BF Juli-07 Nr3
en fråga. vet att vissa lagt in bilder i varandra för att kunna ha magbilder brevid varandra för att se bättre. vilket program använder ni?? lyckas inte med de vi har.
en fråga. vet att vissa lagt in bilder i varandra för att kunna ha magbilder brevid varandra för att se bättre. vilket program använder ni?? lyckas inte med de vi har.
har kollat upp vad jag har för blodgrupp. men där är minnet som en guldfisk. tror det är A rh +. possitiv vet jag iallafall..
solstraalen: du frågade vad BM sagt vid inskrivning.
min tyckte mest att min målsättning ang vikten under graviditeten ska vara att inte gå upp någonting alls. (ej hållt) gått upp ca 1,5-2 kg hittills. samt fick frågan om jag ville träffa dietist.
men alla mina värden var jättebra. tror inte de gör sockerbelastning om inte mitt blodsocker går upp mer på vanliga kontrollerna.
gjorde inte heller något om jag gick ner under grav. men skulle inte banta. (ok att gå ner genom bättre matvanor och mer motion)
tycker en del under detta programmet ikväll gäller för folk även utan övervikt?? ryggmärgsbråck kan väl även smala mammor få barn som har? tycker mycket beror på hur man lever. en smal människa kan ju ha mycket sämre värden som blodfetter samt blodtryck än en fet?
ska däremot ta tag i att gå ut och gå en massa med barnvagn efter förlossning.
samtidigt så sa de på programmet att kvinnor med högt BMI har svårare att bli gravida. har jag inte märkt något av i mitt fall iallafall. räknade med att det skulle kunna vara svårt efter att jag slutade med p-piller. men hade tack o lov bara en riktig mens emellan trots ej aktiva försök att pricka rätt.
L2K: ang havandeskapspenning så skall chefen fylla i en del också. så blir nog svårt att fylla i på plats.
rullgardinsflikkan: får man inga pengar de första dagarna?
förstog inte riktigt det där med vart du ska få pengar ifrån.. nyfiken eftersom jag säkerligen kommer hamna i samma sits.
godmorgon =)
precis insett att vågen gått upp lite för mycket ( enl mitt tycke ) så måste nu börja ta tag i detta.. ut och promenera lite kanske.
vill verkligen inte att vikten ska skjuta i höjden nu.
kram på er alla trevlig helg om jag inte kommer in något mer =)
härligt =) nu har jag varit ute och promenerat i 45 min =) såå härligt lagom varmt/kallt ute med *skönt*
nu iväg med katten till vetrinären för vaccination
tindrasson:apoteket har stödstrumpor. finns olika varianter med. men är det inte viktigare att du inte har ont och får stöd i benen än att det ser ut som på gamla tanter? är sååå skönt att ha stödstrumpor på!
calylite: själv känner jag mig inte så svullen om benen än. men syns ibland när man tar av sig sina vanliga strumpor att man har en rand kvar efter resåren. själv använder jag stödstrumpor på jobbet oftast. blir annars väldigt trött /ont i benen. hjälper bra med stödstrumpor då.