BF Juli-07 Nr3

Ett gemensamt tack till er alla som "svarat" på min "bekännelse" osv imorse.
I morgonbitti åker vi till sommarstugan, så förmodligen dyker ja inte in här något förräns på söndag.
Så i helgen ska jag gotta mig och SLAPPNA av och försöka att INTE tänka på alla kilon och bara njuta de här "sista dagarna" innan min kamp börjar.
Jag har verkligen sambon med mig på noterna så det känns underbart. ( Han e annars en riktig gottegris ), så han kommer stötta mig till tusen.
Jag känner mig verkligen redo att börja min stenhårda kamp mot de kommande kilona nu, har ett par dagar på mig att ställa in mig på hur mina dagar sen kommer se ut. Förbereda mig helt enkelt och det känns super.
Vet av erfarenhet att jag behöver ett par dagars förberedelse innan jag börjar något sådant här, annars lyckas jag inte.
Men nu så!
Och detta blir svart på vitt, kommer jag fortsätta gå upp så här så är det min kropp som är helt sajko som gravid, men då har jag iaf verkligen försökt.
Har känt idag att jag måste verkligen göra allt för att stoppa viktuppgången nu, annars kommer jag få stora problem med knäna.
Bm sa även att jag redan nu kan få kryckor om jag vill, men de känns meningslöst då jag hela tiden har vagnen å dra på ( är mammaledig med Saga ).
Får passa på att önska er alla en underbar påsk!!
Stor kram till alla mina goa vänner här inne
Hej tjejer
Hemma igen efter påskfirande på landet.
Något revolutionerande ( hur de nu stavas ) som hänt under helgen?
Orkar inte läsa alla "miljoner" sidor ni har skriivt
Här har inget hänt direkt mer än bäckenet som verkar ha förvärrats rejält sista dagarna.
Igår orkade jag bara stå upp i korta stunder..
Imorgon börjar mitt nya hälsosamma liv som ni minns ja skrev om.
Fick ju med oss en massa godsaker från landet som idag ska ätas upp/slängas.
Så imorrn är de ja som slutar äta godis helt för resten av graviditeten, inge läsk heller och inget småättande.
Jag ska väga ALLT ja stoppar i mig och räkna alla kalorier. Ska ha STENKOLL.
Så får vi se om dietisten ringer i veckan oxå. Har ju fått en snabbremiss skickad till någon som skulle va jättebra tydligen.
Du har gått 197 fulla dagar av 280
Du är i vecka 29
Du har gått 28 fulla veckor och 1 full dag (v28+1)
Du är i 7:e kalendermånaden
Du är i trimester tre
83 dagar kvar till förlossning
Ännu lyxigare med bara 83
Fast de känns långt, men samtidigt sååå nära.
JA tänk när vi hade plussat precis.. då var de en bra bit över 200dgr kvar..
Tiden går fort tjejer, snart sitter vi här å skriver " Nu är h*n äntligen här!!" osv..