se/
    Jag äter precis som jag gör som icke gravid och då går ja inte upp så här, då står ja still i vikt..
  • solstraalen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-03 07:06:06 följande:
    Jobbigt. Men då är det nog helt enkelt så din kropp vill fungera under graviditeten. Kanske det är mycket vätska också? Det verkar som den förbereder sig på det sättet. Kanske lättare att se det som att det bara är så, eftersom du inte äter för mycket. Var det jobbigt gå ner allt efter förlossningen också? bli biten: www.monstersgame.se/
    Ja, jag får kämpa genom å räkna kalorier å allt för å gå ner i vikt. Så i mitt fall har det aldrig vart tal om vätska.
    Varje graviditet har jag hoppats att det ska ha  vart vätska och med Saga i magen var läkarna säkra på att det var vatten, men då ska man inte behöva "banta" i 8-9månader för att bli av med det. Så dom hade fel.
  • solstraalen
    Ankiz skrev 2007-04-03 07:27:54 följande:
    Godmorgon tjejer!Om ca 3 timmar vet vi vem det är som ligger och sparkar i magen! Ska iväg och göra 3D-UL och då passar vi på att fråga om könet. Nyfikenheten blev för stor! Är så nervös! Eller, nervös är nog inte rätt ord, snarare pirrig. Har nog aldrig gått upp innan väckarklockan ringt! Föresten! Vi tänkte köpa BB-kläderna efter UL:et, när vi vet vad det är för kön, men jag funderar på om man ska ha kort eller lång ärm på bodyn. Lär ju va rätt varmt, men samtidigt vill man inte ta på en nyfödd för lite kläder. Det är alltså åka-hem-kläderna jag menar. ♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
    Ta med både och, man vet ju aldrig hur vädret är   Lycka till på ULet idag!
    Ankiz skrev 2007-04-03 07:29:23 följande:
    Solstraalen: Men usch då! Förstår verkligen att du tycker det är jobbigt. Har tyvärr inte så mycket att komma med... Vad säger BM? ♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
    Hon säger inte så mycket mer än att jag iaf inte gått upp riktigt så mycket som förra gången..och att jag nog tyvärr har en sån kropp som går upp en massa..

Får se om 2 veckor då jag ska dit, om hon säger något. Har ju bara träffat henne vid 8 fulla veckor och 25 fulla.
  • solstraalen
    Vickyb skrev 2007-04-03 07:33:08 följande:
    Är inte så himla aktiv här längre.. det har hänt mycket här hemma och vi funderar eller jag funderar på att separera. Skall börja med att söka egen lägenhet och kanske under tiden kanske vi hinner "ordna" allt. Får ta en dag i taget..Jag är inne och läser, men orkar inte skriva något.. Må väl med era magar, och njut! Kram på er! ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Hoppas det löser sig för er på bästa sätt.

*stor kram*
    Ankiz skrev 2007-04-03 07:37:28 följande:
    Solstraalen: men kan du inte be henne skicka en remiss till en kurator, eller liknande. För du mår ju uppenbarligen inte bra, så det kanske kan hjälpa att få prata av sig lite. ♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
    Jadu, jag vet inte.. Får höra med  henne vid nästa besök.
  • solstraalen
    teenpregnancy skrev 2007-04-03 08:09:13 följande:
    godmorgon flickor...Solstraalen, hoppas att det ordnar sig för sig. Usch, skulle inte heller vilja vara i din situation har aldrig varit gravid förr och har haft ganska fin figur innan och antar väl nu att jag kommer falla tillbaka tid efter graviditeten... man är väl en aning naiv...Vickyb, vad än för slutgiltigt beslut det är du tar så är det, det rätta. Bara du kan avgöra hur du mår och känner dig. Tydligen tänker inte han när han är ute och dricker vilket är synd, kanske han skulle ta och bättra på sig en aning för att verkligen visa er att ni kommer i första hand. Speciellt barnen osv... ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    Jag håller tummarna för att du är en av de lyckliga som får behålla den fina figuren även efter förlossningen
    Den turen har inte jag, men en bukop är ett måste sedan iaf för min del.
    Man får tänka på de underbara man får för besväret så känns de lite bättre :)
  • solstraalen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-03 08:14:38 följande:
    jag fick behålla figuren. kunde ha mina vanliga jeans en vecka efter förlossningen. gick bara upp 7 kg. Men magen blev lite slappare än innan. blir hårdkörning av situps denna gång Brösten ändrade ju karaktär också, funderar på att lyfta de så småningom. bli biten: www.monstersgame.se/
    Gud så skönt!!

Tänk vilken lyx att komma i vanliga kläderna så fort
    Själv är jag enorm enda tills jag börjar "banta".

Så jag ser INTE fram emot sommaren efter att jag har fött. Stoooooooooor degig mage och massa överflödiga kilon
  • solstraalen

För mig har vikten börjat skena iväg efter v30.. så för mig är väl detta bara en mjukstart.

Med Saga gick ja upp 9kg de sista 7-8 veckorna.

• solstraalen
    Beckah82 skrev 2007-04-03 12:21:03 följande:
    SF-måttMåste bara fråga...för jag är nog knäpp...Alltså i vecka 20 nådde livmodern till naveln. BM mätte aldrig utan klämde bara och bekräftade att jag känt rätt.I vecka 23+6 så både kände hon och mätte och då var det 24 vilket stämde utifrån naveln för det var ca 4 cm ovanför naveln och jag hade mätt det till ungefär 20 i vecka 20.Nu när jag kollar själv  så är kanten mellan revbenen, uppe vid (bröstbenet?) alltså låååångt upp. Jag mäter det till 31...men inte sjutton kan det stämma?Jag måste mäta fel eller känna fel eller vad gör jag...det är ju helt galet...det kan ju inte vara 31 nu?Någon fler som smygmätt och blivit förskräckt? (och sedan mätt ordentligt hos BM och blivit lugnad...) ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Min livmoderskant känns oxå väldigt högt upp.
    Lättast känner ja den vid en sammandragning.
    Låg för å känna kanten nu efter att ha läst de du skrev, men kunde inte avgöra vart den gick, men så fick ja en sammandragning å då kändes den tydligt å HÖGT upp.
    Får se vad sf är om 2 veckor. Inte för att de säger så mycket eftersom vi alla är olika byggda, men jag får se vart kanten går då iaf
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3