• Sofffy

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

God morgon era sjusovare

Åhh va ja e disträ. Sa ju att ja hade glömt vaccinationen igår o hade ångest över det typ hela dagen, men så ringde jag till bvc idag o då va det ju inte förrens den 21 juni jag skulle vara där (3 mån) så det va inget konstigt. Det står rätt i min kalender, jag är bara knäpp!

Haft en ganska jobbig natt. Fattar inte, Ebba verkar ha gått tillbaka till gå. Hon har sovit mellan 22 och 06 i ca 5 dagar o nu i natt somnar hon 22 vaknar 02 och sen kl 04 och e superpigg. Jag som har vant mig vid att gå o lägga mig 00 o sova till 06 utan stopp, jaja det va för bra för att vara sant!! (Hade matat henne proppmätt innan läggdax)

Vi ses till lunch.

Kram

• Sofffy

Hallå tjejer!!

Åhh Frill jag har haft en exakt likadan dag som dig. Världens gnälligaste unge.
    Fan alltså, typiskt att det ska bli just idag när det varit så fint väder. Va ute o fikade en snabbis vid 12 tiden med en kompis men det va skrik o gnäll hela tiden så vi hann knappt prata ngnting innan ja va tvungen att gå hem. Måste vara i ngn fas hon också, hoppas att det går över till på fre. Pallar inte o sitta på tunnlbanan med en unge som grinar konstant utan anledning.

Ebba har nu bestämt att nappen inte duger längre, hon spottar ut den hela tiden.
    Hon har ju hittat fingrarna nu och tycker det e mkt bättre att sugen på tummen samtidigt som hon ska ha pekfingret i näsan. Nu ligger lipsillen o sover i min säng på det viset, så skönt,  så ja ska väl försöka o ordna middag.

Sole: Är det ngn speciell uppgång i farsta man ska svänga av åt, och visst är det hållplats "Farsta" och inte farsta strand? (kanske dum fråga, men e så dålig på allt som inte ligger i stan  har ju bara bott i sthlm 2 år).

Åhh ser jättemkt frammemot fredag.
    Hoppas det blir sånt väder det har varit idag.

Kram kram

• Sofffy

Hallå tjejer!

Karin: Vilken liten muskelknutte du har

Kom precis innanför dörren från o ha vart på långpromenad hela förmiddagen i solen. Hakar jättegärna på sällskap från st eriksplan till farsta i morgon. Ska vi ses nere i tunnelbanan strax innan 11:30 eller?

Om ngn är sugen på att ta en promenix i vasastan/kungsholmen i eftermiddag/kväll så får ni jättegärna höra av er. Min respektive ska jobba sent idag o det e ju så himla fint väder så ja o Ebba ska nog bege oss ut iaf.

Åhh vart o kollat på massa babygym men allt verkar så dyrt så ja har fixat ett provisoriskt till Ebba av en lampa och en galge tills morsan får FP o har råd o köpa ett. Det funkar skitbra. Bild finns i mitt galleri

E hemma ngn timme till o spanar in här titt som tätt.

Kram kram

• Sofffy

J79: Det är mkt trevligare att åka tillsammans även om fridhemsplan e närmare Kommer till st eriksplan där 11:25 i morgon.

Hellur: Vad kostade de mörkläggningsgardinerna du köpte på ikea? Ja har kollat på några på Åhlens men de kostar 1000 spänn o det har ja inte lust att betala.

Ja e också ensam i kväll, min kille kommer hem vid 00-tiden. Så ja har gjort en god middag till mig själv (fettsnål såklart) o nu lyssnar ja på reggae, dansar med min bäbis o dricker jordgubbssaft o känner sommarkänsla

Åhh va ja hoppas på sol imån i Farsta!

Ses imån.

Kram

• Sofffy

God morgon tjejer och grattis på morsdag i efterskott!

Åhh vilken härlig helg man har haft.  Har varit grymt bra väder ju. Har inte varit hemma någonting, bara varit ute på långpromenader o suttit på uteservering typ

Hade en superhärlig första morsdag igår, blev väckt med frukost på sängen och 3 trisslotter av Ebba o Tobbe, det va såå nära att ja vann 1 milj*10. Hade 2 st 1 milj o så skrapade ja där nere *10. Typiskt!  Men sen hade Tobbe förberett en jättegod sallad med chevre o honung som han hade packat ner, så åkte vi vid 11-tiden ner till strömkajen o tog skärgårsbåten ut till Waxholm. Va där vid kl 13 o strosade runt, åt glass o åt vår härliga sallad. Vi tog båten tillbaka vid 17 o va i stan vid 18:30 o kl 19 va vi bjudna på middag hem till svärföräldrarna, perfekt! Lillan va helt färdig igår kväll efter all havsluft o ligger fortfarande o sover.

Ang. solhatt så köpte vi en jättebra keps på H&M som kostade typ 39 spänn.
    Den skyddar mot sol jättebra, men tyvärr finns den bara i rosa.

