• NattravN

Varning för comhem 2

Nu har det hänt igen och igen och igen och igen... Allting bara strular. mmm dagens I-landsproblem, kan tyckas, men ärligt talat så har jag hamnat i stor knipa pga dem flera ggr.
    Min sambo pluggar hemifrån och måste sköta sin skola och har vissa inlämningsuppgifter som strulat pga comhem, internet fungerar inte ca 4-7 ggr /månad... Sedan fick jag ett inkassokrav på en hyra jag betalt... Visst sker sådana misstag även den bäste och jag har alltid betalat hyran i tid. Jag behövde bara ringa ett samtal för att ordna det hela, men då låg telefonen nere ett par dagar. Ringer jag inte inom 8 dagar så skickas den till kronofogden, helt i onödan. Då och då fungerade internet så jag mailade inkasso och hyresvärden istället, då min mobil var kass, men inget svar!
    Är så jävla förbannad på ComHem. Vad fan betalar man för!?

Detta skrev jag i en gammal tråd
    ( www.familjeliv.se/Forum-5-88/m11929773.html )

Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

• Svar på tråden Varning för comhem 2
  • NattravN

Felicia6:
    Ehhh...NEJ, det finns inget annat sätt för min sambo att göra proven: de skall göras varje fredag punkt slut!! Man kan inte göra dem varken före eller efter!

Jag har betalt räkningen, men du har inte läst det jag skrev, tydligen?? Att jag behövde ringa inkasso för att det strulade och de svarade inte på mail, och jag kunde inte besöka dem. Visst kunde jag lånat någon okänd persons telefon i närheten, eller köpt ett telefonkort och stått i en kiosk, men nu lägger jag det ansvaret på ComHem. Har faktiskt legat i feber och vill inte behöva springa runt halva stan för en telefon när jag betalar för en!

• ÄlskarDante
    mjukisvicki skrev 2007-02-26 15:11:06 följande:
    oj jag blir alltid placerad i kö. hatar den där kön. ibland får man vänta i 15minuter men det är så det är. det är ju kö vart man än ska ringa.
    15 min......det e ju ingenting.

Vi har oxå nu fått massa problem med comhem. Har haft det lite mer än ett år o allt har funkat bra fram tills för ett par månader sen. Tidigare har det varit vi ett par tillfälle att internet inte funkat under ett par timmar men det accepterar jag för förstår att det måste uppdateras o att det kan strula frän deras sida.
    Tycker dock att ett email på massutskick till alla kunder borde vcara möjligt när dom planerar att lägga ner internet el telefoni så vet man ju vad som gäller o dom själv slipper bli nerringda.

Men nu på sistone har det strulat flera ggr i månaden o det har legat nere i flera dar. Känns inte ok när man betalar ganska dyrt för tjänsterna.
    För ett tag sen hade vi inget internet på 4 dar. Då ringde vi kundtjäns(sambon först) vi ringde vid 14.30 o nästan 3 timmar senare var han tvungen att lägga på för vi skulle bort. Då hade han haft placering nr ett i kön i 1h o 20 min Känns inte ok. Dagen efter ringde jag på fm o satt i kö i över 1h för att tillsist komma fram. Tjejen ställde en massa frågor o tillslut kom hon fram till att det måste vara kablarna det va fel på. Skickar nya......Pappa kommer hit med nya kablar som han har liggande hemma vi provar men det funkar ff inte. Ringer igen, ny kö på 45 min. Kommer fram förklarar läget. Men nä då e det inte det utan då är vi inte uppkopplade mot deras server något har kopplat bort oss. Så det e inte fle på några sladdar. Hon ska försöka lösa det o då bryts samtalet. Väntar för att se om hon ska ringa upp men efter 20 min ringer jag upp igen. Ny kö, 30 min kommer fram förklarar de ber mig lägga på igen så kommer tjejen jag pratat med att ringa upp istället.
    Efter en kvart ringer hon upp o tillsist löser sig allt. Puuuuhhhh. Blir sååå trött.

Sen efter det har både telefon o internet slutat fungera vid flera tillfällen oftast korta stunder men ibland flera ggr om dan Kommer nog oxå byta när bindningstiden är över, tråkiga e att vi ganska nyligen skrivit om eftersom vi bytade upp oss en nivå på vårt bredband
  • NINACRT

jag har oxå com hem bredband och telefoni, och är inte nöjd. fick inkasso brev att jag inte hade betalt hyran..vilket jag hade men ocr numret hade blivit heeeelt fel, fattar ej hur det blivit så... kanske tangentbordets siffror pajade just då eller så var jag full Eller så skyller jag på comhem! vilket fall som helst så får comhem 0 poäng från mig!

• myheartbelongstoyou

Jag är jätte nöjd med comhem inte haft några problem med dom förutom när det snöade mycket i veckan som va, men det kan man ju överleva.

• cotton

Vi har comhem. Sedan vi flyttade in till vår nya lägenhet (och bytte till comhem i och med att det var ett comhem-hus) har vi bara och enbart haft strul och problem. Vår telefon har inte fungerat majoriteten av tiden. Vi har inte haft ljud på våra betalkanaler (nöjd är jag i och med att maken så struntat i att titta på den fotboll han alltid gör vilket i och för sig även är anledningen till att vi har betalakanalerna) och det har många gånger varit dålig eller brusig bild på övriga kanaler. Bredbandet har inte fungerat mer än hälften av tiden.

Givetvis har vi alltid fått kompensation när vi ringt och krävt detta, men vi har alltid fått ta tag i allting.
    Och nu igen... igår när jag skulle kolla upp ett recept på nätet fungerar inte vårt bredband... IGEN!

Har pratat om detta med vänner och bekanta. Vi delar detta problemet med flera utav dem. Alla är missnöjda.

Hade heller inte haft handskar eller halsduk med comhems emblem på mig kan jag säga. Inte för att det är rätt att angripa någon som bär något sådant, utan för att jag fått skämmas för att jag jobbar på ett företag som tillhandahåller (snarare inte tillhandahåller) sådan USEL service.

• NattravN

NINACRT:
    Haha tjaa, man KAN inte betala in med fel OCR!
    Men det ÄR Comhems fel att vi inte kan lösa problemet med ett samtal!

Och...nej man ska inte behöva styra upp sitt liv efter ifall telefon eller internet skulle saknas ena dagen osv. Det ska fungera när man betalar för det! Punkt!

• Jontes mamma

Vi hade både bredband och telefoni via comhem. Funkade hur bra som helst. Var aldrig några problem. Var det nåt drog man bara ur strömmen i 10 sek så funkade allt igen. Nu har vi telia och dom däremot är vi missnöjda med.

• cotton

Ni som stått i kö i flera timmar sammantaget - ni har rätt till kompensation för detta. Glöm inte begära det!!!

• mjukisvicki

alltså alla har ju ibland problem med sina leverantörer.
    min mamma HATAR tele 2 dom är jätte otrevliga på kundtjänst och så står dom inte för vad dom säger. hon får jämt bråka med dem.
    så jag tror det finns ingen som är perfekt.

• mjukisvicki

serafim. en hyres skuld går inte bara så där till kronolle. det tar minst 1,5 månad innan du får en prick, det går inte bara på en vecka.

Svar på tråden Varning för comhem 2