Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

suck...saga sitter å leker å ja får inte vara med..=(

sitter å äter godis ist

• mrsbygg
    little baby skrev 2007-04-23 14:09:59 följande:
    Sprang på en rolig sak, stämmer det här ni som vet DU VET ATT DU ÄR MAMMA NÄR... - Du inte kan minnas när du senast sov mer än sex timmar i sträck. - Du njuter av en lång sovmorgon till 8:00. - Du hittar durkslaget i toalettstolen. - Du varje gång som du går ut för att köpa nya kläder till dig själv istället kommer hem med pyjamasar med små grisar på. - Du lyssnar fascinerat med halvöppen mun när folk pratar om aktuella biofilmer, teaterpjäser, nya romaner och annat du aldrig hört talas om. - Du kräver inte längre att det du har på dig ska vara rent. Inte SÅ fläckigt duger bra. - Du tycker att Sempers aprikospuré är riktigt god. - Din senaste litterära upplevelse är Max Balja och din näst senaste Max Potta. - Du råkar kalla din partner för pappa.- Du vill skicka lönnmördare på barnet som gjorde sönder ditt barns leksak så att det började gråta. - Du har bara tid att raka det ena benet. - Du gömmer dig på badrummet för att få vara ifred. - Barnet kräks, och du fångar det i händerna. - Du skaffar en barnvakt då du och din man inte varit ute ensamma på evigheter, och sedan tillbringar du halva kvällen med prata om dem och ringer och kollar att det går bra. - Du använder ditt eget saliv till att tvätta ditt barn i ansiktet. - Du har inte hjärta att ge bort bebiskläderna, det är så slutgiltigt att barnet blivit stort då.
    haha känner igen mig på dom flesta punkterna
  • mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-04-23 14:34:28 följande:
    EN liten fråga! ;Det sägs att förlossning 2 går mkt fortare än 1an, men om jag bara hann öppna mej 4-5 cm innan dom snittade mig, räknad jag som omföderska då lr?
    ja d gör du väll...?!

urk om d nu går fortare som dom säger så hinner ja absolut inte me nå bedövning denna gången heller..*suckar*  aaj.....Skrikandes
  • mrsbygg

jag kom in runt 18 på torsdagen...då var ja öppen ca 2 cm..

sen får ja sovdos vid 24. sover en timma typ vaknar 4 å har svin ont..
    dom kommer in å ja är öppen 5 cm....då rullar dom in min i förlossningsrummet..å på dom typ 10-15 min var ja helt öppen..tjoho lixom...sen var hon ute 06:17....

• mrsbygg

bb-väskan...

Till mamma (och pappa):
    ( ) MVC journalen
    ( ) Legitimation
    ( ) Patientbrickan
    ( ) Börs med mynt i

( ) Amnings kupor
    ( ) Mjukis byxor, tröjor, mys tröja
    ( ) Underkläder
    ( ) Inneskor
    ( ) Kläder att åka hem i
    ( ) Tandborste/tandkräm
    ( ) Hygienartiklar /(schampo, balsam och tvål)
    ( ) Borste/snoddar
    ( ) Deodorant
    ( ) Ansiktskräm
    ( ) Nässpray, lypsyl
    ( ) Lambi toapapper

( ) Ombyte till pappan
    ( ) Tandborste
    ( ) Deodorant
    ( ) Något ätbart

Till Bebisen:
    ( ) Bodys
    ( ) Mjuka byxor
    ( ) Strumpor
    ( ) Mössa
    ( ) Kläder att åka hem i
    ( ) Filt

Diverse:
    ( ) Böcker/tidningar/kortlek
    ( ) Kamera. OBS! kolla att batteriet är fräscht och se till att ha tomma minneskort.
    ( ) Videokamera. OBS! Kolla batterierna och minneskort
    ( ) Mobil
    ( )Telefonlista

( )Dagbok/papper + penna att anteckna med vid tillfälle

• mrsbygg

suck..fattar inte att den blir så knäpp..

humf, ja somna när jonas kom hem vakna för en stund sen...

• mrsbygg
    rullgardinsflikkan skrev 2007-04-23 19:15:57 följande:
    men jag läste någonstans inför förlossningen med Albin att 85% bajsar på sig  Men min storasyster påstår att iiingen hon känner har ju "lyckats" med det....herrejösses
    jag sket på mig på förlossningen! märkte det knappt förutom att stackars bm studenten fick torka mig i rumpan
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3