Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Mina läcker inte mer än att det kan bli lite gult som fastnat som beläggning på bröstvårtorna (usch, vad äckligt det lät). Hade turen och läckte inte alls när jag ammade Alva men hade ändå tillräckligt med mjölk. Ammade ett bröst i taget och hoppas kunna få det lika bra den här gången men ingen gång behöver ju vara den andra lik.

• Hallonfot

Hi hi, du får väl sätta bindan över högerbröstet.

• Hallonfot

Jeanette och Lindisen: Stort grattis till tjejerna i magarna!

Halvblod: Ska hålla tummarna för att du får huset!

JoNaLi: Drömde du något inatt om bebisen? Kommer du berätta vad det är för kön för oss? Är jättenyfiken.

• Hallonfot

Starkt jobbat, Solstraalen!

Lindisen: Vad jobbar din sambo med som kan få gratisprover på glass? Ha ha, tur att inte min man jobbar på glassbolag för då skulle jag och dottern kunna hoppa över kvällsmaten och bara äta glass. Är inte så mycket för kakor och godis men glass...mmmmmm, det kan man nog inte äta för mycket.

Oj, sorry...inte meningen att läska dig Solstraalen när jag precis gratulerat dig till ditt fina resultat och karaktär.

• Hallonfot

Jag tränade de första veckorna men eftersom jag hade blödningar lite då och då fick jag sluta med det. Sista blödningen jag hade var i vecka 15 men efter det har jag fått ont istället. Har nöjt mig med kortare promenader, lite simning och lite cykling på motionscykeln. Längtar tills bebisen är ute och man kan ta riktiga långpromenader med en nöjd bebbe som sover i vagnen!

• Hallonfot

Upptäckte just att jag har precis 100 dagar kvar nu. Känns både som en lång och en kort tid. Önskar det var juni nu så det inte kändes så långt bort.

Skulle också vilja vara hemma och pyssla idag. Men det är ju snart helg så då får jag sätta igång med min städning. Tänkte försöka plantera lite växter ute i krukorna också.

• Hallonfot

Grattis till tjejen JoNaLi!

Använder alla mammakläder hela tiden. Jag använder mammabyxor men på överkroppen har jag nästan aldrig mammakläder. Har långa linnen, empireskurna tunikas mm istället. Är ju ett så otroligt gravidvänligt mote nu.

Har en grym huvudvärk för tredje dagen idag. Sitter enbart på höger sida och är som värst vid tinningen. Började dagen med två alvedon men det har inte hjälpt något särskilt. Några tips på vad jag kan göra?

• Hallonfot

Jättefin mage Jessa6!

Min mage sitter så himla högt upp att det nästan är svårt att andas. Ändå tycker jag att den typ hänger ned lite grann längst ner. Någon annan som känner så? Hörde att magen skulle bli lägre med andra barnet men det stämmer inte för mig.

• Hallonfot

Sylt: Vad sött att han tror att han måste ta över bärandet.

Min dotter har också bebis i magen som också ska komma ut i sommar så våra bebisar kan leka med varandra. Sen rätt va det är så kan hon bli rädd att jag verkligen tror att hon har bebis i magen och säger "Men mamma, det är bara på låtsas". Sen har hon äntligen accepterat att det är magen som bestämmer vad det blir för kön (har förklarat det så istället för att säga att pappa bestämmer ). Innan ville hon inte ens diskutera att det kunde bli en tjej.

• Hallonfot

Lindisen: Vi ska döpa vår bebbe till Leia om det är en tjej.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3