BF Juli-07 Nr3
angående att inte få sjukskrivningspengar från FK så ring o tjata i sånna fall. sambon ringde dit när han var sjukskriven och undrade om han skulle skicka räkningarna till dem istället.. han fick sina pengar ganska snart.
angående att inte få sjukskrivningspengar från FK så ring o tjata i sånna fall. sambon ringde dit när han var sjukskriven och undrade om han skulle skicka räkningarna till dem istället.. han fick sina pengar ganska snart.
beckah 82: den dag vi får resistenta bakterier då?? då finns det ingen behandling för de som verkligen mår dåligt av bakterierna! då kommer folk dö osv. och då kommer det bli tjat att varför har man inte gjort något åt detta tidigare?? en jättestor diskussion uppe på sjukhuset här. är övertygade att de gör vad som är rätt!
beckah: det var inte det jag sa.. men du är inte heller framme vid förlossningen än och hinner ta upp saken flera gånger eller hur?? o inte behöver du anklaga mig för att jag vill att folks barn ska dö?? för det var verkligen inte det jag skrev
beckah: ser inte alls bara hela stora problemet med en resistent bakterie. ser annat med. men jag bara framhöll en punkt i att de kanske kan ha rätt?? ser också att läkare gör fel bedömningar en del gånger. är skrämmande. men jag som sköterska går då in och försöker försvara patienten och disskuterar saken med den läkaren. det är mitt jobb. pratat med din BM om detta?
men man måste kunna titta på en sak ur olika vinklar utan för den skulle slå fast för en sak?
inget mot dig nu men ofta väldigt mycket klagomål mot vården att de bemöter fel osv. fått vänta länge på akuten eller liknande. legat 16 timmar på akuten en gång för att vänta på en röntgen, men får försöka trösta mig med att de förhoppningsvis tog hand om patienter som var mer sjuka just då. så ibland är många klagomål utan grund.
ska försöka vara i sommarstugan så mycket jag bara kan i sommar med mamma o katten så blir nog bra trots allt =) får väl bada i trosor o bh om jag inte hittar något annat som passar. ca 200 m till vattnet *skööönt*
trollie: näe är ett ganska populärt bad. men skönt på kvällarna. då är man helt själv vid bryggorna =)
men kommer in gratis då vi bor där så kan ju gå upp o hoppa i vattnet för att sen gå hem igen.. bara få svalka av sig lite =)
ang förkylning o influensa vet jag inte vad som hänt här. frös som attan tidigare idag men ingen feber.hostar hostar och hostar lite till.. ingen höjdare... fått börja med mina astma mediciner nu =( jag som verkligen hoppades på att få slippa.
sambon krockade bilen idag med. som tur är inga större skador. men med en bil som kom utan lysen. med en förare som var/är RATTFULL!!! så arg på polisen som ens vågar kläcka ur sig att ja men är det han, han har vi tagit för rattfylla 3 gånger tidigare ikväll... kan man inte göra något vettigare åt saken då när det upprepas?? dessutom försöker de öppna hans dörr men konstaterar bara att han låst in sig i bilen. har dessutom en ölburk mellan benen.. sambon tar upp armbågen och slår sönder rutan på bilen och sa att nu kommer ni åt honom.. sambon fick åka iväg sen.. utan påföljd iaf..
hur kan samhället få fungera såhär??
skitskrämmande.. överlycklig att jag inte var med och valde att åka egen bil in till stan ikväll..
jag menar folk ska inte behöva tas för rattfylla 2 gånger ens.. inte ens första gången men kör nån rattfull ska man åka in!
ja tur att sambon är ok. kunde varit en laminerad ruta på bilen med så hade han fått armbågsfraktur garanterat. o det är inte o leka med.
undrar vad de gjorde med fyllot sen.. sambon fick ju åka.
polisen såg allt dessutom. sambon retats med dem lite innan kört lite vingligt och lutat sig tillbaka så de inte såg ansiktet.. så de var ju efter honom redan hehe men de sa inget om det *skratt* blir så arg bara att de inte kan uppmärksamma rätt saker utan tar fast de som aldrig gjort något annat för att man råkat köra några km/h för fort eller liknande. suck suck
bor i uppsala jag.. snöar för fullt här med. trots 2 plusgrader.
hua vad hemskt att jobba 3 söndagar på rad när man dessutom jobbat hela veckorna.
ang semester kommer jag ta ut stor del av min. en vecka innan HP och 10 dagar mellan HP och BF.
en del föräldradagar är ju semestergrundande med. men tror jag behöver ta ut för att få det att gå runt ekonomiskt. fast första veckan är ju i och för sig ren lathet att jag vill gå hem =)
fast när jag räknar efter så får jag nog en del semester kvar ändå
alla föräldra dagar är inte semestergrundande. kommer dock inte ihåg hur jobbarkompis sa till mig. men försökte räkna ut hur många dagar jag eg har. kommer dras minus på typ 2 dagar av de som står på mitt lönebesked.
visar sig väl
går hem 4/6 med semester en vecka. sen hoppas jag verkligen min HP blir beviljad. alla andra fått på jobbet.
tror mina lungor är förkylda *skratt* jag mår prima men hostar o hostar. känns som träningsvärk i magen nu med *stackars bebis*