Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

solstraalen skrev 2007-04-27 06:47:21 följande:
    HUR ska jag tänka för att slappna av inför förlossningen?Jag är skitnervös helt enkelt. Trivs inte alls med tanken på att föda igen.Vet inte heller riktigt hur jag ska formulera mig så att min aurora-bm förstår mig.Har pratat med henne en gång hittills denna graviditet, ska dit om 1½vecka igen.Sen förra mötet har vi (jag) börjat fundera på om förutom min Sambo, om inte min syster oxå ska vara med.Men jag vet inte.  Gillar tanken, men jag måste ju fortfarande föda Jag vill gräva ner mig och vakna då förlossningen är klar
    ja, jag vet inte heller vad jag ska säga. Svårt ge råd utan att låta som om att det är ju inget att oroa sig för liksom. Jag har ju varit med om en förlossning, det gjorde groteskt ont, jag var helt utslagen, bara låg och kved och skrek. Tills jag fick ryggbedövningen. Sen var jag så trött då jag haft onda värkar i 2 dygn innan och inte kunnat sova på 2 nätter.

Men ändå känner jag ingen oro nu, det känns som jag vet mer nu, kan slappna av bättre då jag vet hur smärtan känns osv. Jag önskar bara jag kan magiskt trolla över lite av min icke oro till dig solstraalen
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda
    Vickyb skrev 2007-04-27 08:21:25 följande:
    Förresten.. För ett par dagar sedan pratade ni om att ni hade köpt shorts på H&M, Vad är det för shorts? Kanske skall man gå och köpa sig ett par sådana.
    Jag köpte shorts på hm, fast det är inte riktigt shorts, de går nedanför knäna, vad man nu kallar det?

Men man kan ju vika upp de också. Vill inte visa för mycket hud i sommar, för jag vil inte ha några fläckar från solen. Har köpt massa ansiktssollotion osv också.
  • Prinsessan Zelda

var ju hos bm och läkare igår. Och ang mina händer jag haft problem med sen förra grav. Så är det inte karpal tunnel, utan läkaren trodde det kunde vara förslitningsskador och/eller inflammationer. Hon rekomenderade röntgen och antiinfalmmatoriska piller. Men efter förlossning då.

• Prinsessan Zelda
    Theresa1 skrev 2007-04-27 12:23:47 följande:
    zelda: har du kort på brallorna?
    jag kan ta
  • Prinsessan Zelda

köpte sandlåda till Adam idag, det var verkligen uppskattat Han ville inte ens äta mellis utan skulle bara leka i sandlådan

sen var vi och handla på ica maxi. Fästingbussen var där och vi vaccinerade Adam på en gång. han är ju ute mycket på sitt dagis så...
    Har precis grillat fläskkarre, pommes med bearneisesås, broccoli och blomkål. Mums.

Snart ska Adam sova och jag softa. Ska ta lite bilder på mina nya byxor jag köpte på hm förut, det var ju några som var intresserade hur de såg ut

• Prinsessan Zelda

har nu lagt in bilder på mina byxor jag köpt på hm i fototråden

Om nån är intresserad på sommarbyxor från hm.

• Prinsessan Zelda

ja, det är jobbigt med sjuka barn

hoppas hon får i sig tillräckligt med vätska nu när det är så varmt också.

• Prinsessan Zelda
    SannaKaarina skrev 2007-04-27 21:23:03 följande:
    vill gnälla lite.. har panik nu sover jag inet ens men handen är helt jäkla borta .. fattar inte varför det här ska komma nu vill förbereda för förlossning istället sitter jag med en hand som jag knappt kan röra utan att dne blir helt muskelsvag och bortdomnad. vill kunna skriva dagbok utan att tappa pennan vill kunna lyfta ett jäkla glas utan att den flyger från min hand. vill verkligen inte opereras men vågar inte heller låta bli. sen kommer jag gå med hemska smärtor i en hand som har en massa stygn i sig sist var det 7 stygn i vänster handen och det gjorde ont oavsett vilken ställning den var i . hoppas den hinner läka ordentligt innan min baby kommer vill kunna koncentrera mig på han helt och inte med en orörlig hand :( Zandrisen karlar fattar bara inte när man inte är upplagd för diskussioner tyvärr.är härligt att se dig här igen och inte borta på ett sjukhus. kramar om
    mitt handont var ju inte karpal tunnel. ska röntga efter förlossningen för att undersöka mer.

Hur görs operationen? vad gör de så att säga?
  • Prinsessan Zelda
    Giafia skrev 2007-04-27 22:59:01 följande:
    Måste bara få berätta att jag fått hp beviljad 50% som jag ville:) Trodde inte att jag skulle få någo hp överhuvudtaget. Var bekymrad då jag varit sjukskriven 50% sedan 4 januari ocj kunde inte bli sjuksriven för foglossning längre än 7 maj.Så nu löste sig det lilla problemet. Ska bara få min chef att fatta att jag vill jobba hemifrån också så att jag kan ta det lite lugnt. Stressar som en tok. I tisdags höll jag på att svimma på en visning och idag fick jag riktigt ont i bröstet:(Tråkigt och jobbigt för er alla med sd. Hoppas ni får behålla bebben ett tag till i magen
    vadå inte bli sjukskriven för foglossning längre än 7 maj. du kan väl bli sjukskriven hur länge som helst????
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3