Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

de säger ju också att det är bra för bebisen att få lite bajs på sig. att de får bättre immunförsvar av det, eller nåt liknande??

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda

nä, inte sitt eget bajs i fostervattnet. Men just mammans. låter lite snuskigt men det var nog rätt vanligt längre tillbaka i tiden.

• Prinsessan Zelda

Jag har foglossning men är ej sjukskriven än. Har ändrat mina arbetsuppgifter så att jag förhoppningsvis kan jobba till ca 15 juni. Förr agrav blev jag sjukskriven först 25% och sen 100% 1 månad innan bf. det godkändes av fk.

• Prinsessan Zelda

För mig tog det lång tid att öppna sig, vilket jag hoppas förändrar sig denna gången då jag var helt slutkörd när det väl var dags att krysta (tacka gud för ryggbedövning). Men det gick ganska fort när de tog hål på fosterhinnan, så går mitt vatten (vilket det ju inte gjorde förra gången) då kommer jag vara beredd på att det kan gå fort.

• Prinsessan Zelda
    Hallonfot skrev 2007-04-24 07:44:44 följande:
    Oj, hoppas verkligen att Zandrisen inte fött bebis inatt.Har fått så grymt ont i ryggen redan. Det brukar annars inte komma förrän på fredagen men nu är det ju bara tisdag. Var sjukskriven för ryggen när jag väntade Alva och det redan från vecka 17 (var sjukskriven för störtblödningar från vecka 9 till 17 så jag var i stort sett sjukskriven hela graviditeten även om jag jobbade 50 % från vecka 17). Jag vill INTE bli sjukskriven den här gången. Kanske kan plocka lite flex de dagar man inte står ut? Hur gör ni andra som har värk men inte är sjukskrivna?
    jag har ont av foglossningen när jag rör mig för mycket, eller om jag står för mycket. Jag jobbar på särskolefritids så det skulle ju vara ganska jobbigt. Men jag har bytt mina arbetsuppgifter till att jobba med en enskild elev i skolan istället. Det är ju mycket bättre. Man sitter ner och går inga längre sträckor. Jag kan röra på mig när jag behöver osv. Sen så jobbar jag 75%, vilket jag har gjort sen innan. Så jag besväras ju på jobbet av foglossningen, men inte mer än om jag gått hemma. därför funkar det för mig. Men när skolan slutar måste jag ju jobba på fritidset och då går det inte. OM jag inte får överklagan på HP beviljad får jag sjukskrivas då helt enkelt. Eller ta ut semester.
  • Prinsessan Zelda

jag går inte på f-grupp eftersom jag är omföderska. Men jag känner inget behov heller.

Vad tråkigt det låter Peur.

• Prinsessan Zelda

För mig gjorde det svinotn att amma i början. Men det blev ju bättre efter ett tag. Adam tog rätt tag och allt men det gjorde så ont så jag nästan grät ändå. Men jag bara sa till mig själv att jag måste stå ut, och sen gick det bättre. Hoppas jag inte skrämmer någon nu, men det kan vara väldigt besvärligt att börja amma. Det viktiga är att det blir bättre (oftast), finns ju alltid dem som inte ammar och det går ju det med. Jag personligen ville inte ge upp dock.

jag "träffar" nog med blivande föräldrar här  

• Prinsessan Zelda
    Nathalie009 skrev 2007-04-24 11:33:36 följande:
    ursh aminng... ja.a. själv tänker jag inte amma denna gång.. var et thelvete med evelina å ammade bara henne 2-3 veckor =/Får blir ersättning.. :(
    tråkigt att det inte gick, men det är ju verkligen super att det finns ersättning.

jag ammade Adam tills han var 10 månader. Sen förlorade han intresset. Tyckte det var ganska lagom. Han har alltid haft en supermage också, ätit allt möjligt. började med mjölk rätt tidigt och så. Kanske det underlättade at han delammades samtidigt?
  • Prinsessan Zelda

det är verkligen olika hur amningen fungerar. Adam åt i 5 minuter på ena bröstet sen var han nöjd. Men däremot skulle han äta varannan timme första månaderna. Men man vande sig rätt snabbt med det. Och han åt ju så fort så det gick riktigt bra när man var ute också.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3