• NattravN

Varning för comhem 2

Nu har det hänt igen och igen och igen och igen... Allting bara strular. mmm dagens I-landsproblem, kan tyckas, men ärligt talat så har jag hamnat i stor knipa pga dem flera ggr.
    Min sambo pluggar hemifrån och måste sköta sin skola och har vissa inlämningsuppgifter som strulat pga comhem, internet fungerar inte ca 4-7 ggr /månad... Sedan fick jag ett inkassokrav på en hyra jag betalt... Visst sker sådana misstag även den bäste och jag har alltid betalat hyran i tid. Jag behövde bara ringa ett samtal för att ordna det hela, men då låg telefonen nere ett par dagar. Ringer jag inte inom 8 dagar så skickas den till kronofogden, helt i onödan. Då och då fungerade internet så jag mailade inkasso och hyresvärden istället, då min mobil var kass, men inget svar!
    Är så jävla förbannad på ComHem. Vad fan betalar man för!?

Detta skrev jag i en gammal tråd
    ( www.familjeliv.se/Forum-5-88/m11929773.html )

Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

• Svar på tråden Varning för comhem 2
  • Gisse the one

YS

Sorry!! Vi har small, 59 kr per månad och vi har INTE comhems bredband, vi har LAN, bredbandsbolaget, fiberoptik 100 Mb.

*Kärleken är en makt och inte en vilja, den faller lika lätt på lort som på en lilja*
  • WimsA
    SerAfiM skrev 2007-02-26 17:54:26 följande:
    Gratulerar! Ni har Large förstår jag? I Small-paketet ingår regelrätta avbrott som standard?!
    Nej inte i mitt som jag skrev innan, jag har inte Large i nått, och mitt fungerar perfekt!
    _ComBo_
  • NattravN

Hehe ja ja, jag menade inte att det VERKLIGEN ingår som standard i small!

• Gisse the one

TS

Du ahde INTE betalt din hyra, annars hade du inte fått inkasso. Man får e kvittens när man betalar via nätet och den måste du ha sett.

*Kärleken är en makt och inte en vilja, den faller lika lätt på lort som på en lilja*
  • Jossi78

Vi har oxå comhem & jag är INTE nöjd för 5 öre!! Vi har bredband telefoni & tv! mer än hälften av gångerna jag pratar i telefonen så bryts det! Och bryst de inte så ekar de hur mycket som helst!! Måste ringa comhem & fråga om de ska vara så!

Mamma till Ellen01, Lova03 & Indra06
  • LinaoMatilda

Vi hade comhem när vi bodde i Sverige och det fungerade toppen. Kundtjänst var alltid trevliga om ag behövde fråga något. Inga problem.

• NattravN

Haha är du rolig eller... Kan du inte läsa? Var du här och såg att jag inte betalade min hyra? Ska jag skicka ett kvitto till dig eller? Haha
    Varför påstår du dig kunna ha så bra insyn i mitt liv att du vet hur/om jag sköter mina inbetalningar!
    Varför skulle jag sitta o hitta på sånt???

• Gisse the one

Ts

Har du fler ursäkter så dra dom också? Gärna några som ev skulle kunna låta trovärdiga...

• NattravN

Jag har aldrig fått e-kvittens och har alltid skött min hyra via swedbank, om du menar kvittot på swedbanks sida, så JA, den har jag, men vad tjänar den till när jag inte kan nå hyresvärden?
    btw så var föregående inlägg inte en ursäkt-det var en fråga!

• Gisse the one

TS

Det fungerar inte så som du påstår

• NattravN

Ah , ok , visst. Såg nu på din sida att du bara är här för att irritera folk... Hihi
    Ska inte ödsla mer tid på dig! Puss!

• Gisse the one

TS

Näää jag har varit här sedan 2003 när detta forum öppnade

• MhjärtaJ

Men de är väl självklart att en tjänst man betalar för ska fungera!!!
    Och då ska den fungera så som leverantören lovat att den ska fungera...

• NattravN

Nu har det med hyres"skulden" ordnat sig iaf! Fick ett brev från inkasso att ärendet lagts ner. Min hyresvärd hade nog fått mitt mail ändå-bara GLÖMT att svara! Suck! Har haft sån hjärtklappning över det här.

Svar på tråden Varning för comhem 2