Inlägg från: FruRundberg |Visa alla inlägg
  • FruRundberg

BF Juli-07 Nr3

Åh.. äntligen klar med förbaskade skruvandet på skötbordet jag köpte idag.. det blev en DIKTAD skötbord.. och lite påslakan en kudde, täcke till spjälsäng. Fast säng har jag inte än.. men min mamma å mormor har lovat att köpa en till mig så det slipper jag tänka på iaf.

Nu har jag sååå ont i mina händer.. å sammandragningar pga allt anstängande hukande å skit.. *suck* ringde R (bebins pappa) å klagade lite.. jag kan ta det imon sa han.. men nää.. jag ville bli klar idag.. så jag får väl skylla mig själv.

Ser att ni pratar om järntabletter.. min BM föreslog oxå niferex men själv äter jag Duroferon.
    Tycker de e bra.

Hehe.. välkommen tillbaka Beckah..

Tbmh: *stooor kraaam!!*

Zandrisen: Usch va jobbigt! Hoppas det blir bättre med ryggen! Bra iaf att du får vara hemma å slippa sjukan. Det kanske får mannen till att städa mer än  vanligt! hehe kram på dig!!

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • FruRundberg
    teenpregnancy skrev 2007-03-12 22:58:41 följande:
    Själv så har jag slarvat med mina järntabletter Inte bra alls... Käkar ErcoFer 60 mg Fungerar perfekt förutom att jag är så dålig på att ta dem Det är många som har köpt DIKTAD skötbord, tänkte också göra det med tanke på att spjälsängen är en DIKTAD. Undrar bara, hur nödvändigt är det egentligen med ett riktigt skötbord? Jag menar, räcker inte det med en byrålåda i bra höjd? För i min familj hade vi aldrig några skötbord och det gick bra.Antar att det är en mindre ansträngning att ha ett skötbord,eller?Ganska förvirrad
    Nä det är väl inte helt nödvändigt med skötbord.. men eftersom DIKTAD kan "omvandlas" till både byrå efter skötbords perioden tyckte jag att det var en bra investering. För jag behövde ändå en ny byrå.  Har man tvättmaskin så kan man alltid byta på den.. eller om man har "grovkök" där man har en bänk eller sån variant. Det hade vi hemma när min lillebror va bebis.. då gjorde vi om lite i grovköket å bytte på "diskbänken" eller ja vad det nu kallas.
    Det gick jättebra!
    Nuhar jag grovkök men bänken där inne e alldeles för kort i längden så halva bäddmadrassen hänger utanför*ler* så det funkar inte..

Oj.. va mycket det blev nu.*L*

Kram
  • FruRundberg

Dum fråga kanske.. men vad är GBS?

• FruRundberg
    Beckah82 skrev 2007-03-13 15:18:03 följande:
    JoNaLi skrev 2007-03-13 15:16:27 följande: Dum fråga kanske.. men vad är GBS? Hihi såg inte ens att du frågat innan jag skickade länk ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
    hehe.. ja nu vet jag iaf
  • FruRundberg

Ser att ni pratar om pengar.. jag har jätteångest för att gå hemma med HP samt FP... för jag har en sån enorm hyra + att jag bara kommer att få ut ca8500kr i HP och FP. Min hyra ligger på 7325kr.. sen är det en J-la massa räkningar på det och mat.. fattar inte hur jag kommer att klara mig.. blir tvingad att flytta från mitt hem.. byta lägenhet.. men jag VILL VERKLIGEN INTE!!!!! Jag vill bo kvar här.. tycker jag har redan jobbigt som det är med allt runtomkring mig.. vill inte behöva flytta oxå mitt i allt.. höggravid..*suck*

Men jag har nog inget val.. Gråter

Försöker tänka positivt att allt kommer att bli bra.. det löser sig ändå.. men det är sååå svårt.. när man e ensam å utan pengar.. jag mår verkligen dåligt av det här.. usch.. ska inte klaga mer nu.

Kram på er..

• FruRundberg

Jo alltså.. jag kommer få bostadsbidrag.. och underhållstöd.. även barnbidrag.. men det känns så jobbigt att behöva kämpa så.. leva så knapert.. ska se här hur det går..
    allt känns bara så mycket värre kanske än  vad det är..
    Socialbidrag skulle jag verkligen vilja undvika.. been there done that.. jobbigt..

Tack alla för er omtanke..
    kram

• FruRundberg

Hur delar ni era dagar med era sambo/man ja eller om ni bor isär med pappan? Delar ni hälften heälften eller ger han er sina dagar?
    "min" vill ha hälften av sina dagar.. så om jag räknat rätt så får jag återgå till jobbet igen när bebben e 6mån.. jobba fullt. Är såååååå SUR för detta.. vill juh inte börja jobba igen till JUL!!! vilket det nu blir om han nu vägrar ge lite av sina dagar till mig.. *suck*
    Ibland önslar jag att jag vore HELT ensam så jag slapp bråka med honom om sånt..
    Men men..

• FruRundberg
    Vickyb skrev 2007-03-16 23:04:25 följande:
    Sylt skrev 2007-03-16 22:59:31 följande: Vicky --> Stackars! Låter inte alls som en trevlig kväll/karl   Tänk på dina fina barn!!! Hoppas att din tjej får en fin födelsedag (o väcker mannen tidigt )kramar Hehe. Ja väcka han tidigt.. ja det skall jag banne med göra.. om jag klarar av att se honom vill säga! Kan lova dig att sockersöt kommer att få en helt underbar födelsedag. Nu skalll jag tänka på mig själv, mitt lilla barn och livet i magen.. resten är som bortblåst. Han har visat vad som är viktigast från honom.. och inte är det jag, eller någonting annat. Kramar! ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Gumman! Va jobbigt det är att känna så! Jag förstår verkligen.. mina barns pappa.. de första två.. hade inte det bra.. jag störde mig på allt han gjorde tillslut.. När det tog slut så oroade jag mig självklart hur man skulle klara sig.. Men jag kan säga att det gör man!! Det är jobbigt i början innan man får sina egna rutiner å  innan  man får häng på ekonomin..
    Vill nu inte "uppmuntra" att ni ska göra slut.. det är inte så.. bara vill säga att det går om man bara vill! Har ni inte försökt med Familjerådgivning eller sånt om ni har problem?
    Hoppas det blir bra för dig/er till slut!!
    Kram kram!
  • FruRundberg
    Jen2006 skrev 2007-03-18 11:52:59 följande:
    Sitter och funderar på namn. Vi vet ju att vår lille bebbe är en pojke, desto svårare med namn måste jag säga (tjejnamnet var klart sedan länge )Nu har jag lyckats snöa in mig lite på Liam, vad tycker ni om det? Vill ha ett kort namn som inte förkortas (jag vill med andra ord kalla min son för det han heter och inte en förkortning...)
    Liam e jättefint tycker jag!!
  • FruRundberg

På tal om fisar så är jag rätt glad att jag för tillfället är ensam å bor ensam.. hehe ja hade jag inte vart det så hade han nog lämnat mig bara för alla hemska stikbomber jag lämnar efter mig Barnen tycker det är rätt roligt när mamma pruttar*ler* tills de känner "doften" hahaha..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3