Vi ska ju på bröllop den 9 juni nu o då ska vi ha barnvakt åt Ebba (mormor) över lördag till söndag. Det har gått jättebra med flaska innan när vi har prövat så vi har inte trott att det vart ngra problem, så vi hade inte testat att ge henne på ett tag så tänkte ja att ja skulle testa nu i morse igen. Men hon fullständigt vägrar ta flaskan (fast hon e jättehungrig), vill bara ha tutte. Så ja e jätteorolig att dt inte kommer gå. Åhh vi har ju bokat hotelll o allt åt mormor.

Ska på återkontroll på onsdag o det känns rätt viktigt att ja vet att allt står rätt till där nere och att ja får mina p-piller så det inte blir fler bebisar just nu men ja ska försöka styra om tiden / ev dagen så att ja kan haka på träffen på onsdag.

Tråkigt väder i dag, det får bli städdag!

Kram

• Sofffy

Swenglish: Tack för tipset om koppen, ska sticka till apoteket nu o köpa.

Min tös har också vaknat inatt o velat ha mat, kan de vara att de är törstigare kanske pga värmen igår?

• Sofffy

Hallå tjejer!

Hoppas alla haft en bra dag.
    Jag har haft det kanon, kännt mig riktigt hurtig.

Gick upp 6 när Ebba vaknade o gick o simmade 1000 m på kronobergsbadet o satt lääääääääänge i bastun efteråt. Sen har ja betalat alla räkningar o fixat diverse tråksaker inför sommaren (typ bokning av hotell, tågresor mm). Sen va ja o Ebba på långpowerwalk o mötte upp Tobbe på hans jobb efter att ja först hade gjort 100 situps innan vi gick.
    Haha, nu krävs det drastiska åtgärder om ja ska kunna mä o visa mig i bikini i sommar.

Tyvärr kan ja inte komma imån på lunchträffen, kunde inte styra om mitt återbesök hos bm imån så ja får komma nästa träff ist.

Mata Ebbisen me nappflaska gick lite bättre idag, hon skrek som en gris i 10 min (va precis på väg att ge upp) tills hon insåg att hon va tvungen att ta flaskan om hon skulle få mat och drack glupskt ur den yees!!

Ha det super på träffen imån!

Om ngn e morgonpigg o vill ta promenix ngn dag på kungsholmen/söder /vasastan/hagaparken så får ni gärna messa mig.
    Ebba vaknar 6 varje morgon numera o då har ja bestämt att ja ska ta mig upp varje dag och gå powerwalk 1 timme (utom tis o tors då ja ska simma).

Sov gott!!

Kram

• Sofffy

Karin99:

Hehe ja e egentligen också för lat för att powerwalka på morgonen, men jag har insett att jag måste + att ja e alldeles för pigg för att gå o lägga mig när hon väl har väckt mig.

Ja precis Ebba va med Tobbe när ja va iväg o simmade, hon har inte lärt sig simma än.
    Det e ju 3 timmar emellan målen så ja va iväg mellan 06:30 o 08:00 sen åt ja o tobbe frulle tillsammans o så stack hann till jobbet o ja mata grisen Perfekt.

• Sofffy

Emma3: Hihi har precis börjat med det, får se hur länge det håller. Man vet ju hur det varit innan med gymkort o liknande, jätteduktig e man första 2 veckorna sen orkar man inte. Men ja ska försöka o hålla detta nu

• Sofffy

Lillenlillen: Tack för listan, så duktig du e som tar tag i saker o ting.
    Ska adda er alla på msn sen

Hoppas att ni hade det trevligt på lunchen igår. Jag tog en powerwalk på morgonen och var sedan hos barnmorskan, allt var bra o det va bara o tuta o köra me samlivet, fick minipiller också, ska försöka komma ihåg o ta i samband med ebbas ad-droppar.

Inatt har Ebba sovit lite knasigt, somnade 19 igår o sov till 01 skulle ha mat o somnade om vid 01:30 sen vaknade hon 05 o va pigg som en lärka, så när hon väl somnade om vid 06:30 va ja för trött för att orka simma. Har traditionell frukost med min svägerska vid 09 på tors nämligen så d hade blivit för mkt. Men vi tog en långpromenix efter frukosten iaf, över västerbron och ringvägen bort o gamla stan o hem. Jätteskönt, men nu har jag förtjänat en lång tupplur

• Sofffy

Hej tjejer!

Lillenlilln: Shit vilken läskig upplevelse. Jag ska verkligen tänka på att inte gå nära trottoarkanten i fortsättningen.

Karin99: Va härligt att Alvin varit på bra humör idag, hoppas att det håller i sig över helgen så att kalaset blir lyckat.

