Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Vickyb: Hon mätte inte för att deras skala (och den där "normallinjen") började inte förrän vecka 24. Jag var i vecka 22+6 igår men det kanske är olika beroende på vad de använder för dokument. Har för mig att någon annan hade fått mäta i vecka 23 här inne...

Ja, jag får ont om jag står och går för mycket en dag.

• Hallonfot

Pusselbiten86: Är det sant? Tillhör man förlossningen nu. Wow, då börjar det i alla fall närma sig. Jag går in i vecka 24 på lördag.

• Hallonfot

Beckah: Hur vet man vilken vecka de kör på det sjukhus man själv valt? Finns sånt på deras hemsidor? Frågar man BM?

• Hallonfot

Halvblod: Jag hade ingen foglossning förra gången men hade en lätt förlossning. Hade första värken kl 07.00, kom till förlossningen kl 14.00 och hon är född 15.41. Underbart även om det självklart gjorde ont men jag sprack bara lite grann så ingen fara. Hann heller inte med annan bedövning än lustgas så jag mådde toppen efteråt också. Hoppas faktiskt inte att det ska gå "lättare" (läs: snabbare) den här gången.

Vallmar: Ja, det är nog bäst att slå av på tempot snart. Kommer inte riktigt ihåg men vet att det var något med stress som påverkade fostret. Jag hoppas i alla fall att jag ska få vara ledig alla 4 dagarna i påsk! Behöver jag tillägga att jag sitter på jobbet nu?

• Hallonfot

Jag gillar inte heller de här första nio månaderna och ändå mår jag toppen den här gången. Vill bara ha min (ok, vår) bebis nu! Då skulle det dessutom betyda att det är sommar med allt vad det betyder (jordgubbar, värme, färsk potatis, att kunna vara utomhus hela dagarna, grillning, mm). Fast jag måste ändå säga att tiden gått jättefort. Tycker inte det var länge sen vi gratulerade varandra till att ha gått förbi "de kritiska veckorna", dvs att vi passerat vecka 12.

• Hallonfot

Jessa6: Ta det inte fel men...vad skönt att höra att det finns fler som inte dragit ner på arbetstempot. Hur går det för dig?
    Jag har fått lite hjärtklappning sen i torsdags och det är väl stressrelaterat antar jag. Fick det lite i förra graviditeten också men inte så här tidigt. Ska verkligen försöka ta det lugnare efter denna vecka som kommer.

Vickyb: Så kan du ju inte ha det. Ring så fort du kan och förklara läget!

• Hallonfot

Jessa6: Oj, du både jobbar mycket och hinner med en massa andra sociala grejer. Mitt liv är patetiskt. Känns som om jag bara jobbar. Var flera veckor sen vi bjöd hem folk eller var bortbjudna. Till mitt försvar så har maken varit borta flera fredag- och lördagkvällar.

• Hallonfot

Solstraalen: Vad hemskt! Ska du åka in till sjukhuset? Är det pga järntabletterna som du är dålig i magen?

Jag måste ha järnmage (förutom att jag har magkatarr då och det rimmar ju lite illa) för jag äter Duroferon och har inte märkt någon skillnad alls i magen....förutom om jag inte äter mat samtidigt som jag tar dem för då kräks jag upp dem.

• Hallonfot

Jessa6: Hur mycket jobbar du? Jag jobbar cirka 50 h/veckan och det känns som max för mig nu. Tur att man vet att det inte kan vara för evigt. Jag tänker gå hem minst 2 veckor före bf!

Någon som vet om hjärtklappning är farligt?

• Hallonfot

Halvblod: Mitt tips är att ta det lugnt och andas. Läste att man öppnar sig snabbare då. Sen är bästa tipset en varm vetekudde att ta till under värken. Underbart! Hoppas det funkar den här gången också även om det är mitt i sommaren (sist var mitt i vintern och då lockar den kanske mer).

Jessa6: Jag ska säga till på jobbet att jag måste få avlastning. Ska i alla fall försöka hålla mina kontorstider så kan jag istället jobba lite längre en dag på helgen. Tror det är de långa dagarna som gör mig mest stressad. Har ju barn och hus hemma också som ska tas om hand. Hade det inte varit för mina föräldrar så hade vi aldrig klarat den här våren.
    Är det inte stressande att inte veta hur mycket man får jobba från vecka till vecka? Eller är det skönt?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3