Inlägg från: Pikku myy |Visa alla inlägg
  • Pikku myy

Minnas tjejer II

Enzo: va kul att det börjar hända saker. spännande.

Idag rör det sig mer i magen. Inga direkta sparkar, men ser hur hela magen rör på sig. Känns lite bättre. Dock har jag en hemsk rygg värk idag. Spelar ingen roll om jag sitter, ligger el står så molar och sticker det. När jag andas djupt gör det ont i rygg och sidor... Har tagit en alvedon så hoppas värken släpper.

På onsdag skall jag iväg på temadagar. Skall vara borta ons-to natt. Fick inatt veta att vi skall vara utomhus, gå och stå 4 timmar. Mkt uppför och i snö. Utföra uppgifter etc... vet inte hur det skall gå. Har redan nu ganska mkt sammandragningar och så värken då. Går inte alltför långa sträckor utan att måsta stanna och vila emellanåt. Vill inte göra nåt som förvärrar mitt "tillstånd". Måste nog ringa och prata med chefen imorn. Halva personal styrkan var denna vecka, men de får inte berätta vad de gjort. Men är inte lätt för mig och veta om jag fixar det om jag inte får veta vad vi skall göra. Slutar väl med att chefen inte låter mig följa med.

• Pikku myy

enzo: svårt och säga hur man känner riktiga värkar. När jag väntade alva hade jag inga förvärkar. Utan jag kände precis när första riktiga värken kom. För mig började det som molvärk i rygg, med regelbundna hugg. efter ett tag flyttade molvärken fram till magen och fortdatte hugga. Gick med värkar var 5 min redan från kl. 10 på fm ( alva är född 05.17). värk intensiteten blev starkare och starkare och de började göra ondare och ondare. När kl var 19 och jag haft värkar var 5 min i 9 timmar och jag hade ganska så ont ringde vi förlossningen. De ville jag skulle komma in på koll inför natten. Vi blev kvar så klart... var då öppen 3 cm och blev inte hem släppt.

Tror nog att du kommer att känna när det är på gång. Regelbundna och kraftigare värkar missar vi nog inte....

• Pikku myy

skönt och höra att det är lugnt hos Minna. Hoppas de kan hålla henne till nästa vecka iaf.

Spännande och se när lilla Hannes vill ut. Tror oxå att han kommer och vara först ut.

Grattis i efterskott Kun, hoppas du får en trevlig dag idag oxå.

Själv sitter jag här och väntar på att min biträdande chef skall ringa, så jag får prata om temadagarna vi har i veckan. Hon är en riktig sportfanatiker så enligt henne kommer det säkert inte och vara några problem för mig och delta. kan tänka mig hurdan hon va när hon var gravid....

Har fortsatt lite ont i ryggen, men bättre än igår. magen är mer stillsam idag igen, gillar inte dessa dagar.

skall försöka mig på och påbörja städning idag. Åtminstone dammsuga lite. Får ta det i etapper och kolla hur ryggen pallar.

• Pikku myy

jasså en mini Pekka,va kul. Trodde stenhårt på en tjej. Stöddig Essi ska bli nu då....

har bestämt mig för att följa med på temadagarna. Har fått veta att jag självklart inte behöva delta i alla aktiviteter, bara de jag känner att jag orkar med. och skulle det kännas FÖR jobbigt kan jag helt enkelt avbryta och återgå till hotellet. är det fint väder är det ju skönt och hålla till i skogen. Ska då ta med mig ett sittunderlägg så jag kan sitta ner om jag så skulle behöva. Hur som helst blir det ju mysigt och umgås på kvällen och äta hotel frukost på morgonen innan vi åker hem igen.

Nån som vet om det är ok och bada bubbel pool i v 33?

• Pikku myy

Tror jag skall skippa bubblandet iaf. för att vara på den säkra sidan. Vi ska vara mitt i urskogen typ = långt till närmaste förlossning. vill inte ta några större risker.

Näe, dags och fortsätta städa.

• Pikku myy

På tal om ringar så har jag inte använt min sen jag påbörjade behandlingen. Provade den nyss, nix går inte över fingerleden.... tycker inte mina händer el fötter har svullnat så mkt. gjorde inte det förra gången heller och har aldrig använt stödstrumpor tex. inga åderbråck heller... än så länge iaf. har nog med mina bristningar från förra gången.... suck. Undrar om jag kommer att få några nya denna gång. Såg en mamma på jobbet ( fick i v 28) som hade hemska bristningar på ryggen/ryggslutet och på sidorna. Själv har jag än så länge bara de gamla utfyllda på magen...

• Pikku myy

Grattis minna till den lilla killen. Hoppas tiden på neo går fort. NU börjar det ju hända grejer. Att han var tvungen och ha så bråttom, vi som hade bf med en dags mellanrum....

Själv sitter jag här och har ont i ryggen efter gårdagens städning. funderar fortfarande på hur morrondagens skogs aktiviteter ska gå.... nåja, har jag ont imorn får jag väl bara ta det lugnt och kika på de andra.

Solen skiner och verkar bli en kanon dag idag oxå. Har lovat alva att vi ska gå ut och cykla efter lunch.

• Pikku myy

tyvärr så vet jag inte hur det gör på neo i finland. Nu vet jag inte ens var i finland minna bor så.... Har lite humm om hur de gör i helsingfors. men en bäbis i vecka 33 torde nog må bra. Förmodar det mest blir mat hjälp tills pojken börjar orka amma fullt. spekulerar mest.... Vi får nog vänta tills minna rapporterar själv om hur det går. Vem vet de kanske inte ens får bo kvar på sjukhuset efter att hon blir utskriven från BB. Beror ju på hur neo avdelningen är uppbyggd, om de bor nära sjukan, om killen börjat amma osv....

• Pikku myy

Nu ska jag strax fara on införskaffa lite godis inför mina temadagar imorn och på torsdag. Måste ju ha lite emergency food med mig, går inte annars. Vi ska äta middag först kl 19.30!!! kommer att dö av hunger innan dess...

• Pikku myy

På tal om bröstvärmare. Nu fick jag iofs alva i november och hade slutat amma hon innan sommaren, MEN... jag tror det är lättare och glömma bort och hålla brösten varma på sommaren just pga att det är sommar. Blir det dragit/kallt för brösten är det lätt och dra på sig mjölkstockning och det är ingen hit.

Svar på tråden Minnas tjejer II