BF Juli-07 Nr3
de säger ju också att det är bra för bebisen att få lite bajs på sig. att de får bättre immunförsvar av det, eller nåt liknande??
de säger ju också att det är bra för bebisen att få lite bajs på sig. att de får bättre immunförsvar av det, eller nåt liknande??
nä, inte sitt eget bajs i fostervattnet. Men just mammans. låter lite snuskigt men det var nog rätt vanligt längre tillbaka i tiden.
go natt
Jag har foglossning men är ej sjukskriven än. Har ändrat mina arbetsuppgifter så att jag förhoppningsvis kan jobba till ca 15 juni. Förr agrav blev jag sjukskriven först 25% och sen 100% 1 månad innan bf. det godkändes av fk.
För mig tog det lång tid att öppna sig, vilket jag hoppas förändrar sig denna gången då jag var helt slutkörd när det väl var dags att krysta (tacka gud för ryggbedövning). Men det gick ganska fort när de tog hål på fosterhinnan, så går mitt vatten (vilket det ju inte gjorde förra gången) då kommer jag vara beredd på att det kan gå fort.
jag går inte på f-grupp eftersom jag är omföderska. Men jag känner inget behov heller.
Vad tråkigt det låter Peur.
För mig gjorde det svinotn att amma i början. Men det blev ju bättre efter ett tag. Adam tog rätt tag och allt men det gjorde så ont så jag nästan grät ändå. Men jag bara sa till mig själv att jag måste stå ut, och sen gick det bättre. Hoppas jag inte skrämmer någon nu, men det kan vara väldigt besvärligt att börja amma. Det viktiga är att det blir bättre (oftast), finns ju alltid dem som inte ammar och det går ju det med. Jag personligen ville inte ge upp dock.
jag "träffar" nog med blivande föräldrar här
det är verkligen olika hur amningen fungerar. Adam åt i 5 minuter på ena bröstet sen var han nöjd. Men däremot skulle han äta varannan timme första månaderna. Men man vande sig rätt snabbt med det. Och han åt ju så fort så det gick riktigt bra när man var ute också.