• NattravN

Varning för comhem 2

Nu har det hänt igen och igen och igen och igen... Allting bara strular. mmm dagens I-landsproblem, kan tyckas, men ärligt talat så har jag hamnat i stor knipa pga dem flera ggr.
    Min sambo pluggar hemifrån och måste sköta sin skola och har vissa inlämningsuppgifter som strulat pga comhem, internet fungerar inte ca 4-7 ggr /månad... Sedan fick jag ett inkassokrav på en hyra jag betalt... Visst sker sådana misstag även den bäste och jag har alltid betalat hyran i tid. Jag behövde bara ringa ett samtal för att ordna det hela, men då låg telefonen nere ett par dagar. Ringer jag inte inom 8 dagar så skickas den till kronofogden, helt i onödan. Då och då fungerade internet så jag mailade inkasso och hyresvärden istället, då min mobil var kass, men inget svar!
    Är så jävla förbannad på ComHem. Vad fan betalar man för!?

Detta skrev jag i en gammal tråd
    ( www.familjeliv.se/Forum-5-88/m11929773.html )

Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

• Svar på tråden Varning för comhem 2
  • Michaela83

vi har Comhem.. och vi har sagt upp det för vår bindningstid går ut nu i Maj.. Är missnöjda pga krångel.
    Goodbye SkitComHem!

Wilma 17/11 -05, och BF 22/6 -07
  • NattravN

mjukisvicki:
    Har aldrig haft nåt som gått till inkasso innan så jag har ingen aning om hur det fungerar...Men på mitt inkassokravspapper står att jag måste kontakta dem inom 8 dagar (Varav alla har gått snart) och så har de påfört en massa avgifter ovanpå hyran. Suck!

• mjukisvicki

serafim jo men om den redan är betald så är det ju lugnt. då behöver du ju inte betala avgifterna.

• NattravN

Nej jag hoppas att alla inser det innan den skickas till kronofogden!! Har mailat massvis, eftersom vi har turen att internet funkar iaf! Telefonen är heelt död!

• Gisse the one

Vi har bytt från Telia till comhem, telefoni och det har fungerat alldeles utmärkt hela vägen. Vårt gamla nummer porterades på 3 veckor och under tiden hade vi vidarekoppling till det nya numret som sedan blev det gamla numret. Det sker ingen hänvisning, man får själv vidarekoppla INNAN numret poteras, inget svårt alls. Telefonen fungerar alltid och räkningen dras via autogiro, smärtfritt och mycket bra.

*Kärleken är en makt och inte en vilja, den faller lika lätt på lort som på en lilja*
  • mjukisvicki

serafim. men även om det skickas till kronolle har du tre veckor på dig att betala. sen så har du yterligare 10dagar att göra en deal men då har det blivit en prick. så du kommer hinna. och sen kan det ta mer tid då kronolle kan ha mycket att göra. innan du ens får dina tre första veckor. och innan dess så kommer socialtjänsten(om ni har barn) att ta kontakt. och allt kommer att ordna sig.
    men har du pratat med hyresvärden? det är dom du ska prata med först innan inkasso

• NattravN

Jag har mailat min hyresvärd, då telefonen inte fungerar... och de svarar inte. Men det lät lugnande! Har jag så lång tid på mig LÄR ju telefonen fungera NÅGON av dagarna!
    Tack! Nu e jag lite gladare iaf!

• mjukisvicki

men har du ingenting på mobilen? så du kan ringa via den vägen? eller har du någon kompis/släkting som du kan låna telefon hos?

• NattravN

Jag är sjuk o mobilen har kasst batteri. Kan ju smsa nån att de får ringa åt mig!! Om det nu går o göra så.

• Gisse the one

TS

Jösses!! Jag har aldrig hört så många ursäkter i hela mitt liv!! Du tar inget ansvar alls för vad som händer i ditt liv, otroligt!

*Kärleken är en makt och inte en vilja, den faller lika lätt på lort som på en lilja*
Svar på tråden Varning för comhem 2