BF Juli-07 Nr3
Grattis Teenpregnancy!
Grattis Teenpregnancy!
Solstraalen: Stackars Saga som är sjuk så mycket. Vet inte riktigt vad jag kan säga annat än att jag absolut tycker att du ska försöka få träffa en läkare och diskutera detta!
Halvblod: Hur har det gått med budgivningen? *nyfiken* Var det inte någon mer som bjöd på hus?
Beckah82: Skönt att du fick byta bm!
Är så himla förkyld igen. Hatar det! Har satt sig på bihålan som spränger som bara den. Inatt har jag i alla fall fått sova ordentligt men det spränger fortfarande.
Jag är också så himla stor om magen. När jag tog mina prover frågade sjuksköterskan om det var en födelsedagspresent jag väntade. Jag fattade noll eftersom jag fyller i slutet av april och då fick hon lite generat säga att hon precis hade en förstföderska som skulle ha när som helst och som var lika stor som mig. Inte kul! Har ju fortfarande drygt 13 veckor kvar. Skulle vilja gå i ide tills dess men det går ju inte.
Solstraalen. Hoppas Saga blivit bättre nu!
Beckah: Spännande! Är så kul att följa er som kollar vad det är. Man är nästan lika nyfiken själv.
Mammab: Hur är det? Hoppas du, sambon, Saga och bebisen mår bra!
Little baby: Låter som om du har lite att göra framöver. Kommer inte ihåg men har för mig att du är sjukskriven? I så fall har du ju lite tid att pyssla när du mår bra. Låter i alla fall som om det kommer bli jättefint!
Är så nyfiken på om Beckah fått bekrätat att det är en liten tjej i magen.
Solstraalen: Lycka till!
Kom precis på att skatteåterbäringen kommer perfekt när vi gått på mammaledighet och inte riktigt vant oss vid att ha sämre ekonomi.
Madelene87: Jag fattar inte hur ni gör när ni inte går upp något alls när ni är gravida. Jag har gått upp 10 kg och kommer säkert lägga på mig 10 kg till som jag gjorde förra gången. Allt liksom bara fastnar på mig när jag är gravid. Orättvist! Fast jag gick ner allt (och lite till) väldigt fort sist så jag hoppas på samma tur nu men det ska vara jobbigare att gå ner med nummer två.
Kan sakna föräldrautbildningen lite. Inte för kunskaperna utan mer för att man får träffa andra i samma situation. Umgås visserligen bara med en tjej från vår grupp fortfarande men ändå. Tur att samma tjej är beräknad bara 2 dagar före mig. Sen har jag flera kompisar som fått bebisar på den här sidan nyår. Extra kul eftersom de kompisarna redan har barn i Alvas ålder.
Det kan förhoppningsvis bli lite glassiga dagar när de stora barnen leker snällt och de små barnen sover sött (öh, har jag glömt bort hur det är att ha bebis eller?).
Little baby: Det är ju perfekt, om man nu kan säga så när du har ont. Men det är i alla fall en bra tidpunkt att gå hem vid. Vädret blir bara finare och finare och det är lite långhelger så fler är lediga. Sen har du ju lite att jobba med när du "boar".
Little baby: Jag gjorde faktiskt inte så mycket alls. Ammade och tog promenader men jag åt som en häst och fikade massor så jag hade nog tur att jag gick ner som jag gjorde. Tror att amningen räddade mig så jag hoppas den fungerar den här gången också (inte bara för min vikts skull naturligtvis men det är skönt att få lite hjälp med viktnedgången). Jag kommer väl inte kunna gå ut och gå lika mycket nu när jag har en 3,5-åring hemma även om hon kommer vara 15 timmar på dagis. Någon gång måste man ju städa, tvätta och sånt där men det är ju också kaloriförbränning.
Till mig har de sagt att jag ska ringa in på första värken eftersom det gick fort med Alvas förlossning. Fast den här gången kanske det tar jättelång tid?
När klassas vi som höggravida? Jag vet att jag ser höggravid ut men finns det någon vecka när man säger att man är höggravid?
Välkommen Hugo Boss!
Grattis till lillkillen Beckah! Blev du förvånad när det var en kille?
Little baby: Gullunge skötbädd på ikea är kanonbra!
Donna69: Har du testat Rennie? De hjälper för mig och är jättegoda.