• NattravN

    Varning för comhem 2

    Nu har det hänt igen och igen och igen och igen... Allting bara strular. mmm dagens I-landsproblem, kan tyckas, men ärligt talat så har jag hamnat i stor knipa pga dem flera ggr.
    Min sambo pluggar hemifrån och måste sköta sin skola och har vissa inlämningsuppgifter som strulat pga comhem, internet fungerar inte ca 4-7 ggr /månad... Sedan fick jag ett inkassokrav på en hyra jag betalt... Visst sker sådana misstag även den bäste och jag har alltid betalat hyran i tid. Jag behövde bara ringa ett samtal för att ordna det hela, men då låg telefonen nere ett par dagar. Ringer jag inte inom 8 dagar så skickas den till kronofogden, helt i onödan. Då och då fungerade internet så jag mailade inkasso och hyresvärden istället, då min mobil var kass, men inget svar!
    Är så jävla förbannad på ComHem. Vad fan betalar man för!?

    Detta skrev jag i en gammal tråd
    ( www.familjeliv.se/Forum-5-88/m11929773.html )

    Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

    När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

    Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

    Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

  • Svar på tråden Varning för comhem 2
  • Pockadockan

    Nej förresten! Sist kom jag ju fram! Men det var första och enda gången


    LiamLej + Mamma = sant
  • Felicia6

    Tegelina, man blir placerad i kö.. Min man brukar nämligen ringa hem o säga att han blir sen, för det är si o så många i kö och han måste ta alla innan han kan komma hem

  • mjukisvicki

    oj jag blir alltid placerad i kö. hatar den där kön. ibland får man vänta i 15minuter men det är så det är. det är ju kö vart man än ska ringa.

  • Pockadockan
    Felicia6 skrev 2007-02-26 15:11:02 följande:
    Tegelina, man blir placerad i kö.. Min man brukar nämligen ringa hem o säga att han blir sen, för det är si o så många i kö och han måste ta alla innan han kan komma hem
    Jag är helt ärlig. Den brukar säga att det är många som ringer och att jag ska ringa senare...
    LiamLej + Mamma = sant
  • Felicia6

    Tegelina, då kan det vara så att kön är full och att du måste återkomma..
    För dom har kö, det vet jag

  • Pockadockan
    Felicia6 skrev 2007-02-26 15:14:25 följande:
    Tegelina, då kan det vara så att kön är full och att du måste återkomma..För dom har kö, det vet jag
    Ja då måste det vara nåt sånt.  Att dom har kö ibland vet jag. För sist fick jag sitta länge. Men det är ända gången jag har fått sitta i kö, innan dess har det alltid varit "ring senare"
    LiamLej + Mamma = sant
  • Pockadockan
    Felicia6 skrev 2007-02-26 15:14:42 följande:
    Tegelina, vilka tider brukar du ringa dom?
    brukar och brukar... det har väl inte varit nån speciell tid. Det är ju inte så att jag ringer dom varenda dag.
    LiamLej + Mamma = sant
  • Guldbarn

    ComHem hade jag innan, men när jag flyttade var jag tvungen att byta. Comhem var toppen, och jag hade Small med dom och de var trevliga, aldrig problem, ordnade genast är jag beställde osv. Men sen bytte vi till Tele2, och dom är hemska. urusel kundservice, lurar och ljuger om priser, värdelösa på att leverera och är allmänt lojja! Så glad att jag nu bytt igen. Nu har jag Telia, men i slutänden var Comhem bäst!

  • Felicia6

    Tegelina, kvällar är värst för dom, då är det flest som ringer.. och under lunchtider.. SÅ du kan ju tänka på det nästa gång du ringer att undvika då det är som värst Så är ju chansen större att du kommer fram

Svar på tråden Varning för comhem 2