• NattravN

Varning för comhem 2

Nu har det hänt igen och igen och igen och igen... Allting bara strular. mmm dagens I-landsproblem, kan tyckas, men ärligt talat så har jag hamnat i stor knipa pga dem flera ggr.
    Min sambo pluggar hemifrån och måste sköta sin skola och har vissa inlämningsuppgifter som strulat pga comhem, internet fungerar inte ca 4-7 ggr /månad... Sedan fick jag ett inkassokrav på en hyra jag betalt... Visst sker sådana misstag även den bäste och jag har alltid betalat hyran i tid. Jag behövde bara ringa ett samtal för att ordna det hela, men då låg telefonen nere ett par dagar. Ringer jag inte inom 8 dagar så skickas den till kronofogden, helt i onödan. Då och då fungerade internet så jag mailade inkasso och hyresvärden istället, då min mobil var kass, men inget svar!
    Är så jävla förbannad på ComHem. Vad fan betalar man för!?

Detta skrev jag i en gammal tråd
    ( www.familjeliv.se/Forum-5-88/m11929773.html )

Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

• Svar på tråden Varning för comhem 2
  • Glittrax

tråkigt att ni har dessa erfarenheter av com hem.. men alltid nån som är missnöjd.. så är det ju alltid!

OT:håller med om att folket på kundtjänst är trevliga,(min sambo jobbar där) han vågar inte ens ha handskarna han fick i julklapp med com hems emblem på... lite överdrivet kanske..han tror han blir nedslagen! folk ringer ibland och är hur galna i huvet som helst! sen har han fått beordrad övertid i flera månader för att klara alla köer! hur kul är det! tycker så synd om honom som jobbar där.. han söker nu nytt jobb...

• piixelslyna

Min pappa hade comhem innan han flyttade. Hans funkade helt perfekt, aldrig något strul. Nu har vi tele2 och då längtar man verkligen tillbaka till den tiden vi hade comhem.

Ta hand om varandra, man vet aldrig när man ses för sista gången.
  • Glittrax

Felicia: ja visst är det så att köerna är längst på kvällar och lunch.. så det är ju bra om folk ringer andra tider om möjligt.. så vi får hem våra pojkar nån gång!!

• Xantippa85

Vi hade jätte mycket problem också med com hem.. men nu har vi bytt till bbb och det har inte funnits några problem!!!!!!!!!!! :D

• MhjärtaJ

Sen UPC blev Com Hem så har vi inte haft annat än problem. Jag orkar inte ens skriva ner allt som hänt här...Otroligt svårt att komma fram till kundtjänst, inte återkopplat då dom ska. Utan telefon i över två veckor. Utan internet titt som tätt. Feldebiterade arvoden på räkningar, Feladdresserade brev. Inte hållit några avtal alls, och de kompenasationer dom lovat oss väger inte på långa vägar upp all tid vi lagt och fortfarande får lägga ner på strul. UNDER ALL KRITIK. Skulle inte råda en enda person att anlita dom.....tyvärr.

Självklart hajjar jag att de inte är fel på alla som arbetar på kundtjänst, oftast inte deras fel alls, utan ledningen mm....
    Kan inte vara kul att arbeta på ett så dåligt fungerande ställe. För jag vet att jag inte är ensam, jag har många, verkligen många som berättat om sin missnöjdhet med Com Hem

Hoppas på att det ska reda upp sig snart, för att byta leverantör kostar ju skjortan. Men jag kan ändå vara glad för er skull, er som de funkar för

• Felicia6
    Glittrax skrev 2007-02-26 15:20:05 följande:
    Felicia: ja visst är det så att köerna är längst på kvällar och lunch.. så det är ju bra om folk ringer andra tider om möjligt.. så vi får hem våra pojkar nån gång!!
    Hehe, ja, det tycker jag med
    Min man brukar alltid komma hem en halvtimme senare på kvällarna för dom måste jobba bort köerna.. Och det vore trevligt att ha hemma han i tid ibland
  • KarJac

Vi har haft bredband, telefoni + digitaltv i 1 år nu (digitaltv i 5 år) och vi har aldrig haft problem. Men jag vet kompisar som haft det så det gäller väl att ha tur kanske . Trevlig kundtjänst iallafall!

Det är inte kärlek jag vill ha, utan kontroll!!
  • Avelyn

Comhem har strulat massvis för oss med. Det är lite läskigt när all telefoni dör helt och hållet 1-3 dygn emellanåt. Man blir ju så isolerad. I början hände det hela tiden.. Nu händer det kanske en gång i månaden. Sist var helgen som var. Då försvann telefoni och bredband vid 17 tiden och kom tillbaka först morgonen därpå. Vill inte heller rekommendera dem till någon..

• NattravN

Felicia6:
    ja, jag har klagat och får väl nån hundring i kompensation, men det tar inte bort pricken jag kanske får i mitt register för att min hyra går till kronofogden, eller ger inte min sambo tillbaka tiden till proven han missat och får sämre betyg pga comhem...

Glittrax:
    Jag ser det snarare som: Tjaa, det finns ju alltid nnån som är nöjd också...kanske?

• Felicia6

Fast Ts.
    Jag tycker det är lite smålöjligt att lägga allt ansvar på comhem..
    Jag menar, det finns många sätt att lämna in uppgifter på, det finns många sätt att betala en räkning på osv..

Han behövde inte vara i sista minuten med att lämna in uppgifterna utan kunde göra det nån dag tidigare då ni haft problem till o från?
    Sen kan du ha lånat en telefon eller gått till postkontoret och betalat räkningen på, eller helt enkelt lånat nåns internet?

men jag håller med om att det ska funka, men tycker inte man ska skylla på att det är deras fel med betygen och kronofogden

Svar på tråden Varning för comhem 2