• Sofffy

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Hallå tjejer!

Hoppas ni haft en härlig fredagskväll.

Själv har ja legat till sängs större delen av eftermiddagen och kvällen. Haft värkar som blir starkare och starkare, nu tror jag att det börjar komma igång på riktigt. Ska ta en alvedon o försöka sova i natt om jag pallar, men det börjar bli riktigt olidligt, så får se om man klarar sig hemma tills i morgon.

Önska mig lycka till!

Kram

• Sofffy

Hallå tjejer!

Ännu har jag inte åkt in. Legat sömnlös hela natten och legat i sängen hela dagen idag, så fort jag ställer mig upp så kommer värkar, men de stannar av så fort jag lägger mig ner. De på förlossningen tyckte jag skulle avvakta tills det blir mer regelbundet och outhärdligt typ.

Har precis legat o tröstätit en hel påse med kinapuffar o lipat.
    Får se hur det blir inatt, men så som det känns nu verkar det som att den klamrar sig kvar tills på måndag (BF) trots allt. Jobbigt bara att ligga i värkar hela jävla helgen.

Ska försöka skriva innan jag åker in om det blir dax.

Lycka till Sole!

Nu måste ja lägga mig igen, började krampa här igen så fort jag satte mig vid datorn.

• Sofffy

Hallå tjejer!

Nu har mitt vatten också gått, så äntligen har man skäl att åka in snart efter en helveteshelg av värkar. Blir nog ikväll förmodligen, ska ringa nu o kolla med förlossningen vad de tycker.

Jag har BF i morgon, min bebis verkar vara en intelligent unge. Så liten och kan redan klockan

Hellur: Snabba dig på nu så att vi kan käka lunch tillsammans på bb-sthlm på tisdag!!

Hoho nu ploppar alla i tråden, va kul!!

Håller tummarna för er som går på övertid!

Kram

• Sofffy

Hallå igen!

Hellur: Grattis på födelsedagen i förskott!
    Kan ju trots allt dröja ett dygn till för mig innan bebisen vill ut, så ja e nog kvar för lunchen på onsdag också

Snackade med förlossningen förrut o de sa att ja inte direkt behövde slänga mig i en ambulans, men att ja skulle försöka komma in inom 3 timmar för koll. Så ja ska äta lunch nu med min ubernervösa respektive o sen bär det av, hoppas att värkarna kommer igång tills vi kommer in så att man slipper åka hem.

Shit detta var verkligen i grevens tid. det sista i lgh blev klart i morse och igår kväll städade vi klart i vardagsrum o sovrummen, så idag flyttar vi hem (om vi hinner).

• Sofffy

Emma: Åhh såg att ditt vatten gick redan vid 23 igår, då kommer det säkert ta toklång tid för mina värkar att komma igång eftersom mitt gick 11 i morse
    Håller tummarna för att det kommer igång för dig nu snart.

• Sofffy

Emma- Nä har inga värkar nu. Haft värkar hela helgen, men när vattnet började sippra så försvann de, nu känner jag inget.
    Det är mkt slem för mig också när jag går på toa.

Vi får väl se vem av oss som blir först

Håller tummarna för att det kommer igång snart för dig!

Kram

• Sofffy

Stort grattis till nykomlingarna: Swenglish, Sole och Murgrönan!!

Själv har jag blivit grundlurad av min bäbis!

Var helt säker på att vattnet gick igår vid 11, då det började sippra rikligt med klar vätska med vita flagor i, men när vi kom in till BB vid 16 så var det inte vattnet som hade gått utan vätska som sipprade i samband med att slemproppen höll på att lossna.

Med stor besvikelse fick vi åka hem med vetskapen om att vi kanske får vänta i 2 veckor till på bäbis i värsta fall, jag som hade hoppats på att bli igångsatt inom 2 dygn eftersom vi trodde vattnet hade gått så nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Alla värkar och känningar jag haft innan är som bortblåsta. Blä.

Hoppas allt är bra med er andra som kämpar på med magarna och går och väntar. Vi har flyttat in i vår superschyssta lägenhet nu och toaletten funkar!!! Så härligt att vara hemma igen.

• Sofffy

Bianca: Ja det kändes riktigt tungt att det inte var vattnet. Hade ju ringt runt till familj o vänner o meddelat att det va på G, så det va ju lite jobbigt o ringa dem också o meddela att det va falskt alarm när de hade blivit så uppspelta. Men men, snart såå.

Hoppas att det är din tur nu, du hade väl tidigast datum i Bf-ordningen av oss som är kvar.

Kram

• Sofffy

Jag har lagt in lite nya bilder på vårt finfina kök som e helt klart och på badrummet, fast där saknas tvättmaskinen och duschväggen som vi ska sätta in senare i veckan. Om ngn vill kika

• Sofffy

...eftersom jag inte har bilder på någon bäbis att lägga upp.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4