Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

BF Juli-07 Nr3

Här höll vi på att tråkas en stund också, dottern var frustrerad och ville göra nåt, och plötsligt fick jag tummen ur och skickade upp maken på vinden att hitta Mollys bebiskläder och andra grejer! Ska nu sätta igång att rensa ordentligt och plocka i ordning i bebisens rum! Dottern är eld och lågor och sitter redan och drar i kläderna, så nu får jag slita mig och gå och fixa...

• zandrisen

Måste passa på att ge min man en eloge när vi är inne på diskussionen. När vi flyttade ihop var han en typisk ungkarl som släppte allt där han stod och liksom förväntade sig att det automatiskt skulle försvinna... Efter 3 månader tillsammans (samtidigt som jag blev gravid, hehe) så satte vi oss ner och jag berättade att jag inte var beredd att låta hans beteende gällande städning och sånt förstöra något av vår kärlek, varpå vi gjorde upp rutiner osv. Han har sina sysslor, och jag har mina. Visst har det varit knöligt många gånger, han tycker att jag är ett städfreak, och jag tyckter han är väl slapp, men vi har liksom funnit en rytm som funkar för oss båda. Jag har ju mina sjukdomar som ibland leder till att jag har ont och så, och de gångerna så har han lungt och utan att blinka även utfört "mina" sysslor, och nu sen jag blev dålig så har han till mångt och mycket skött allting helt själv. Visserligen inte till min fulla belåtenhet, men det känns lite ogint att gnälla på att han inte gör allt på "mitt" sätt när han liksom fixar allt utan att varesig sucka eller muttra... Jag är så kär i den mannen så att det riktigt värker i bröstet ibland!!!

Jag tror således på att prata med varandra, men vet av erfarenhet (har ju haft tidigare förhållanden om man säger så) att det ibland är som att tala med en vägg. Känner med er som har det jobbigt runt detta!

• zandrisen

Jösses vad stillsamt det var härinne idag! Har iofs inte heller varit här så mycket, men ändå, ni brukar ju passa på att skriva minst 3-4 sidor när man är borta några timmar!

ÅÅåååh det är så skönt, nu har jag fått maken att rota reda på alla kartonger med bebiskläder och saker, och har sedan sorterat (behålla eller sälja), grejat i lillemans hyllor och lådor och fått maken att sätta upp en lampa:
    http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catalogId=10103&storeId=2&productId=53027&langId=-11&chosenPartNumber=80073988

Sen sydde jag klart sängkläderna till spjälisen, och nu är det så gott som KLART inne i hans rum!!!!

Nu ska jag bara hitta nå fina tavlor att sätta upp på väggen samt nån frän matta, ska se vad nätet har att erbjuda gällande sån shopping...

Lindisen, har du sett "Frida"? Den är en verklighetsbaserad historia baserad på konstnärinnan Frida Kahlos liv. Salma Hayek i huudrollen, en av mina favoitfilmer!!

• zandrisen

Godmorgon tjejer och magar!
    Somnade grymt sent i natt, vid halv 4 var jag upp och kissade och sa åt mig själv "skärp dig snu, nu är det snart helt ljust ute!"... Dröjde änså en stund innan jag somnade, och nu sitter jag alltså här, vaknade och var hungrig...Skrikandes Vi ska på fikadejt idag med en annan småbarnsfamilj, så jag hinner inte riktigt somna om, kommer att bli en låååång dag...

Beckah, är ledsen för din skull med tanke på förhållandet, men skönt att du kommit till klarhet med hur du vill göra. Massor med kramar!

Solstraalen, oj oj oj oj... Låter verkligen inte roligt!!! Förstår att all din ork går till att i huvudtaget överleva, ska hålla tummar och tår för att du ska få all hjälp du tänkas kan få! Styrkekramar i massor!

Halvblod, haha, vilken frän dröm! Hade mycket gärna legat på samma BB som ni andra, tänk va härligt att känna alla på avdelningen! Blir spännande att se om alla får barn i den orgdning som du drömt, det vore ju skitfränt!

Sanna Kaarina, låter som ni dragit vinstlotten i väderlotteriet fördagen... Här är det visserligen ganska varmt (20 grader) men det blåser som fasen och himmlen är stålgrå. Hoppas du får en ljuvlig dag!

Milla, Godmorgon på dig också...

• zandrisen
    Mjukis, morning morning! Så du är golfänka för dagen... Förstår mig heller inte på det där med golf, känner flera som spelar, och dom är också sådär överhurtiga och kliver upp i ottan för att åka på olika tävlingar... *skakar på huvet*
  • zandrisen
    Sanna, minns hur det är däruppe, bodde mina första år i Malbmberget utanför Gällivare, och har släkten kvar däroppe... Fast jag saknar det inte, måste jag får lov att säga. Kanske ljuset på sommaren, men skulle bli tossig av den låååånga vintern!
  • zandrisen

Helenander, men gud vad skönt för dig! Hoppas han håller sitt löfte och hinner med mycket, och att du får sitta och ta det lungt så länge!

• zandrisen

Bra att du påminde mig Lindisen, ny vecka här med, fast 31! Magbilder för de senaste veckorna kommer i veckan, så snart vi får tillbaks vår dator.

• zandrisen

Håller med Vallmar Helenander! Har han skitat ner så får han väl städa? Förstår innerligen att du är besviken, här lovar han äntligen att ta itu med grejer, och så får du städa upp efter honom... Skrikandes Då försvinner ju nästan glädejen för det som blitt gjort ju!

Halvblod, det är cola light som gäller här med, varvat med Loka för magsyran förstås... Är dock lite orolig för både coffein och sötningsmedlet, så jag försöker ta det lungt...

Solstraalen, låter som din kropp är duktigt slut när du får smärtattacker som varar över en timme! Hopas BM kan hjälpa dig med något imorgon!

Giafia, Du har kanske stukat dig utan att märka av det? Har hänt mig nångång, då jag har typ världens mest instabila fotleder, så det går ruskigt lätt att stuka till dom. Om inte svullnaden lägger sig på nån dag borde du kanske kolla upp det.

Har precis vaknat efter en 2-timmars tupplur. Börjar bli tradition efter att vi gjort nåt speciellt,(inte bara hängt hemma alltså), idag var vi iväg och fikade hos ett par polare. FATTAR inte hur man kan bli så däckad av nåt man klarade som en dans förut??? HUR svårt/jobbigt är det förövrigt att fika? Min kropp har typ toleransnivå noll för aktivitet nu, är lite creepy faktiskt...Fundersam

• zandrisen
    Calylite skrev 2007-05-20 20:03:19 följande:
    zandrisen Finns ju fysiskt trött och psykist trött. Typ man blir ju mer trött av att sitta och plugga tex än vad amn blir av en joggingtur tex. Så din kropp kanske bara tycker att all socialt är extremt uttröttande
    Kanske det, har ju till viss del varit rätt socialt isolerad, så jag kanske är otränad? Och sover för att jag har social träningsvärk...? Räcka ut tungan

AAAAAHhhhh jag blir toligt det är så VARMT! Trodde jag skulle slippa det den här graviditeten, förra gången låg jag med fönstret öppet på nätterna i februari, maken låg i underställ och mössa... Nu kom det alltså, den Stora Svetten,bläääää.... Jag har ALDRIG fotsvett annars, nu får jag skölja av fötterna typ 4 ggr om dagen för att inte dö av stanken. Fy fasen va sexig man är nu, stor, svullen, svettig och fin.
    Min man borde ha medalj för att han sate på mig igår...Flört
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3