Tänkte på det där du skrev om de som ville att man skulle köpa grejer till 18-åring i doppresent. Men vad köper man till en 18-åring? Det första ja tänkte på va typ teknikprylar o kläder men det är ju ur tiden om 18 år. Så det blir väl typ flytta-hemifrån-saker såsom glas o silverbestick o sådant, men det får man väl ändå på dop eller?
    Men tanken är ju bra just för att undkomma dopskedar o sådant krafs sen,
    tänk när man ska börja köpa 18-årspresenter till dessa småttingar.. huu det kommer bli dyrt. Härligt o ha en sån låda då, slipper man

Lillan har fortfarande inte somnat, så d blir väl gamla vanliga väckningen vid 06 i morgon som gäller, så då blir det promenix runt smedudden o tillbax hem innan frukost. Ska träffa min mammagrupp på bvc i morgon också, ska bli spännande o se om d e ngra trevliga mammor som bor här på kungsholmen.

Hur ser det ut i nästa vecka för alla? Jag skulle kunna tänka mig att träffas mån, tis el ons. Hoppas att det blir fint väder, isf kanske vi kan ta kafé kajak som inte blev av sist?

Ha en fortsatt trevlig kväll.

• Sofffy

Hallå tjejer!

Nu har vi vart på bvc o träffar kungsholmsmorsor.
    De var jättetrevliga men ni är såklart bästa, roligaste och coolaste morsorna
    Kände mig som värsta barnungen där, alla va 35+

Ginger: Vi har ätit några gångr på "spisa hos helena" som ligger på scheelegatan, haft med oss ebba o det har gått kanon, finns gott om plats för barnvagn o de har supergod mat, fått massa utmärkelser. Sen har vi ätit på ciao ciao också på scheelegatan, där är det lite avskiljt mellan borden me typ väggar om man skullle få för sig o amma.

• Sofffy

ginger:

har inte varit på ngra andra restauranger än de, bara uteserveringar, men det e ju lite väl blåsigt för d idag.

hoppas att ni får en mysig kväll!!

• Sofffy

Karin99:

Ja eller hur har man det.  Man vill ju att det ska vara någorlunda jänmnt i ålder iaf, så man har samma intressen o sådär även annars, utanför barnen så att säga.
    En tjej i gruppen va 42. Min mamma e liksom 46 knasigt

• Sofffy

Karin99:

Jag tror att jag är yngst i tråden.
    Är 23, fyller 24 den 23 dec

Va sägs om fika på Kafé Kajak på onsdag i nästa vecka,
    och om det blir dåligt väder kanske vi kan vara hemma hos mig om vi inte blir alltför många? Bor ju bara 10 min därifrån.

• Sofffy

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs
    Zul
    ABC08
    Bianca2
    Sofffy

Nu ska ja på morgonpix, känns riktigt motiverande idag faktiskt nu när det e så fint väder. Åhh haft två supernätter nu i helgen Ebba har sovit 21:00-06:30 Helt ok

Vill tipsa er om en superbra receptsida nu inför dopkalas o grillning i sommar. Min sambo är delägare i företaget och har varit med och startat sidan.
    Och jag har lagat en del av recepten

www.menyse.com

Kram

• Sofffy

Karin99:  Lycka till på kalaset idag!!

Jätteskoj att vi blir så många på tisdag Ska bli kul o träffa er igen.

• Sofffy

Hallå tjejer!

Har faktiskt varit inne o städat lägenheten hela dagen efter att ja kom hem från powerwalken i morse. Har varit ute varje dag de senaste dagarna o bränt mig lite så ja behövde vila från sol. Har även haft så himla ont i halsen de senaste dagarna, tror ja åkt på förkyldning Hoppas att det går över till bröllopet i Kalmar på lör.

Åhh hade jättegärna velat haka på träffen på måndag men ja o Ebba åker direkt från bröllopet till Göteborg på söndag o stannar till på torsdag. Tänkte träffa lite barndomsvänner som ja inte hann me sist o planera lite inför min seglingssemester i sommar. Ska bli jätteskönt att komma dit. Mina päron har en gård som ligger precis vid en sjö o dom har hästar, hundar, höns o alla möjliga sorts djur. Ganska stor kontrast från storstadslivet. Kommer bli skoj för Ebba o titta på djuren nu när hon är lite mer medveten.

Sole: Så härligt med ett sommarhus. Hoppas att ni hittar ngt som ni faller för så att ni hinner utnyttja det lite redan nu i sommar.

Lillenlillen: Tack för promenaden i morse! Verkligen superhärligt stråk. Får vi göra om. Hoppas ni hade 3vligt på lunchen i Hagaparken.

Hellur: Ja jag kan tala om att när ja va på väg till tunnelbanan mot solna vid 07:30 i morse så svettades ja o då hade ja kjol o linne. Det va lite för varmt att gå promenad så sent som mellan 8 o 10 idag egentligen.  Ja va redo att slänga mig i sjön när ja kom hem, om det inte hade vart för att ja har ont i halsen o e lite förkyld.

Ha en fortsatt härlig kväll!!

Kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4