Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

SyrranH: Vi ska döpa bebben till Noel om det blir en kille. Har en Alva sen förut. Blir det en tjej ska hon heta Leia. Ska och ska förresten...om bebben absolut inte liknar en Noel eller Leia så blir det något annat.

• Hallonfot

Ankiz: Vi ska ta en helg i Vimmerby i början av juni annars har vi inte planerat någon speciell semester. Har bf 20 juli så beroende på när bebben tittar ut kanske vi åker runt och hälsar på kompisar i landet. Eller så tar vi en hotellweekend vid kusten hela familjen. Det är ju skönt att bara vara hemma också på sommaren och nu har man ju en ypperlig anledning till det.
    Elias, Lucas och Noah är jättefina namn men jag gillar Noah bäst av dem.

Har äntligen bestämt mig för att ta mig till Ullared. Började skriva lista men så kom jag på att någon/några i tråden nyss var där. Vad köpte ni? Ge mig tips!

• Hallonfot

Lycka till idag JoNaLi!

Humlan: Jag hade inte heller tagit en ful. Då kanske det blir så att man undviker att göra saker bara för att man inte vill ta med vagnen. Vad dum man är. Kan du inte be mor- och farföräldrar om bidrag till en vagn? Och kolla blocket och andra såna sajter för där finns massor av vagnar ibland.

• Hallonfot

Vi som har barn som älskar dagis ska nog vara tacksamma. Usch, vad hemskt att lämna ett skrikande barn varje dag. Vi har tänkt ha Alva på dagis 15 h/veckan (är max här i Lidköping) när bebisen kommer så hon får träffa sina kompisar och leka samtidigt som jag kan ägna lite kvalitetstid åt bebisen (eller städa, tvätta....). Vet inte om det finns några tider vi måste begränsa oss till men det optimala vore att ha henne där måndag, tisdag och torsdag från kl 10-15. Hoppas man får välja.

• Hallonfot

Vad skönt att höra av dig igen Mammab.

Vad härlig Saga verkar. Det är viktigt att även små tjejer tar för sig och har stort självförtroende.

• Hallonfot

Tror absolut att bebisarna känner av hur vi mår. Jag jobbade väldigt mycket förra månaden med mycket stress och bebisen var jättelivlig hela tiden. Den är fortfarande livlig men det är nog för att jag ännu inte varvat riktigt.

Ha ha, så kan Alva säga också när hon tittar i spegeln "Titta mamma vad fin jag är idag". Härligt!

• Hallonfot

Zelda: Gillar både Felix och Fenix men skulle välja Fenix om valet stod mellan de båda. Lite ovanligt men ändå så att det klingar naturligt.

• Hallonfot

Jag vill ha namn klart dels ifall något händer och sen vill jag gärna kunna säga vem det är som tittat ut.

SyrranH: Tack så mycket! Har faktiskt redan köpt en del av det du skrev när jag väntade Alva men ska komplettera med lite saker. Fast vågar man köpa en amningsbh redan? Med Alva hade jag C-kupa på dem men eftersom jag redan drar D-kupa i den här graviditeten kommer de inte räcka till så jag lär ju behöva nya. Frågan är bara hur mycket större man ska köpa. Låter toppen att man vet allt borde finnas där.

Ska hoppa in hos Misan84 och kolla vad hon fyndade också.

• Hallonfot

Mammab: Är det inte så att om man skickar in pappren före den 20:e (eller var det 21:e?) så hinner man få pengarna samma månad. Har i alla fall för mig att det var så med Alva.

Tycker det är så himla skönt att de där garantidagarna har höjts till 180 kr (har bara 60 kr/dag med Alva för dem eftersom hon är född före 060601). Då får man i alla fall ut så mycket att man inte behöver känna att man går minus en dag om man går ut och fikar.

• Hallonfot

SyrranH: Ja, för det priset kan jag tänka mig att chansa också. Var det bygel i den? Gillade mina amningsbh med bygel mycket bättre än de utan.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3