• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

mrsbygg skrev 2007-04-28 10:00:13 följande:
    äntligen i kö iaf...nummer 21!
    skönt att du kom fram.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-04-28 09:48:32 följande:
    åååh vilken HEMSK natt har spytt heeela natten o har så jääääävla ont i magen.. vetefan vad jag åt sm va dåligt igår :S åt ju bara lövbiff o potatisbollar igår .. HEMSKT vare väärsta magknipennån som vet fall de e farligt för bebisen?
    Jag får oxå så fruktansvärt ont i magen efter att jag ätit ibland.
    Tror det kan bero på att jag ätit för fort.. eller inte tuggat maten ordentligt. Försöker sitta ganska upprätt när jag äter då känns det inte som maten stannar vid halsen!
    Kanske åt du snabbt, eller inte tuggade maten ordentligt som orsakade magknipen!?
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-28 10:01:48 följande:
    hatar kö...plats nr 21 å 7 st ssk...fan ta dom om dom säger att ja ska avvakta ennu mer...blir toki då..
    Du får dra på mycket. Säg att hon har hög feber.. lite slö & hängig och bara skriker.. och tar sig för örat och att det rinner massa.. Skickar dom inte upp dig då.. så får du åka och sätta dig på akuten ändå!
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-28 10:08:20 följande:
    så hon är när hon är "vaken"...enda som är falskt är att det rinner massor men d behöver inte dom veta suck plats 19...sega jävla sjuka människor
    Drygt att sitta i telekö. Fy! Hoppas många före dig ger upp.. hehe
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-28 10:13:49 följande:
    jo..strörande att dom plockar bort ssk...men men..hur blir det om hon har öroninflammation? får hon typ medicin å så är det bra sen?saga har aldrig vart så här sjuk förut hehe så d här är nytt för mig...
    Pencilin.. sen är det återbesök 2-3 månader för att kolla så att trummhinnan inte påverkas..

Linnéa gjorde en sådan förra veckan.. då mätte dom och allt såg bra ut. Hon har haft öroninflamation 3 gånger..

och glöm inte att ringa och anmäla det till hennes försäkringsbolag! Det är jag slarvig med..
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-28 10:20:11 följande:
    att hon haft öroniflammation? varför ska man ringa dit?plats 14....
    man skall alltid göra en skadeanmälan på öroninflamation eller vad det än är ifall hon skulle få problem med öronen senare.. osv.. då kan dom gå tillbaka och titta och se när hon hade det osv..
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-28 11:11:21 följande:
    så..fick läkartid till saga. 15:30 tiigaste  dom hade..precis när ja la på så börja det rinna ur andra örat oxå..stackare..nu får hon alvedon igen iaf..40.3 i feber skoj...
    Va bra att ni fick tid iaf.
  • Vickyb

jag skall lägga mig och vila.. dottern har somnat framför tv.n på soffan. Så sööööt!

• Vickyb

ser att jag har gått in i tredje trimsten nu!

• Vickyb

Gokväll tjejer. Nu är det hockey VM 2-1 till sverige, det ser lovande ut. Tipset gick ingen vidare.. slutade med 8 rätt. Inte illa för en amatör Fundersam

Nu har vi äntligen fått köpa oss balkongmöblerna.. så imorgon skall jag och min syster åka och köpa balkongblommor och jord och krukor. Sen efter det är det definitivt shopstop!! Jättenöjd med möblemanget.

Inte nog med det... Premiär-grillade idag oxå. Blev köttspätt och ett grönsaksspett med färska champinjoner, paprika lök och korv och minimajs. Mums filibabba och potatissallad. Ojoj.. va jag har ätit.. säkert en 3 grillade korvar, två kotletter och en himla massa grönsaker och ett stort lass med potatissallad. Fattar inte var all mat tar vägen!

1½ kg godis ligger i skafferiet med och bara ropar på mig.. men jag skulle nog inte ens få i mig en bit alls. Inte just nu iaf! Nu är jag så mätt att jag mår illa.

Hoppas ni haft en trevlig lördag än så länge!

Kram på er.!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3