Du måste logga in för att svara i en tråd.

  • NattravN

    Varning för comhem 2

    Nu har det hänt igen och igen och igen och igen... Allting bara strular. mmm dagens I-landsproblem, kan tyckas, men ärligt talat så har jag hamnat i stor knipa pga dem flera ggr.
    Min sambo pluggar hemifrån och måste sköta sin skola och har vissa inlämningsuppgifter som strulat pga comhem, internet fungerar inte ca 4-7 ggr /månad... Sedan fick jag ett inkassokrav på en hyra jag betalt... Visst sker sådana misstag även den bäste och jag har alltid betalat hyran i tid. Jag behövde bara ringa ett samtal för att ordna det hela, men då låg telefonen nere ett par dagar. Ringer jag inte inom 8 dagar så skickas den till kronofogden, helt i onödan. Då och då fungerade internet så jag mailade inkasso och hyresvärden istället, då min mobil var kass, men inget svar!
    Är så jävla förbannad på ComHem. Vad fan betalar man för!?

    Detta skrev jag i en gammal tråd
    ( www.familjeliv.se/Forum-5-88/m11929773.html )

    Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

    När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

    Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

    Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

  • Svar på tråden Varning för comhem 2
  • mjukisvicki

    serafim men du är väl inte sjuk hur länge som helst.

  • NattravN

    Gisse the one:
    Haha ja, men du. Det handlar inte om mina ursäkter i grund och botten utan om att JAG BETALAT FÖR EN TJÄNST SOM INTE FUNGERAR. (Om du nu inte äger förmågan att kunna läsa mellan raderna)

    Sedan att det strular till mitt liv att inte kunna använda den tjänsten är ju bara irriterande! Hade inte du blivit irriterad?

  • NattravN

    Ärligt talat---är det verkligen INGEN som förstår poängen?

    Jo visst finns det tusen andra (omständigare) vägar att gå!

    Nu handlar inte denna tråd om att jag vill ha tips på vad jag kan göra istället för att använda min icke-fungerande hemtelefon som jag brukar kunna göra!! Utan det handlar om att jag köpt Comhems tjänster som upprepade gånger inte fungerat som dom ska...
    Lika förbannat så ska dom ha samma summa pengar för det MÅNAD EFTER MÅNAD!
    Det är ju inte FÖR mycket begärt att någonting man köper ska fungera som det ska?

  • Gisse the one

    TS

    Varför drar du upp alla dåliga ursäkter om de inte spelar roll?


    *Kärleken är en makt och inte en vilja, den faller lika lätt på lort som på en lilja*
  • Gisse the one

    TS

    Dessutom så äger jag förmågan att betala min hyra på annat sätt om mitt bredband mot förmodan skulle strula.


    *Kärleken är en makt och inte en vilja, den faller lika lätt på lort som på en lilja*
  • NattravN

    För att det ÄR comhems fel att det inte kan lösas på ett enkelt I-landsvis längre! Dvs. med ett enda samtal!

  • babytjej

    comhem har fungerat superbra för oss, vi e så nöjda med dom, kommer aldrig byta..

  • NattravN

    Gratulerar! Ni har Large förstår jag? I Small-paketet ingår regelrätta avbrott som standard?!

  • NattravN

    Gisse:
    Vad kul att du kunnat göra det... Nu hade jag betalt min hyra och allt fungerade tills ett inkassokrav kom!

  • babytjej

    nej, vi har small... det e inga fel på det... vi har haft det länge...

Svar på tråden Varning för comhem 2