Inlägg från: FruRundberg |Visa alla inlägg
  • FruRundberg

BF Juli-07 Nr3

Idag var jag på MVC! Åh det känns alltid kul att gå dit! Nu fick jag dock veta tråkiga nyheter.. min BM slutar å jag ska få en ny!! Usch känns verkligen trist då jag trivs så bra med henne! Men men.. jag hoppas den nya är lika bra!

Hjärtljuden låg på 145-150
    Magmåttet var 26cm
    Trycket var 100/65
    Och jag har gått upp sammanlagt 6.3kg
    Och går in i v 26 imon!!. 25+0

Här i Gbg är det så att man vänder sig till förlossningen om man har gjort sin rutin UL. Så det varierar väldigt vill säga. Men Gyn akuten på sahlgrenska tar emot fram till v18.

Jag har vart så himla trött idag... känns som jag har kunnat somna stående om jag bara blunda.. så jobbigt! Men äntligen är jag hemma å kan vila! Fast inte så länge till.. måste börja med maten om en stund.. Fläskkottletter blir det idag.. med ris

Sen igår kväll så  pratade jag å pappan lite.. vi ska juh börja på Familjerådgivning.. å han sa att han vill gärna flytta ihop med mig igen!!! Fast vi ska dock gå på samtalen innan å ta det lugnt.. så det blir inte innan bebben e född.. men iår iaf!! hihihi!!! Jag e såååååå lycklig!! Bara vetskapen att han vill det är helt underbart!!

little baby: igår gjorde jag en jättego pasta sås med bacon lök å champinjoner. Jättegott å jätte enkelt! Pröva det kanske!

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • FruRundberg
    Tack! Ja det känns underbart!
  • FruRundberg

Åh blir juh alldeles rörd här Tack alla för era gratulationer Ja det är kul! Fast vi tar det ändå väldigt lugnt.. vill inte rusa in i nått trotts att man vet vad man vill.

Är det nån mer som funderar på att gå sån profylaxkurs? Det skulle jag vilja göra.. fast.. tydligen är det väldigt dyrt och bara på två gånger... hmm.. jag vill ändå..*L*

• FruRundberg

Usch tbmh förstår att det är jobbigt.. har haft "problem" med min dotter sen dagistiden.. de uppmärksammade oxå att hon var "annorlunda" än andra.. hon hade/har svårt att koncentrera sig å sitta still.. lyssna.. blir lätt arg/ledsen för minsta lilla.. så har det vart till å från hela tiden.. så jag förstår din oro och ledsamhet.. vet inte riktigt vad jag ska säga.. jag har mer eller mindra accepterat att min dotter är som hon är.. det är tufft och innebär mycket jobb för mig som mamma.. kan säga att hon träffar en barnpsykolog just nu för en mindre utredning.. för att se om det är något jag eller någon annan kan hjälpa henne med.
    Jag hoppas bara att du får träffa någon som förstår er oro och tar er på allvar. Det är otroligt viktigt.. å känns det inte bra med någon så fortsätt leta.. ge er inte..
    Låt inte någon stoppa honom i ett fack så att säga.. han är fortfarande Melle och en frisk ung inteligent liten kille, trotts sin temprament.

Vet inte om det här inlägget hjälpte nått eller så men ville bara försöka säga att jag förstår.. man känner sig ledsen å hjälplös när ens barn inte verkar "må bra". Man vill juh att de ska må bra å "accepteras" av alla.. om du förstår..

