Inlägg från: Pikku myy |Visa alla inlägg
  • Pikku myy

Minnas tjejer II

Minna: självklart skall man ha nokia. Aldrig ägt annat. Sambon har en eriksson och tyvärr har jag aldrig fattat mig på den. Lika ställd varje gång jag blir tvungen och använda den....

Inatt drömde jag att min sambo är otrogen *suck*. Nu blir jag ju noijig igen. Måste kanske kolla hans mobil... *ler*. Berättar jag för han om min dröm lär han skratta ihjäl sig.

Läste nyss tidningen vår och kan nog bara konstatera att sambon drabbats av influensan. Skit oxå. Där stod ju så fint att man skulle hålla sig inomhus, sängliggandes och bara ta det lugnt. Vill bara skrika. jag då? *suck*. Än har jag inte sett röken av han. Själv har jag hunnit med och fixa frukost, lämna lillan hos dagmamman och gått en 30 min prommenad med Ludde. Och nu har jag faktiskt tänkt och lägga mig snart igen. Skall försöka sova 3 timmar och sen kliva upp och städa lite (fast det skulle behövas mkt). Ibland skulle jag bara villa anlita en städfirma *suck*. Fast skulle nog måsta städa lite innan de kommer annars skulle jag skämmas ihjäl....

Hoppas på att få mitt HP beslut idag så att jag kan skicka in pappren till dem och få några pengar i slutet av mars. Lär behövas då sambon är hemma sjuk denna veckan...

• Pikku myy

Äntligen på jobbet och varvar ner.... ironiskt el hur?

Skämt åt sido så har dagen varit något bättre än de två senaste. Sov hela fm och städa lite lätt på em. Min gulliga svägerska kom och gick ut med Ludde och fatta detta... MIn sambo har faktiskt varit liite piggare idag. Finns lite hopp om liv. Pratade med svärmor ikväll och hon var så orolig över att jag stressade på. Så evnt kommer Ludde och åka på sportlov imorn, vi får se. Hade tänkt skicka iväg han 2 veckor i slutet av mars annars. De är så gulliga som tar han lite nu och då.

Näe, måste väl jobba lite. Kommer förmodligen att mest bara sitta på rumpan inatt och halv sova. Min sista vecka som heltidsarbetare. Fick beslutet om halv HP idag, start må 12/3. Guuud va skönt. Blir dock lite avis på alla som blir lediga i början av april. Själv skall jag jobba fram till sista april och börjar sem 1 maj.

• Pikku myy

uppe innan tuppen Pess. Jobba lugnt idag nu då.

Själv har jag nedräkning, snart får jag gå hem. Ljuva säng.

• Pikku myy

Skall ta min Ludde ut och gå först och lämna Alva hos dagmamman sen kanske jag får gå isäng.... Med lite tur så har min karl piggnat till ytterligare till idag.

• Pikku myy

Blir riktigt avundsjuk på er som får träffas idag... vill oxå äta TGF. Åt där i höstas, oj,oj vilken läcker burgare det var.

Jasså Minna , har de tillsatt glidmedel i förpackningen. Nåt sånt fanns då inte för 3 år sedan när vi fick lillan. Då köpte mamma och pappa ut förpackningen åt mig. Tror knappast jag får nån denna gång *ler*.

Har börjat tro på lite hopp om liv igen. Peppar, peppar känner jag mig mkt piggare och mkt mindre irriterad nu än i början av veckan. sambon har t.o.m fått arslet ur vagn och gör lite smått hemma. Fast han nu ser mer död än levande ut.... Än hänger det mesta på mig , men hoppas ju verkligen att jag får lite mer hjälp i helgen iaf. En natt kvar till halvtid....jippiiii..

• Pikku myy

Va kul ni verkade ha haft det igår. smått avundsjuk faktiskt.

NU har jag äntligen jobbat klart min heltid. Så från må blir det bara halvtid. Chefen sa igår att det är jätte glada och ha kvar mig på halvtid. Verkar alla andra än jag vara.....

Har fått jätte mkt kommentarer på jobbet. Typ, tjockis, vilken stor magen du fått, har du så länge kvar etc. Blir lite sur faktiskt. Har bara gått upp 7 kg hittills och då bara 3kg från inskrivningen. men det mesta sitter tydligen på magen denna gång. Sväller väl på mig snart. gick upp 15 kg förra gången så...

Har gjort MR 2 ggr pga misstänkt hypofystumör och vet att det kan vara lite små läskigt. Jag hade med mig egen musik och lyssna på och blunda hela tiden. bara man slappnar av brukar det gå bra. inget jag önskar nån behöver göra precis...

• Pikku myy

Lite aktivitet det var här idag då? Alla helt slutkörda?

Joffe va kul och få packa väskan. Hoppas den lille stannar nån dag till iaf.

Har nu själv börjat få lite sammandragningar nu och då. inte jätte onda, men de känns. Har varit runt stan i 4 timmar och nu helt onda fötter. aj,aj...

Funderar starkt på och kika igenom mina kartonger med kläder. Dags och börja tvätta upp dem snart och sätta dem i skötbordet. Först nu jag börjar våga tänka tanken. Ska bli kul. Nåt nytt har jag inte vågat köpa. Har fått en söt nalle puh boby av en kompis, men det är oxå allt...

• Pikku myy

zynk: meningen att jag skall varav ner. försökte hitta skidor till tjejen idag, fanns inga till vettigt pris. Sen skulle hon kika på gummistövlar och lite annat smått och gott.

• Pikku myy

Tar en liten snabbtitt innan jag skall isäng.

Idag har vi varit ute och grillat korv och fikat. Varmt och skönt, stekande sol.... töar som bara den just nu.

Magen min har antagit en mer osymmetrisk form idag. Buktar ut på höger sida. Haft endel sammandragningar idag oxå. känns lite jobbigt.

Lycka till essi.

• Pikku myy

Maja: en till som väntar andra ivf barnet ( el egentligen FET denna gång).

Minns att läkaren från specen var uppe på BB förra gången och ville bara påpeka att vi skulle komma ihåg preventivmedel när jag slutat amma. Preventiv vad? Efter 3 år barnlöshet och ivf hade jag nog jublat om jag blivit gravid spontant. Nu blev det ju inte så, men tacka vet jag ivf kiniken....

Har nu bara 5 timmar kvar tills jag blir ledig 5 dagar. Ska bli skönt. Har ju besvärats av sammandragningar de senaste dagarna och tror att lite vila vore på sin plats.

Idag hade vi fått in en liten tillväxthämmad tjej i vecka 28. Mamman hade varit på specen på kontroll p.g.a lite fosterrörelser och oro. Kom dit kl 9 och kl 13 vart hon akut snittad och blev mamma. fatta vilken omställning. Flickan mår bara toppen tack och lov. ville inte skrämma nån. satt bara och fundera på chocken mamman måste ha blivit utsatt för. ena timmen gravid och andra mamma... i v 28. Fort gick det.

Snart dags för fika. måste kanske lyfta på baken och göra lite nytta innan dess.

Svar på tråden Minnas tjejer II