*kram*

• FruRundberg
    MissHeaven skrev 2007-03-22 19:45:32 följande:
    Teenpregnancy: jag har ätit hur mycket burktonfisk som helst under graviditeten, det ska inte vara några problem säger min BM. Den innehåller tydligen inte samma mängd tungmetaller som färsk... kanske fiskas på andra ställen?Hallonfot: shit vad mycket du jobbar! Det låter inte alls bra... hur orkar du?JoNaLi: Grattis!!Jag har förresten också funderat lite på profylax. Fördelen är tydligen att pappan får vara delaktig hela tiden vad jag har förstått... Jag har fått e viss känsla av att min kille inte alls fattat det där med att det ska till en förlossning också med allt vad det innebär. "det blir bra" eller "det ordnar sig" säger han när jag försöker prata om det. Men jag har ingen aning om vart man vänder sig och om man måste ha bokat tid för länge sedan... Har du tips för Gbg-området?
    Jag har en hemsida där man ser priser.. vill oxå gå på det oxå för att det kanske kan föra oss..(jag å pappan) närmare varandra.. vill att han ska känna sig så delaktig han kan. Men det är dyyyrt för min tunna plånbok..
    www.profylaxgruppen.com
  • FruRundberg
    Ankiz skrev 2007-03-22 21:35:59 följande:
    Oj, vad länge sen det var jag skrev här! Försöker titta in så ofta jag kan och orkar, men det är inte ofta som jag skriver. Ska bli ändring på det från och med nu! Är så trött på att bara prata med sambon.Däremot orkar jag nog inte läsa ikapp allt som skrivits, men jag ska börja hänga med! Hoppas att det är bra med era magar oh att det lever om där inne! Här har jag åkt på UVI så från och med imorgon blir det att knapra penicillin. Blä! Låg ju inne i v 30 med Oliver pga hotande förtidsbörd som berodde på UVI. Känns ju skönt att det upptäcktes i tid den här gången iaf! KOmmer få skicka odlingar varje gång jag går till bm nu.Nä, nu ska jag äta lite gratinerade nachos och guacamole, min grav-craving. ♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
    åååh gratinerade natchos!!! Vill oxå haa!! Va gott! Räcka ut tungan
  • FruRundberg

mmm har precis smällt i mig en hel färsk annanas! *slurp!*
    Nu ska jag lägga mig i sängen å lyssna på min bok! Kanske äta en godisbit eller två God natt tjejjor!
    Sov så gott!

• FruRundberg

Här e oxå vädret helt underbart! Ska bara duscha å gå en långpromenade med hunden! Ska bli så skönt. har suttit på balkongen å solat en stund.. med linne! Det är såå sköönt med värme å sol!

• FruRundberg

SyrranH: Ja det känns bra   Hoppas oxå att det går bra..han säger att han vill å hoppas att det kommer bli bra nu när vi ska börja fam-rådgivning för att få hjälp med kommunikation.. som egentligen är vårat största problem.
    Villjuh ha HELA familjen samlad å ihop nu när vi blir fler oxå Känner mig positiv!!!

• FruRundberg

Hejsan alla tjejjor!!

Har inte vart så aktiv på ett par dagar.. orkar tyvärr itne läsa allt n i har skrivit..

Har dock fått läst att det har vartip tal om bil köp å hus köp Va roligt! bebins pappa e ju på jakt efter en ny bil å jag blir juh lika engagerad som han hehe.. leter som en tok efter en "ny" stor bil.. har helt glömt bort bebivagnen!! Har fortfarande inte köpt en!!!!
    Måste verkligen ta tag i det nu.. å vi har äntligen bestämt att det förmodligen blir en ny vagn.. så liiite bråttom känns det.. *panik*

Fick även idag veta att jag fått mitt havandeskap beviljat!" jipiii Ja även om det samtidigt känns lite tråkigt å skrämmande! Vad skall jag göra nu på dagarna?? Å hur skall pengarna räcka till?? Jaja.. jag får hoppas att killen vill flytta in hos mig fortare än tänkt..*leR* fast det tror jag inte..

Boldgrupp ja.. ja det har jag vetat ett tag med.. är oxå 0 rh positiv

Sen har vi oxå bestämt att vi skall gå på profylax kurs i maj nångång.. så det skall bli spännande! Trotts att det kostar nästan 1800kr. Men vi känner ändå att det kanv ara värt det.

Denna vår gör mig verklgien glad!! Sol å värmen!! Jag känner mig nästan riktigt lycklig för en gångs skull å inte sådär ledsen å deppig som jag har kännt mig så länge! Vi börjar närma oss varandra mer å mer (jag å bebins pappa) Å det känns faktiskt  riktigt bra!
    Han älskar mig å jag honom!! Å vad jag e kär å glad!! hihihi.. var bara tvungen att säga det!

Nu måste jag jobba lite.. ha det bra tjejer!! Kram!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3